کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۹۱۰۰
تاریخ خبر:

«توقیف» نداریم، فیلم‌ها یا مجوز می‌گیرند یا نمی‌گیرند!

در حالی که بدنه سینما و رسانه‌ها در انتظار نتیجه کار کمیته بازبینی فیلم‌های توقیف شده هستند، سیدرضا صالحی امیری وزیر ارشاد امروز در مصاحبه‌ای گفته که چیزی به اسم «توقیف» وجود ندارد. او همچنین گفته که خودش و رئیس سازمان سینمایی در صدور مجوز فیلم‌ها دخالتی ندارند. صالحی امیری درباره یک فیلم هم بدون نام بردن اظهار نظر کرده و گفته کارگردان و تهیه‌کننده‌اش تمایلی به اصلاح ندارند و امکان نمایش نخواهد داشت.

وزیر ارشاد که امروز در نشست چشم‌انداز تئاتر استان‌ها شرکت کرده بود، در حاشیه این نشست به سوال‌های خبرنگاران پاسخ داد و طبیعی بود که درباره مساله مجوز نمایش فیلم‌ها مورد پرسش قرار بگیرد. او درباره برخی حاشیه‌ها در زمینه اکران و صدور مجوز گفت: « به جای قضاوت عجولانه این کار را به نظام‌های تخصصی بسپارید. حوزه سینمایی از یک نظام استاندارد برخوردار است و مطابق آن عمل می‌کند و همه ملاحظات اقتصادی و اجتماعی فرهنگی و هنجارهای لازم را توجه می‌کند و چنان چه چالشی در این خصوص باشد باید گزارش کنند و بر اساس آن در همان شورا باید مجددا به تصمیم برسد.»

اما احتمالا مهم‌ترین قسمت اظهار نظر صالحی امیری درباره «توقیف» فیلم‌ها بود: «ما می‌خواستیم یک بار برای همیشه این مفهوم توقیف را از اذهان پاک کنیم. فیلم یا مجوز می‌گیرد یا نمی‌گیرد. چیزی به اسم توقیف در ادبیات نمایشی غلط است. اکثریت قریب به اتفاق فیلم‌ها مجوز می‌گیرند و بقیه نیز که نمی‌گیرند باید اصلاحات را اجرا کنند. مثلا یکی از فیلم‌ها تهیه‌کننده و کارگردان تمایلی به اصلاح ندارد به همین دلیل به نظر ما این فیلم قابلیت اکران نیز نخواهد داشت.»

به گزارش ایسنا وزیر ارشاد که درباره حضورش در کابینه بعدی شایعات فراوانی وجود دارد، همچنین تاکید کرد که در زمینه صدور مجوز دخالت نمی‌کند: «در فرایند مجوز فیلم‌ها نه وزیر و نه رئیس سازمان سینمایی و نه هیچ سازمان دیگر مداخله ندارد بلکه در روند قانونی خودش بررسی می‌شود. ما در دولت آقای روحانی گفتیم که گوش شنوایی داریم و معتقد هستیم که حتما باید نقد را بشنویم و به آن پاسخ دهیم و همچنین باید حساسیت لازم نسبت به حساسیت‌های دینی داشته باشیم و فیلم ها حتما باید ارزش‌های دینی و اخلاقی را تبلیغ کنند.»

منبع: آی‌سینما

کدخبر: ۱۶۹۱۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • sepanta_gashtasb_parsi

    همینه ، توقیف چیه.طرف زحمت کشیده فیلم سا خته حالا قرار بخاطر کج سلقیگی چند نفر زح مات چندها نفر از بین بره،خداییش از همین مخالفها هم بپرسین چن تا سوال هنری هیچکدو مشون سردرنمیارن اما میگن توقیف کنید بره. خوشت نمیاد فیلم نبین اصلا برو یه فیلم دی گه ببین.بخاطر چندها نفر که این فیلمارو ی ا مراسم هنری دوست دارن احترام بزار.والاا ااااااااا

  • khordbin

    خوب شد دیگه فیلمهارو نمیاندازن زندان!

  • star30

    فیلمهای این روزهای سینمای ایران هم واقعا داره مستهجن میشه مثلا فیلم گشت ارشاد دو از کلمات و لغاتی استفاده کردن که واقعا برای یه کشور اسلامی،شرم آور بودواقعا متا سفم برای فیلم های این روزهای سینمای ایرا ن که واقعا دیگه فرقی با سینمای هالیوود ن داره