کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۸۰۰۳
تاریخ خبر:

توضیح سازمان هواپیمایی در مورد شایعه فرود هواپیمای آمریکایی در مهرآباد

سازمان هواپیمایی کشوری درباره گمانه‌زنی‌هایی که به فرود یک هواپیمای آمریکایی در فرودگاه مهرآباد اختصاص داشت، توضیحاتی را ارائه کرد.

رضا جعفرزاده - سخنگوی این سازمان - در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: هواپیمای فرود آمده که یک بوئینگ ۷۳۷ است در اختیار گروهی از تاجران هندی است که در حال حاضر به منظور اهداف تجاری و اقتصادی آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته وی هرچند این هواپیما رجیستر ایالات متحده را دارد، اما در حال حاضر در اختیار هندی‌هاست و فرود آن در مهرآباد نیز به تاجران این کشور مربوط می‌شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره چرایی استفاده از فرودگاه مهرآباد برای پروازهای بین‌المللی نیز گفت: این فرودگاه که در گذشته نیز برای سال‌های طولانی برای پروازهای بین‌المللی استفاده می‌شده امروز نیز امکان خدمت‌رسانی به پروازهای بین‌المللی را دارد و تنها با توجه به سیاست‌های داخلی که انجام پروازهای بین‌المللی را به فرودگاه امام خمینی (ره) محول کرده، در حال حاضر ایرلاین‌ها برای پرواز خارجی‌شان در این فرودگاه فعالیت نمی‌کند.

جعفرزاده افزود: با این وجود فرودگاه مهرآباد امکان استفاده برای پروازهای خارجی را نیز دارد و از این‌رو به جت‌های تجاری در صورت نیاز خدمت‌رسانی می‌کند.

به گزارش ایسنا، با توجه به تحریم‌ها و اختلاف‌نظرهای سیاسی میان ایران و آمریکا هواپیماهای آمریکایی در فرودگاه‌های ایران رفت و آمد رسمی ندارند و از این‌رو فرودگاه این هواپیما باعث به وجود آمدن شایعاتی شده بود.

از چند سال قبل و با ‌آغاز به کار فرودگاه امام خمینی (ره) پروازهای بین‌المللی به طور کامل از فرودگاه مهرآباد حذف شدند و حدود ۵۰ ایرلاین داخلی و خارجی پروازهای بین‌المللی‌شان را از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌دهند.

کدخبر: ۲۱۸۰۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • afsoon

    بنازم به دروغ به این تمیزی