کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۸۰۲۵۴
تاریخ خبر:

توضیحات وزارت نفت درباره "هندی"

وکیل مدافع شرکت ملی نفت ایران می‌گوید اموال بابک زنجانی در امارات به شخصی به نام اصغر هندی به عنوان امین اموال این شرکت منتقل شده است. به گزارش تسنیم غلامرضا مهدوی درباره اظهارات بابک زنجانی در بیان آخرین دفاعیاتش مبنی بر اینکه شخصی به نام هندی اموال وی را در امارات به نام خودش کرده است گفت: متاسفانه روز گذشته بابک زنجانی مسئله‌ای را مطرح کرد مبنی بر اینکه شخصی به نام هندی اموال زنجانی را در دبی به نام خودش کرده است که این مطلب که هم خلاف واقع و هم دروغ بود.

وکیل مدافع شرکت نفت افزود: این مطلب واقعیت ندارد زیرا آقای هندی اموال را به نام خودش نکرده بلکه به عنوان مشاور امور بین‌المل وزیر نفت و مسئول پیگیری مطالبات شرکت نفت، طبق مصوبه هیئت مدیره نفت وظیفه قانونی پیدا کرده به عنوان امین اموال، اموال زنجانی را در دبی به نام خودش کند.زمانی که اموال زنجانی در دبی با مصوبه مسئولان امر در اختیار شرکت نفت قرار گرفت این شرکت به خاطر تحریم نمی توانست اموال را به نام خودش کند و به همین دلیل مسئولان مصوبه‌ای را گذراندند و اجازه دادند آقای هندی به عنوان امین اموال، اموال زنجانی را در دبی به نام خود کند. این کار به صورت قانونی انجام شده و اقرار نامه‌ای هم تنظیم شده که طبق آن این اموال در واقع متعلق به شرکت نفت است. البته اگر بابک زنجانی پول‌ها را بازگرداند، کل اموال به خود متهم باز می‌گردد. بنابراین این اموال به صورت شخصی به نام هندی نشده است.

به گفته مهدوی هندی قبلا دادستان دیوان محاسبات بوده و در این قضیه نیز به خاطر سابقه انقلابی به عنوان امین اموال منصوب شده تا اموال بابک زنجانی در امارات از حیف و میل مصون بماند.

کدخبر: ۸۰۲۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر