کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۴۸۱۳۵
تاریخ خبر:

توصیه‌های یک متخصص درباره «لایه‌برداری پوست»

یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه اسکراب به معنای ساییدن و برداشتن لایه‌های سطحی پوست است، اظهار کرد: اسکراب روزانه به پوست آسیب می‌رساند.

شهلا انشاییه، با بیان اینکه در حال حاضر اسکراب‌هایی به صورت شوینده‌هایی حاوی ذرات زبر در بازار موجود است، گفت: این ذرات زبر بیشتر از هسته زرد آلو تشکیل شده‌اند. افراد به صورت حرکات دورانی پوست خود را با این اسکراب‌ها می‌شویند و این دانه‌های ریز و زبر پوست را تمیز می‌کند و به باز شدن منافذ پوست کمک می‌کنند. در گذشته از سفیداب‌ برای لایه برداری ملایم سطحی پوست استفاده و لایه‌های سطحی و مرده پوست از این طریق برداشته می‌شد.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه اسکراب با توجه به نوع پوست، معمولا هفته‌ای یک یا دو مرتبه انجام می‌شود، گفت: اسکراب روزانه پوست به پوست آسیب می‌رساند.

انشاییه با بیان اینکه استفاده از لایه‌بردارها نیز می‌تواند به صورت کرم یا لوسیون صورت گیرد، خاطر نشان کرد: البته لایه برداری‌های عمیق پوست توسط پزشک انجام می‌شود و افراد نباید خودسرانه اقدام به لایه‌برداری کنند.

وی با بیان اینکه افراد پوست مشابه یکدیگر ندارند و بهتر است که از کرم‌های لایه‌بردار متناسب با نظر متخصص استفاده کنند، افزود: در بسیاری مواقع افراد اصلا نیازی به استفاده از لایه‌بردارها ندارند و باید دید که پزشک متخصص پوست تشخیص استفاده از کدام لایه بردار را می‌دهد.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه اسکراب پوست به معنای لایه بردای سطحی پوست (لایه‌های شاخی و سلول‌های مرده پوست) است که با لایه برداری متفاوت است، تصریح کرد: لایه برداری کلمه‌ای عام است که شامل اسکراب لایه‌های عمقی‌تر پوست نیز می‌شود.

انشاییه خاطر نشان کرد: لایه بردارها همان اسیدهای میوه‌ای هستند که در برخی کرم‌ها وجود دارند و لایه برداری‌های عمیق‌تر باید توسط پزشک انجام شود.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع در آرایشگاه‌ها توصیه به انجام لایه‌بردای می‌شود که این عمل اشتباه است، گفت: همچنین توصیه نمی‌شود به پیشنهاد دوستان یا از روی تبلیغات از لایه بردارها استفاده کنیم، زیرا در این حالت پوست آسیب‌پذیر می‌شود.

کدخبر: ۱۴۸۱۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر