کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۹۲۸۹
تاریخ خبر:

توئیت تازۀ ظریف در واکنش به فرمان تازۀ ترامپ

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان روز یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: ابراز همدردی دروغین ترامپ با ایرانیان طنینی توخالی‌تر از همیشه است؛ آنهم با وجود ممنوعیت جدید و حتی توهین‌آمیزتر او علیه چنین شهروندان برجسته‌.

به گزارش خبرآنلاین، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه از تغییر فهرست کشورهای مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا خبر داد.

این فهرست اکنون شامل کشورهای ایران، چاد، لیبی، سوریه، کره شمالی، ونزوئلا، سومالی و یمن است. سودان هم پیش از این در فهرست یاد شده قرار داشت که اکنون از آن حذف شده است.

در فرمان رئیس جمهوری آمریکا تاکید شده است که وزارت امنیت داخلی این کشور در وهله نخست ۱۶ کشور را در فهرست 'فاقد صلاحیت' قرار و مطابق با فرمان اجرایی پیشین به آن‌ها ۵۰ روز مهلت داده بود تا همکاری‌های لازم را با دولت این کشور صورت دهند. در انتها فهرست کشورها به هشت مورد نام برده تقلیل یافت.

این محدودیت‌ها که به جزئیات آن‌ها اشاره‌ای نشده، قرار است از ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) اجرایی شوند. به نظر می‌رسد که ممنوعیت ورود اتباع کشورهای یاد شده به آمریکا این بار به صورت نامحدود است و فهرست کشورها به تدریج دستخوش تغییر خواهد شد.

فرمان مهاجرتی پیشین رئیس جمهوری آمریکا تنها برای اتباع کشورهای ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن صادر شده و آن ها را به مدت ۹۰ روز از ورود به آمریکا منع کرده بود.

این فرمان نخست قرار بود از ۱۶ مارس گذشته (۲۶ اسفند ۹۵) اجرایی شود؛ اما با حکم دو دادگاه در ایالت‌های مریلند و هاوایی و تا زمان ورود دیوان عالی به این پرونده، متوقف ماند.

پس از ارجاع پرونده به دیوان عالی که متشکل از چهار قاضی دمکرات و پنج قاضی جمهوریخواه است، این نهاد دستور به اجرای موقت محدودیت‌ها با اعمال برخی موارد استثنا از جمله برای دانشجوها و بستگان اتباع آمریکایی داد.

کدخبر: ۱۷۹۲۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • morad

    این ترامپ واقعا دیوانه است.