کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۸۵۲۲
تاریخ خبر:

تهدید برجامی آمریکا از سوی روسیه و چین

برترین ها: روسیه و چین می‌گویند در برابر هرگونه تلاش برای مختل کردن توافق جامع هسته‌ای ایران (برجام) خواهند ایستاد و هم‌زمان سازمان ملل متحد از طرف‌های حاضر در توافق خواسته که به طور کامل به آن پایبند بمانند. همچنین ولادیمیر پوتین و امانوئل ماکرون روسای جمهوری فرانسه و روسیه بر ادامه توافق هسته‌ای ایران تاکید کردند.

بی بی سی نوشت: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، امروز دوشنبه ۲۳ آوریل (سوم اردیبهشت) گفت که او و همتای چینی‌اش هر دو توافق کرده‌اند که جلو هر گونه تلاش آمریکا برای کارشکنی در توافق هسته‌ای با ایران بایستند.

آقای لاوروف که به پکن سفر کرده، گفت: "ما مخالف بازنویسی توافق هستیم. به نظر ما بی‌ارزش کردن سال‌ها تلاش بین‌المللی که از طریق مذاکرات بین شش قدرت بزرگ و ایران به دست آمده، زیان‌بار خواهد بود."

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هشدار داده که اگر تا ۱۲ ماه مه (۲۲ اردیبهشت) تغییرات مورد نظر او در توافق هسته‌ای ایران اعمال نشود، آمریکا از این توافق خارج خواهد شد.

این تاریخ، موعد آمریکا برای تأیید پایبندی ایران به برجام است تا آن دسته از تحریم‌های آمریکا که با توافق هسته‌ای رفع شده، بازنگردد.

وزیر خارجه روسیه امروز گفت که مسکو و پکن در برابر تلاش‌ها برای کارشکنی در این توافق "که با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل حمایت می‌شود"، خواهند ایستاد.

پوتین و ماکرون: برجام باید حفظ شود

یورونیوز هم در همین رابطه نوشت: ولادیمیر پوتین و امانوئل ماکرون روسای جمهوری فرانسه و روسیه بر ادامه توافق هسته‌ای ایران تاکید کردند.

نهاد ریاست جمهوری روسیه (کرملین) با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلان این خبر، گزارش کرد آقای پوتین روز دوشنبه با همتای فرانسوی خود تلفنی گفت‌و‌گو کرده است.

رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه برای مذاکره با دونالد ترامپ، به آمریکا سفر می‌کند. آقای ماکرون پیش از این سفر در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود جایگزینی برای برجام وجود ندارد.

فرانسه، بریتانیا و آلمان می‌کوشند با وضع تحریم‌های جدید علیه فعالیت‌های منطقه‌ای ایران، نظر ترامپ را برای ماندن در برجام جلب کنند.

کدخبر: ۲۰۸۵۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر