کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۳۱۰
تاریخ خبر:

تهدید اسرائیل در مورد تحویل اس-۳۰۰

معاون وزیر دفاع روسیه می‌گوید که با مقامات صهیونیست مکالمه داشته و از مخالفت آنها با تحویل اس-۳۰۰ به ایران مطلع شده ولی مسکو مانعی برای تحویل این موشک دفاعی به ایران نمی‌بیند.
به گزارش فارس، «آناتولی آنتونوف» معاون وزیر دفاع روسیه گفته که با مقامات صهیونیست مکالمه داشته و از مخالفت آنها با تحویل اس-۳۰۰ به ایران مطلع شده ولی مسکو مانعی برای تحویل این موشک دفاعی به ایران نمی‌بیند.
بر اساس گزارش خبرگزاری ایتارتاس، این مقام دفاعی روس گفته:‌«اس-۳۰۰ سلاح تهاجمی نیست، این یک سامانه پدافند هوایی است و حتی آمریکا قبول کرده که فروش این سامانه به تحریم‌های سازمان ملل مربوط نمی‌شود.»
آنتونوف گفته که با نماینده اسرائیل سخن گفته و طرف صهیونیست وی را از مخالفت با تحویل چنین سلاحی به ایران آگاه کرده است؛ این کهنه‌سرباز روس مدعی است که مقام صهیونیست به وی گفته که اسرائیل خود را برای هر اقدامی علیه این ارسال تسلیحات، آزاد می‌داند.
روس‌ها سال ها پیش به ایران اس-۳۰۰ فروختند ولی سال ۲۰۱۰ و پس از ملاقات حضوری اوباما و پوتین، مسکو اعلام کرد که تحریمی داوطلبانه بر این فروش اعمال می‌کند.
اس-۳۰۰ سامانه‌ای پدافندی است و ارتباطی به تحریم‌های تسلیحاتی ایران نداشت؛ دیشب هم باراک اوباما گفت که متعجب است که چرا روس‌ها این قدر در تحویل این سلاح، تأخیر انداخته‌اند.
روسیه به وزیر دفاع ایران اطلاع داده که برای دریافت اس-۳۰۰ باید قراردادی جدید تنظیم شود.

کدخبر: ۲۶۳۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • nikan

    کار روسیه به کجا کشیده که اسرائیل براش ش اخ شانه ميکشه

  • khalili

    هر وقت روسیه اس 300 داداسراییل هم حمله م یکنهدوتاشون حرف مفت میزنن