کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۳۵۵۰
تاریخ خبر:

تصاویر باورنکردنی از کاخ‌هایی عجیب در ترکیه

حتما با دِرون آشنایی دارید، همان دوربین‌های کوچکی که همچون هلی کوپترهایی بدون سرنشین به آسمان پرواز می‌کنند و تصاویری خارق العاده را برای ما با خود به ارمغان می‌آورند. این‌بار می‌خواهیم عکس‌هایی را برایتان به نمایش بگذاریم که توسط همین دِرون‌ها به ثبت رسیده‌اند و رموز بخشی از کشور ترکیه را فاش کرده‌اند.

شاید شما هم مانند افراد بسیار دیگری، نمی‌دانستید که بین استانبول و پایتخت ترکیه، آنکارا کوه‌هایی وجود دارد که خانه‌هایی شبیه به قصرهای فرانسوی در دل آنها جای گرفته‌اند. این قصرها شاتو نام دارند و شاتو به عمارت‌هایی شبیه به قصر گفته می‌شود که در کشورهای فرانسوی نشین، همواره محل اقامت نجیب زادگان و اشراف بوده است.

حالا مشخص شده که حدود ۶۰۰ خانه به سبک شاتو در این ناحیه از ترکیه وجود دارد. با کمی کندوکاو مشخص شد که در واقع قرار بود که ۷۳۲ خانه به این سبک در همین ناحیه ساخته شود اما به دلیل سقوط ارزش لیر در سال گذشته ۶۰۰ خانه تکمیل شده‌اند و پروژه به پایان نرسیده است. در این مجتمع لوکس ساختمان‌هایی با کاربری سینما، رستوران، مهدکودک، سالن اجتماعات و… نیز وجود دارد. البته ناگفته نماند که مقامات ترکیه اذعان داشته‌اند که امیدوار هستند ساخت و ساز این مجتمع مسکونی در سال ۲۰۱۹ دوباره از سر گرفته شود و ارزش فعلی این پروژه ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

گفته شده که دست‌اندرکاران ساخت این مجموعه خواهان افتتاح بخشی از این پروژه در سال جاری هستند و یکی از مقامات مربوطه گفت که می‌توانند در طی ۴ یا ۵ ماه پروژه را به اتمام برسانند. ناگفته نماند که به دلیل آن که معماری این مجتمع رفاهی کاملا با سبک کلاسیک عثمانی که در اغلب شهرهای ترکیه به چشم می‌خورد، متفاوت است به همین خاطر پیش‌بینی می‌شود که با اتمام این پروژه نامش در فهرست جهانی یونسکو به ثبت برسد. آیا دلتان می‌خواهد که این مجموعه را از نزدیک ببینید یا چنین بناهایی برایتان جذابیت ندارند؟

منبع:لست‌سکند

توضیحات

*

توضیحات

کدخبر: ۲۵۳۵۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر