کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۳۵۶۲
تاریخ خبر:

ترامپ: کمک مضحک به سوریه لغو شد

دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اظهار نظر توئیتری با «تمسخرآمیز» خواندن بسته حمایتی ۲۰۰ میلیون دلاری از سوریه از پایان کمک کشورش به سوریه خبر داد

وی با سلب مسئولیت از آمریکا در قبال بازسازی و کمک به سوریه بعد از جنگ با تروریست‌ها، گفته: «عربستان سعودی و دیگر کشورهای ثروتمند خاورمیانه به جای آمریکا این پرداخت‌ها را انجام خواهند داد».

پیشتر خبرگزاری «آسوشیتد پرس» به نقل از برخی مقامات دولتی آمریکا گفته بود که کاخ سفید بعد از تغییر سیاست‌های واشنگتن درباره غرب آسیا و حضور در سوریه، اکنون در حال حذف کامل بسته کمک به سوریه است.

ترامپ به بهانه مطلع نبودن از این بسته و تدوین شدن آن در زمان حضور «رکس تیلرسون» در سمت وزارت خارجه آمریکا، اواسط فروردین ماه امسال، این بسته را به حالت تعلیق درآورده بود.

به نوشته نشریه «وال استریت ژورنال» ترامپ این دستور را پس از آن صادر کرده بود که از تعهد اخیر آمریکا برای اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار کمک اضافی جهت بازگرداندن سریع ثبات به سوریه آگاه شد.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه پیشین آمریکا (که چندی پیش توسط ترامپ برکنار شد) در ماه فوریه و زمانی که در جلسه ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش در کویت حضور داشت، وعده اختصاص این هزینه را داده بود.

منبع: برترین ها

کدخبر: ۲۲۳۵۶۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر