کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۵۶۲۲۸
تاریخ خبر:

ترامپ: ممکن است به برجام پایبند نمانیم

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس در پاسخ به این سوال که منظورش از نقض روح توافق هسته‌ای که اخیرا بر آن تاکید کرده چیست، گفت: منظور من «فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در خاورمیانه» و فراتر از آن است.

ترامپ روز پنج‌شنبه تنها دو روز پس از آنکه وزارت خارجه آمریکا پایبندی کامل ایران به برجام را تائید کرده بود، مدعی شد که ایران به «روح توافق هسته‌ای» پایبند نبوده است.

وی در پاسخ به این سوال آسوشیتدپرس که آیا ایران به توافق پایبند بوده یا نه گفت: نه من این را نمی‌گویم. من معتقدم که آنها روح توافق را نقض کرده‌اند. آنجا یک روحی برای توافق وجود دارد که ایرانیها آن را با اقداماتشان در خاورمیانه و فراتر از آن شکسته‌اند.

به گزارش فارس، خبرنگار آسوشیتدپرس پرسید، فکر می‌کند وقتی مثلا با رهبران اروپایی مثل آنگلا مرکل و ترزا می صحبت می‌کنید آنها درباره توافق هسته‌ای به شما چه خواهند گفت؟ یا اگر از شما خواستند در توافق بمانید؟ ترامپ در پاسخ گفت: من با آنها درباره توافق هسته‌ای صحبت نخواهم کرد. آن را مطرح می‌کنم اما صحبتم با آنها خیلی شخصی است، محرمانه است. آنها اعتقاد خودشان را دارند. نمی‌گویم که آنها خیلی متفاوت تر از من هستند.

وی در پاسخ به این سوال در این مرحله آیا شما معتقدید که در توافق هسته‌ای خواهید ماند یا نه گفت: ممکن است که در توافق نمانیم.

کدخبر: ۱۵۶۲۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ali.tehran

    برو بابا، ممکن است ممکن است، جمع کن بساط تتو، اتفاقا نمونی در حق ایران و ایرانی ل طف کردی حالا چرا؟ چون با اینکار عملا به اروپا و روسیه دهن کجی کردی، دو اینکه نقض کننده شما میشی و تمامی تحریم ها از روی ایران برداشته میشه چون همه اون کشورها دی گه ازت تبعیت نمیکنن و سه اینکه ایران این بار بدون هیچ تحریمی و با دلایل کاملا موج ه و البته قانونی اتمی میشه و دیگه نمیتون ی مهار کنی، و چهار اینکه مجبوری به ایران حمله کنی که ایران نه عراقه نه سوریه نه افغانستان، تنها کشور قدرتمندی هست که از جنگ جهانی به این ور باهاش درگیری نظامی پ یدا میکنین و این خاله بازی جنگ عراق و اف غانستان نیست، پوست از سر سربازات میکنن، باااور کن که ایران اینکارو میتونه میکنه، این جنگ یا برنده نداره و اگه داشته باشه شماها نیستین اینارم میدونیم خوب میدونی پس برای بازار گرمی کمتر ضر بزن هویج