کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۲۸۹۱
تاریخ خبر:

تذکر مهم وزارت خارجه به مسافران ایرانی‌ جام جهانی ۲۰۱۸

پس از انجام قرعه کشی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال در کشور روسیه که تیم ملی کشورمان نیز در آن حضور دارد، بازار استعلام و اطلاع از نحوه حضور در این کشور زیبا، بین علاقمندان در ایران تب و تاب بیشتری گرفت؛ بخصوص آنکه میزبان یکی از دیدارهای تیم ملی ایران، شهر زیبای سن پترزبورگ است.

اما حواشی ناشی از مشکلاتی که توریست ها و تماشاگران ایرانی در سفر به برزیل طی جام جهانی ۲۰۱۴ متحمل شدند، موضوعی بود که ذهن برخی از ایرانیان علاقمند را درگیر کرده بود که از جمله این حواشی، نحوه خدمات رسانی دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی در آن رویداد بود.

به همین خاطر، در دوره جدید شاهد پیگیری های جدی تر و تذکرات نهادهای مسئول در خصوص نحوه سفر و حضور در این رویداد مهم ورزشی هستیم که نشان می دهد حضور منسجم تر و حرفه ای تر اتباع ایرانی در این مسابقات، مورد توجه دستگاههای مختلف قرار گرفته است.

در جدیدترین اطلاعیه در این خصوص، یک مقام مسئول در وزارت خارجه با ارسال بخشنامه ای خطاب به دبیرکل فدراسیون فوتبال و دفتر امور بین الملل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، تذکراتی را در خصوص نحوه رعایت امور امنیتی توسط گردشگران ایرانی عازم جام جهانی روسیه بیان کرده است.

طبق این اطلاعیه آمده حسب دستور شماره ۲۰۲ رییس جمهور روسیه با عنوان «تدابیر امنیتی تکمیلی در دمت زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸» از تاریخ ۴ خرداد تا ۲ مردادماه سالجاری، کلیه مسافران خارجی باید اقداماتی را پس از ورود به این کشور انجام دهند.

بر این اساس، همه مسافران خارجی (از جمله ایران) که به شهرهایی چون مسکو، سنت پترزربورگ، یکاترینبورگ، سوچی، قازان، سامارا و … وارد می شوند، ملزم به ثبت ورود خود در مراکز مهاجرتی پلیس ظرف مدت ۱ شبانه روز پس از ورود به این شهرها هستند.

کدخبر: ۲۱۲۸۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر