کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۴۹۸۵
تاریخ خبر:

تبریز تنها نیست؛ زمین فوتبال یا میدان جنگ؟

بعد از اتفاقاتی که دیروز در استادیوم یادگار امام تبریز افتاد باشگاه خبرنگاران جوان همه حواشی مشابه در فوتبال کشور را بررسی کرده است و به این نتیجه رسیده که تبریز تنها شهری نیست که اتفاقات روی سکو منجر به حواشی و جنجال می‌شود.

*** اهواز: بفرمایید سنگ
سنگ و خون اولین تصویری است که از بازی تیم‌های تهرانی در اهواز به یاد می‌آوریم. هر بار که در این سال‌ها تیم‌های تهرانی به اهواز سفر می‌کردند، یک موضوع پای ثابت نگرانی‌ها بود. پرتاب سنگ در ورزشگاه‌های این شهر جایی که هوارداران می‌توانستند بعد از عبور از گیت‌های بازرسی، تازه خود را به سنگ‌ها برسانند. در این سال‌ها تصور بر آن بود که اهواز فقط جهنم پرسپولیسی هاست تا اینکه اسفند سال قبل و در جریان بازی فولاد و استقلال یکی از هواداران تیم میهمان پس از برخورد سنگ به سرش راهی کما شد. وقتی ورزشگاه تازه تاسیس شهداری فولاد به بهره برداری رسید، همه به فاصله کم جایگاه هواداران با زمین مسابقه اشاره کردند. تصور کنید تماشاگرانی که در ورزشگاه تختی به مدافعان کناری پرسپولیس اجازه نمی‌دادند به لب خط بیایند چه اوضاعی در استادیوم شهدای فولاد به وجود خواهند آورد

*** اصفهان: جایی برای رزمایش‌ها
اصفهان، یادآور تلخ‌ترین اتفاق روی سکوهاست. بیش از ۱۰ سال از بازی جنجالی سپاهان و پرسپولیس میگذرد و هنوز نام سرباز وظیفه احمدی در خاطره هاست. او در جریان بازی ۲ تیم در لیگ هفتم و پس از پرتاب نارنجک از سوی هواداران میزبان، بینایی خود را از دست داد و در نهایت سپاهان با کسر ۵ امتیاز از سوی سازمان لیگ رو برو شد. این سال‌ها باز هم در اصفهان شاهد این اتفاقات هستیم. به طوری که همین امسال در جریان بازی رفت سپاهان و پرسپولیس در نقش جهان تعداد نارنجک‌ها به حدی بالا بود که در تصاویر تلویزیونی به سختی می‌شد توپ را پیدا کرد. این اتفاق در بازی هفته قبل مقابل استقلال هم تکرار شد. شاید ماجرای از دست رفتن چشم‌های سرباز احمدی درس عبرت اصفهانی‌ها نشده است.

*** آبادان: بازی نیمه کاره
از سری رقابت‌های هفته هفتم لیگ امسال در دیدار صنعت نفت آبادان و پیکان، وقتی هوادارن آبادانی از نگرفتن پنالتی به سود تیم خود عصبی شدند؛ شروع به فحاشی علیه تیم داوری کردند. شاید این موضوع تازه و حتی جذاب هم نباشد، اما ماجرا به همین ختم نشد و آبادانی‌های خشمیگن پا را فراتر گذاشتند و با سنگ به صورت کمک داور دوم بازی زدند و قصد ورود به زمین بازی را داشتند که با دخالت نیروی انتظامی مواجه شدند. در نهایت با نیمه کاره ماندن بازی، کمیته انضباطی بازی را ۳-۰ به سود پیکان اعلام کرد و صنعت نفت را از یک بازی خانگی با حضور تماشاگران محروم کرد.

*** انزلی: بی رحم در دربی گیلان
از مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی امسال ۲ تیم هم استانی ملوان بندرانزلی و سپیدرود رشت در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف هم رفتند که باز هم شاهد پرتاب سنگ این بار از سوی هواداران ملوان بودیم. یه سنگ به سر علیرضا عزتی کاپیتان سپیدرود اصابت کرد و یک سنگ هم سهم داور بازی شد. از همه بدتر این بود که یک هوادار تیم میهمان در این درگیری‌ها راهی بیمارستان شد. در جریان بازی علی کریمی سرمربی وقت سپیدرود برای لحظاتی بازیکنانش را از زمین بازی بیرون کشید.

*** تهران: قلب نفرت
همیشه در دربی های پایتخت میان استقلال و پرسپولیس حاشیه های زیادی وجود داشته و در سال های اخیر هم شهرآورد ۸۴ که با برتری ۳ بر ۲ استقلال همراه شد سبب شد تا پس از سوت پایان بازی هواداران با یکدیگر درگیری شدیدی پیدا کنند و پلیس ضد شورش وارد ماجرا شود. البته به جز تقابل های آبی و قرمز پایتخت، رو در رویی استقلال و پرسپولیس با تراکتور و سپاهان همیشه جنجال های بیشماری داشته است.

*** لیگ ۱ و ۲، درگیری‌های باورنکردنی رامشیر تا یزد/ از چاقوکشی تا کلانتری
همین بهمن ماه سال قبل بود که خبر باورنکردنی چاقوکشی در لیگ ۲ فوتبال ایران مخابره شد. در جریان بازی استقلال رامشیر و خیبر خرم آباد در رامشیر، با وجود اینکه استقلالی‌ها گل برتری را در لحظات پایانی به ثمر رساندند هواداران تیمشان بعد از بازی به زمین مسابقه آمدند و به روی دروازه بان تیم میهمان چاقو کشی کردند. در پایان آن بازی مدیرعامل خیبر گفته بود که هواداران تیم میزبان به سایر اعضای تیم و کادر فنی هم حمله کرده بودند.
در رقابت‌های لیگ ۱ سال ۹۳ در بازی تربیت نوین یزد و استقلال اهواز که در یزد برگزار می‌شد، این بار تیم میزبان در دقایق پایانی بازی را واگذار کرد و هوادارانش با هواداران اهوازی درگیر شدند. در این درگیری چن نفر از ناحیه سر مصدوم شدند و با دخالت نیروی انتظامی کار به شکایت و کلانتری کشید. درنهایت با وساطت مسئولان دو باشگاه هوادارانی که در بازداشتگاه بودند، مجوز خروج را پیدا کردند.
همچنین فصل گذشته نیز در ورزشگاه شهدای هفتم تیر بابل و پس از عدم راهیابی خونه به خونه به لیگ برتر درگیری و حواشی زیادی بین هواداران و تیم حریف (برق جدید شیراز) بوجود آمد و هجوم هواداران به زمین سبب شد تا نیروزی انتظامی وارد عمل شود. پس از پایان بازی اتفاقات زشتی رخ داد که به هیچ عنوان زیبنده فوتبال کشورمان نبود.

کدخبر: ۲۵۴۹۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    بازی با پرسپولیس شو که بدون تماشاگر کردن وخیالشون راحت شد، بیخیال تبریز میشن!