کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۵۲۴۷۰
تاریخ خبر:

بوی خوش صعود در بهار/ ایران ۱ – چین ۰

ملی پوشان فوتبال ایران توانستند با ارائه یک بازی هجومی و زیبا چینی ها را با شکست مواجه سازند و صدرنشینی خود را با ۱۷ امتیاز به تثبیت برسانند.
به گزارش "ورزش‌ سه"، تیم ملی فوتبال کشورمان یک هفته پس از پیروزی در قطر و تثبیت صدرنشینی خود در تهران به میدان می روند، آنها در این دیدار با شاگردان مارچلو لیپی نامدار روبرو خواهند شد، بازیکنانی که پس از حضور این مربی روی نیمکت خود با تفاوت ویژه ای در دیدار برابر کره جنوبی حاضر شدند و توانستند از پس این حریف نامدار بگذرند. البته آنها با اختلاف امتیاز نسبتا زیادی نسبت به شاگردان کارلوس کی روش در رده پنجم گروه اول قرار دارند و در طرف مقابل تیم ملی کشورمان نیز با ۱۴ امتیاز در صدر جدول رده بندی این گروه قرار دارند.
هفته هفتم رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، ورزشگاه آزادی تهران، سه شنبه ۰۸/۰۱/۹۶ ساعت ۱۶:۳۰

داور: محمد تاکی(سنگاپور) کمک ها: لی زیلیانگ و رونی کوه مین کیات (سنگاپور)
اخطار:
سعید عزت اللهی(۳۸) -مسعود شجاعی(۳۹)- علیرضا جهانبخش(۶۳) از ایران
هونگ بو(۸۱) از چین

تیم ملی ایران:
علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، پژمان منتظری، وریا غفوری (۷۹ رامین رضاییان)، میلاد محمدی، سعید عزت اللهی، امید ابراهیمی، مسعود شجاعی، علیرضا جهانبخش(۸۸ وحید امیری)، مهدی طارمی و رضا قوچان نژاد(۷۱ سردار آزمون)
سرمربی: کارلوس کی روش

تیم ملی چین:
ژنگ چنگ، می فانگ، جیانگ ژیپنگ، ژانگ لینپنگ، ژانگ ژی ژه(۴۶ هوانگ بوان)، فنگ ژیائوتینگ، ژانگ یانگ(۴۶ لی وو)، ژانگ ژی، ووی ژی(۴۸ این هونگ بو)، گائو لین و یو دابائو
سرمربی: مارچلو لیپی
شرح گل:
ایران ۱ چین ۰ (دقیقه ۴۶، مهدی طارمی): اولین حرکت ملی پوشان کشورمان در نیمه دوم یک گل برای آنها به همراه داشت و باز هم مهدی طارمی در متن این گل قرار داشت. ارسال بلند ملی پوشان ایران با ضربه سر ناقص شجاعی به طارمی رسید و او نیز با ضربه ای روپا برای اولین بار دروازه چینی ها را باز کرد.
شرح نیمه اول
ملی پوشان کشورمان پس از حملات زیادی که روی دروازه حریف داشتند در نهایت نتوانستند راهی به دروازه این تیم پیدا کنند تا بدون گل ۴۵ دقیقه اول را به اتمام برسانند.
همانطور که قابل پیش بینی بود بازی با حملات ایران آغاز شد و در حالی که تنها دقایقی از بازی گذشته بود اولین خطرات را روی دروازه حریف ایجاد کردند، خطراتی که سودی برای ایران نداشت، البته با گذشت دقایقی از بازی نه تنها حملات ملی پوشان ایران کمتر نشد که بازیکنان این تیم با بیشتر کردن فشار بازی به دنبال راهی برای باز کردن دروازه حریف بودند، آنها بارها با استفاده از بازیکنان تکنیکی خود از چپ و راست راه دروازه حریف را در پیش گرفتند اما هیچ کدام این ها در نهایت کارگر نیفتاد تا چینی ها که بیشتر به دنبال بسته نگه داشتن دروازه خود بودند جان سالم به در ببرند. آنها در این نیمه تنها یک بار توانستند توپ را به گلر ایرانی برسانند و در باقی دقایق بازی حتی در ضدحملات خود نیز ناکام بودند.

دقایق حساس:

دقیقه ۵۴ - ضربه کاشته بازیکنان ایران به راحتی توسط گلر چینی مهار شد.

دقیقه ۵۶ - ضربه ایستگاه چینی ها که در موقعیت خطرناکی نصیب این تیم شد با شوت هوانگ بوئن و با فاصله کمی از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۶۴ - یک بار چینی ها خود را به دروازه ایران نزدیک کردند و این بار نیز با یک ضربه ایستگاهی و پس از آن یک ضربه سر دروازه بیرانوند را به خطر انداختند اما این توپ نیز با فاصله کمی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۷۸ - چینی ها که به دنبال باز کردن دروازه ایران هستند بازهم خود را در موقعیت گلزنی قرار دادند، آنها در این دقیقه از روی ارسال کرنر و ضربه سر دروازه ایران با خطر مواجه ساختند اما این توپ نیز از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۹ - ارسال خطرناک چینی ها از کناره سمت راست با واکنش دیدنی بیرانوند راهی کرنر شد.

دقیقه ۸۶ - ارسال شجاعی از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر آزمون دروازه چینی ها را به شدت به خطر انداخت اما سودی برای ایران نداشت.

دقیقه ۹۰ - ارسال دیگری از سوی چینی روی دروازه ایران با مهار به موقع بیرانوند روبرو شد

کدخبر: ۱۵۲۴۷۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر