کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۴۸۷۶۶
تاریخ خبر:

به لطف خدا در بهشت با حوری‌ها ازدواج خواهم کرد!

در اسناد یافت شده توسط رویترز، روایت‌های دسته اولی از تروریست‌های انتحاری داعش پیدا می‌شود که ما را به درون ذهن جوانان داعشی هدایت می‌کند.

به گزارش فرادید به نقل از آی بی تایمز، در سالن یکی از مجموعه‌های آموزشی داعش در شرق موصل، نامه دست‌نوشته‌ای یافت می‌شود که بر روی آن نوشته شده است: «خانواده عزیزم. لطفا مرا ببخشید. ناراحت نباشید و لباس‌های سیاه عزا را به تن نکنید. از شما خواستم تا تدارکات ازدواج مرا فراهم کنید ولی این کار را نکردید. بنابراین به لطف خدا در بهشت با حوری‌ها ازدواج خواهم کرد.»

نامه فوق را یک دانش‌آموز به نام "اعلا عبد الاکیدی" پیش از خروج از مجموعه و انجام عملیات انتحاری علیه نیروهای امنیتی عراق در سال گذشته نوشته است.

نامه اکیدی هرگز به دست خانواده‌اش نرسید. نامه او همراه با ده‌ها نامه دیگر در همان‌جا باقی مانده بود. داعش از ماه اکتبر و در پی حمله ارتش عراق به تدریج کنترل شهر را از دست داد. علاوه بر آن نامه‌ها، تروریست‌های داعشی جزئیات هویتی ۵۰ نیروی خود را که در دفتری ثبت شده بود، در داخل ساختمان متروکه جا گذاشتند. گرچه سال تولد تمام افراد ثبت نشده بود و تنها حدود ۱۰ نفرشان عکس داشتند، اما می‌شد استنباط کرد که اکثرشان نوجوان یا جوان حدود ۲۰ ساله هستند.

بر روی سربرگ آن نامه نوشته شده بود: «دیوان سربازان، گردان شهدا.» [دیوان الجند؛ کتیبه الاستشهادیین] آدرس گیرنده نامه نیز آدرس خانه خانواده آن پسر در غرب موصل بود. اکیدی حین عضویت در داعش احتمالا ۱۵ یا ۱۶ سال سن داشته است. شرکت در عملیات انتحاری از جمله فعالیت این افراد بود.

اکیدی پس از پیوستن به داعش به ندرت با خانواده‌اش دیداری داشت. وی در آخرین سفر خود به خانه، به پدرش گفت که قصد دارد عملیات انتحاری را در پالایشگاه نفت بیجی، در جنوب موصل، انجام دهد. آنجا نیروهای داعش در حال جنگ با ارتش عراق بودند. او به پدرش گفته بود: «من به دنبال شهادت می‌روم.» این جمله را یکی از اقوام اکیدی گفت ولی از ما درخواست کرد تا نامش فاش نشود.

چند ماه بعد، نیروهای داعش به خانواده اکیدی اطلاع داده بودند که پسرشان به خواسته خودش رسیده است.

اسناد یافت شده می‌تواند روزنه‌ای جدید را به طرز فکر نیروهای جوان داعشی که با ایدئولوژی فوق افراطی آن خو گرفته‌اند، باز کند. اغلب آن نوجوانان و جوانان اهل کشور عراق هستند اما چند نفری نیز از اتباع ایالات متحده، مراکش و هند در میانشان دیده می‌شود. بر اساس اسناد، اکیدی در یک دسامبر ۲۰۱۴، یعنی تنها چند ماه پس از اشغال موصل توسط داعش به عضویت این گروه درآمد. پدر اکیدی پس از شنیدن این خبر به شدت ناراحت شد.

رویترز در اتفاقی نادر با خانواده‌های تروریست‌های انتحاری داعش تماس گرفت. آن‌ها تایید کردن که فرزندشان به عضویت داعش درآمده و در طول چند ماه کشته شده است.

آن مجموعه آموزشی داعش متشکل از سه ویلای تصاحب شده است که دیوارهای بینشان برای دسترسی بهتر سوراخ شده بود. پوسترها و جزوات آموزشی داعش در سراسر ویلاها قابل مشاهده است. بر روی دیوار یکی از ویلاها متن زیر نوشته شده بود: «برادر جهادی، لطفا به سکوت و نظافت احترام بگذار.»

کدخبر: ۱۴۸۷۶۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ali.tehran

    وعده سر خرمن، با حوری ها ازدواج خواهم کر د،درواقع این ابله خودشو بخاطر رابطه جنسی که توی زمین یک امر طبیعی بین موجودات زن ده هست منفجر کرده، خب اسب جان میرفتی ازد واج میکردی جای اینکه خودتو بترکونی