کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۰۵۴۶
تاریخ خبر:

به جای پدر، جومونگ پخش کنید!

بخشهایی از یادداشت روزنامه جوان درباره سریال پدر:«پدر» به کارگردانی بهرنگ توفیق و تهیه کنندگی حامد عنقا جدیدترین سریال سیماست که تقریبا یک هفته‌ایست از قاب تلویزیون بر سفره مخاطبین نشسته است. ژانر فیلم ظاهرا «خانوادگی» است اما چند قسمتی از فیلم نگذشته مشخص شد خانوادگی نه، «فراتخیلی» است!

از صحنه‌ی پریدن شخصیت اصلی داستان، حامد، از طبقه سوم ساختمان که تنها منجر به شکست دست او شد(!) که بگذاریم، این سریال صحنه‌های بسیاری دارد که نه در واقعیت قابل تحقق است و نه در باور کسی می‌گنجد!

به عنوان نمونه در قسمت‌های اخیر نقش اول زن سریال، لیلا، که عاشق حامد شده است در اولین برخورد با پدر حامد چنان به التماس برای پذیرفتن درخواست ازدواج با حامد افتاده بود که گویی دختر ایرانی هیچ عزت و منزلتی نداشته و حاضر است برای بدست آوردن عشقش ملتمسانه به پای پدر شوهر خود بیفتد و در نخستین دیدار با اشک و زاری و گریه به او بگوید سه شب است از خانه فرار کرده و حاضر است برای بدست آوردن پسر او هر کاری انجام دهد!

مشغول به کار شدن حامد، با پدری میلیاردر و خیر، در کارواش و دعوای او و پرداخت چکی صد میلیونی جهت کسب رضایت شاکیان نیز از دیگر سکانس‌های فراتخیلی این سریال بود که اعتراضات زیادی را به همراه داشت.

متاسفانه اشتغال تلویزیون به ساخت اینگونه فیلم‌ها و سریال‌ها حکایت از آن دارد که صداوسیما شناختی از تغییرات ذائقه و سلیقه مخاطبین نداشته و کماکان در فضای دهه‌ی ۶۰ و ۷۰ سیر می‌کند!

بدین ترتیب باید ملتمسانه همچون زیرنویس‌های شبکه آی‌فیلم از تلویزیون خواست اگر تصمیم دارد این روند را ادامه دهد و تحولی ایجاد نکند همان بهتر که باز هم سریال جمونگ و یوسف پیامبر را نشان دهد و از ساخت فیلم‌های جدید خودداری کند و خاموش بماند چرا که این نحوه از فعالیت نه تنها موجب جذب کسانی که به کلی تماشای سیمای ملی را کنار گذاشته‌اند نمی‌شود بلکه آن‌ها را در تصمیم خود مصمم کرده و بازار ماهواره فروش‌ها را نیز داغ می‌کند!

کدخبر: ۲۲۰۵۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • cez8

    يکي از بي سرو ته و چرت ترين سريال هاي تو ليد شده.حيف پول و خيف وقت که کسي واسه اي ن اراجيف بذاره.فقط ده دقيقه ديدن کافيه ت ا کانال عوض شه

  • arashroshan

    فوق العاده مزخرف

  • alireza-ar1

    سریال های جدید تلویزیون اینقد مزخرف شده که من الان دو سه ساله که هیچ سریالی از ت لویزیون نمیبینم

  • hamedali

    اره همون جومونگ و یوسف پیامبر پخش بشه به تره !

  • barbara

    کسی که برنامه های صدا و سیما رو میبینه ع مرشو تباه کرده

  • yashari

    درسته ک زائقه مردم عوض شده ولی ایا واقعا کوبیدن فیلم دور از انصافه…چون در متن فی لم واقعا مفهوم ب مخاطب رسیده میشه..من خو دم هم ماهواره میبینم فیلمارو دنبال میکنم …اما ایا تخیل اونم ب نوعی دیگه در سریال ها یا فیلم های دیگه نیس؟؟ یا مردم ب فحشا و خیانت دیدن در سریال های ترکی عادت کرد ن؟؟ کمی تفکر راجب اون سکانس چک صد ملیونی کافیه ک بفهمی ارزش حفظ کردن ابرو رو درک کنی ک حاضر شد براش 100 ملیون هزینه کنه. یا اون پرش از طبقه سوم ک منظور فرار از گ ناه بود ب هرطریقی..از اقراقی ک شده نقد ب شه قبوله ولی در پسش مفهمومی هست..ولی دوس ت خبرنگار اون چیزی ک فراموش شده در جماعت ایرانی..مهر..محبت..اینکه ابروی مومن حرم تش از خانه خدام بالاتر هست و براحتی اعتر افات یه دختر با پخش اون در سیما ریخته می شه..بهتون پیشنهاد میکنم بجای کارکردن روی مسائل سطحی و کوبیدن یه سریال روی موضوعا ت مهمتری متمرکز بشین

  • alirezagran

    از کوزه همان تراود که در اوست

  • khordbin

    جای جومونگ، کوجک رو بپخشید!

  • armanazmoodeh

    بخدا این پولا حق مردمه که اینجور صرف این فیلم های ضعیف میکنید. باید تاوانشو بدید و شک نکنید میدید