کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۰۶۱۱
تاریخ خبر:

بهترین خودروهای سال ۲۰۱۸ به انتخاب جرمی کلارکسون

گروه خودرو | اخیرا جرمی کلارکسون با نوشتن یادداشتی در روزنامه ساندی تایمز لیست بهترین و بدترین خودروهای سال را از بین ۲۸ اتومبیلی که سال ۲۰۱۸ تجربه رانندگی آنها را داشته، اعلام کرده و محصولاتی نظیر فیات ۵۰۰ آبارث، ولوو وی۹۰، آئودی کیو۸، مینی ۱۴۹۹ جی‌تی و داچیا داستر را در لیست بدترین خودروهای سال ۲۰۱۸ قرار داده است. کلارکسون که قبلا مجری شو تلویزیونی مجله تاپ گیر بود، سالهاست به عنوان روزنامه نگار حوزه خودرو انتخاب‌های پنج‌گانه خود را از بهترین اتومبیل‌های سال اعلام می‌کند. وی که اخیرا با شو تلویزیونی گرند تورر توانسته شهرتی جهانی کسب کند، برای سال ۲۰۱۸ پنج خودرو که عملکرد فنی مهیجی را در جاده و پیست از خود بروز می‌دهند، به عنوان بهترین اتومبیل‌های سال انتخاب کرده است. این شما و این خودروهایی که فقط با آنها باید گاز داد و سریع رفت!

ب.ام.و آلپینا بی۵
قبل از معرفی بی۵ باید راجع به این خودرو توضیحاتی داد. بی۵ نسخه سفارشی ب.ام.و سری۵ است که توسط تیونر تخصصی ب.ام.و یعنی آلپینا ارتقا یافته و سالهاست در دو رنگ سبز تیره و آبی کاربنی به مشتریان تحویل داده می‌شود. این خودرو متفاوت از گونه خاص ام۵ بوده و ظاهر و باطن متفاوتی هم با این خودرو کارخانه‌ای دارد. طبق گفته جرمی، این خودرو یکی از بهترین بی۵های تاریخ و بهترین سدان اسپورت لوکس جهان است. او در ستایش آلپینا بی۵ گفته :«این انتهای تمام چیزی است که ما می‌خواهیم.» این سدان با قدرت ۶۰۸ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور یک هیولای ۹۴ هزار یورویی کم‌نظیر و آبی رنگ است.

لامبورگینی هوراکان پرفورمانته
بهترین خودرو مهیج سال ۲۰۱۸ از نگاه چندین و چند مجله مختلف که اینجا هم مورد ستایش جرمی کلارکسون قرار گرفته است. پرفرومانته که از موتوری ۱۰ سیلندر با قدرت ۶۴۰ اسب بخار سود می برد که به مدد یک جعبه دنده شگفت انگیز و سیستم ۴چرخ محرک در کمتر از ۳ثانیه تا ۱۰۰ کیلومتر سرعت می‌گیرد و حسی شگفت‌انگیز از سریع رفتن را به راننده می‌کند. این خودرو از سوی ساندی تایمز عنوان اتومبیل سال را هم به دست آورده است.

بنتلی کانتیننتال جی‌تی
یک خودرو فوق لوکس ۲تنی با موتوری ۱۲سیلندر و ۶۲۶ اسب بخاری که قیمتی بالغ بر ۲۵۰ هزار دلار دارد! بنتلی کانتیننتال جی‌تی در نسل نو خود یک اعجوبه واقعی است که به خوبی تلیفقی از احساس شکوه را با رانندگی سریع و پایدار در هم آمیخته است و در پیست همپای بسیاری از رقبای سبک‌تر حرکت می کند.

استون مارتین ونتیج
خشن‌تر، زیباتر و بهتر از نسل قبل خود ساخته شده و طرفداران بی‌شماری دارد. ونتیج در نسل تازه خود از موتوری ۵۰۳ اسبی سود می‌برد که سریع رفتن را برایش به امری معمولی و عادی تبدیل می‌کند. این کوپه ۱۴۹ هزار دلاری انگلیسی امسال توانست یکی از بهترین‌های بازار خودرو باشد. از نظر کلارکسون ونتیج توانسته سورپرایز بزرگ سال ۲۰۱۸ باشد.

پورشه ۹۱۱ GT2 RS
امسال با اختلاف زیاد بهترین خودرو اسپورت سال بود و در چندین لیست و درگ هم توانست رتبه نخست را با پیروزی بر مک لارن ۷۲۰ اس، انواعی از بنزها و خودروهای کوپه هم‌رده به دست آورده است. جرمی این خودرو را یک شاهکار درخشان توصیف کرده است.

کدخبر: ۲۴۰۶۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • 1.arashk

    بهتر میشد اگه عکس هر 5 خودرو هم موجود بو د