کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۷۷۶۹۸
تاریخ خبر:

مشخصات بزرگترین هواپیمایی که ایران خرید

در سفر حسن روحانی به فرانسه، قرارداد خرید بیش از ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس میان طرف ایرانی و این غول هواپیماسازی نهایی شده است.

به گزارش عصر ایران، براساس اطلاعات منتشر شده، بخشی از این هواپیماها از نوع ایرباس A380 یعنی بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است.

شرکت هواپیماسازی ایرباس متعهد شده در سریع‌ترین زمان هواپیما ایرباس A380 را در اختیار ایران قرار دهد. علاوه بر این، ده‌ها فروند هواپیمای مسافری کوچک و متوسط برای مسیرهای داخلی خریداری شده است.

قیمت هواپیمای A380 حدود ۴۱۴ میلیون دلار است.

خرید این هواپیماهای ایرباس از سوی ایران به صورت اجاره به شرط تملیک است و کشورمان متعهد می‌شود در مدت ۱۰ سال پول هواپیماها را پرداخت کند. در این میان قرار است چند فروند از هواپیماهای A380 غول‌پیکر با ۵۵۵ صندلی در آینده‌ای کوتاه‌مدت در اختیار ایران قرار بگیرد. همه هواپیماهای تحویلی به ایران، نو خواهد بود.

A380 یک هواپیمای مسافربری پهن‌پیکر، چهار موتوره و دوطبقه ساخته شرکت اروپایی ایرباس است. این هواپیما بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است.

در سال ۲۰۰۷ نخستین پرواز آن برای شرکت هواپیمایی سنگاپور انجام شد. این پرواز از سنگاپور به مقصد سیدنی استرالیا انجام شد.

معمولا از این هواپیما برای پروازهای طولانی‌مدت استفاده می‌شود.

در حال حاضر شرکت هواپیمایی امارات مستقر در دبی، بیشترین تعداد از این نوع هواپیما را در ناوگان خود دارد. هواپیمای امارات دارای ترمینال ویژه برای بزرگترین هواپیماهای جهان است.

بر پایه اطلاعات منتشر شده در ویکی‌پدیا، تعداد صندلی ایرباس A380 در مدل استاندارد با سه کلاس مسافربری بالغ بر ۵۲۵ نفر است.

قسمت ارابهٔ فرود هواپیما، مشتمل بر ۲۲ عدد چرخ است که نحوهٔ جاگذاری آنها‏، مشابه چرخ‏‌های بوئینگ ۷۴۷ و ۷۷۷ است.

فرود هواپیمای A380 تنها در برخی از فرودگاه‌های جهان امکان‌پذیر است.

مشخصات:

* فاصله نوک دو بال: ۷۹٫۶۵ متر

* طول: ۷۲٫۷۵ متر

* ارتفاع: ۲۴٫۰۸ متر

* ظرفیت مسافر: ۵۲۵ نفر در ۳ کلاس

توضیحات

*

توضیحات

توضیحات

کدخبر: ۷۷۶۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • omidsh62

    یعنی واقعن روزی میرسه که ما بتونیم سوار این هواپیما بشیم؟!

  • ناشناس

    یقینا قیمت بلیت این هواپیماهای جدید سر ب ه فلک خواهد کشید و قشر از ما بهتران فقط می تونن سوار این هواپیماها بشن، قشر متوس ط زیاد براش فرقی نخواهد کرد

  • mahyarshz

    بابا چقدر غر ميزنيد شما مردم ميخرن ميگين پول نداريم نميخرن صد تا تيكه ميندازيد ش ماها ديگه كي هستين اه اه

  • yaghobym

    انشا الله به سلامتی موتورش برای بعضی ها بچرخه …

  • nila.khachikian

    در سفر به دبی برای کسانی که سوار این هوا پیما شدند مطمئنا بجز بزرگیش هیچیش با بقی ه هواپیماهایی که سوار شدند فرقی نداشته… ?? بعدش در مورد قیمت بلیط که برخی نگران بالا رفتن بیشتر اون هستند… ?? با توجه به ورود این هواپیماها رفته رفته به ناوگان هوایی ایران تعرفه ها نشان میدهند که یقین ا قیمت ها شکسته و پایین تر خواهند اومد ? ? یعنی این سیستم در اروپا متداول هست که امیدوارم در ایران هم اتفاق بیفته و منطقی شم برای پیشرفت و فروش خوب همینه… ?? ??

  • code_2219

    این هواپیماها فقط برای مسافتهایه طولانی صرفه داره نه پروازهای داخلی یا به دبی و ترکیه رفتن که مسیره هوایی طولانی ندارن ب ا ایران