کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۱۹۶۹
تاریخ خبر:

با مصرف این نوشیدنی‌ها لاغر ‌شوید

سلامتیسم :بنا به گفته متخصصین علم تغذیه، اغلب ما در طول زمستان بیشتر چاق می‌شویم و وزن اضافه می‌کنیم و این بدین خاطر است که بدن ما برای گرم ماندن چربی بیشتری ذخیره می‌کند درست شبیه به یک کت زمستانی کاملا طبیعی عمل می‌کند. با همه این تفاسیر نباید مایوس و دلسرد شوید، با یک شیوه صحیح زندگی و انتخاب درست در تغذیه بدن و استفاده از نوشیدنی‌های مناسب در طول مدت فصل سرما می‌توانید به راحتی چربی‌های اضافه بدن‌تان را بسوزانید و از بین ببرید. یکی از راه‌حل‌های مورد علاقه بیشتر ما استفاده از اسموتی‌های خوشمزه زمستانی است. تصور کنید، هیجان‌انگیز نیست که هم وزن کم کنید و هم از نوشیدن نوشیدنی‌های خوشمزه لذت ببرید!

چای سبز طعم‌دار
در حقیقت، بیشتر افراد طرفدار مصرف چای سبز نیستند. ممکن است از فواید شگفت‌انگیز آن در چربی سوزی و تناسب اندام آگاه باشند اما به طعم خاص آن عادت نداشته باشند و از نوشیدن آن لذت نبرند. البته، واقعا هم طعم به خصوصی دارد! اما چای سبز طعم‌دار شده (با تنوع و گوناگونی جورواجور حتی توت‌فرنگی) بسیار خوش‌طعم و خوشمزه است و هم‌زمان خاصیت چربی‌سوزی دارد. پس سعی کنید صبح‌ها نوشیدن چای سبز طعم‌دار را فراموش نکنید تا روزانه سوخت و ساز بدن‌تان را با نیرو و سرعت زیادی تا حدامکان بالا ببرید.

اسموتی شکلات تلخ
طعم این اسموتی بی‌نظیر و ایده‌ای عالی برای کاهش وزن و چربی‌سوزی است. مواد مورد نیاز شما عبارتند از: ۱ انبه پوست کنده شده، ۳ فنجان اسفناج، ۲ قاشق‌غذاخوری پودر کاکائو تلخ ، ۲۳۶ میلی‌لیتر شیر بادام و ۱ قاشق‌غذاخوری عسل. تمامی این مواد را درون مخلوط‌کن بریزید تا همگی به خوبی نرم و لطیف شوند و حالا اسموتی شما آماده مصرف است. از طعم بی‌نظیرش لذت ببرید.

ترکیب آب و لیمو
آب اکسیر زندگی و حیات ما است. پس چرا بیشتر ما خیلی کم‌تر از میزانی که باید آب می‌‌نوشیم؟ بحث بر سر این موضوع که ما میزان آب لازم برای بدن‌مان را از غذاهایی که روزانه می‌خوریم تامین می‌کنیم همیشه بوده است و موضوع تازه‌ای نیست اما لازم است بدانید این عذر بدتر از گناه است و تنها یک توجیح برای کم آب خوردن است. آب نه تنها باعث پاکسازی بدن از سموم و مواد زائد می‌شود بلکه به کاهش وزن هم کمک می‌کند.چطور؟ تنها ظرف چند روز. برای مثال، اگر شما طرفدار قهوه هستید و به قول معروف قهوه‌ خورید می‌توانید یک فنجان آبِ طعم‌دارشده با لیمو را جایگزین قهوه کنید. قهوه مدر است و این به بدان معناست که باعث ایجاد چربی در ناحیه شکم می‌شود. آب و لیمو به شکل معکوس عمل می‌کند. از آنجایی که بیشتر ما روزانه آبی که دریافت می‌کنیم تنها از غذاهایی است که مصرف می‌کنیم بعضی اوقات معده ما احساس تشنگی را با حس گرسنگی اشتباه تصور می‌کند. پس به جای اینکه نیاز بدن‌مان را تنها با نوشیدن یک لیوان آب برطرف کنیم اشتباها غذای اضافه می‌خوریم و کالری بیشتری مصرف می‌کنیم و در نتیجه چاق می‌شویم. دفعه بعد که احساس گرسنگی کردید به جای غذا خوردن تنها آب نوشیدن را امتحان کنید. می‌توانید برای خوش‌طعم کردن آب آن را با کمی آب‌لیمو تازه طعم‌دار کنید و به این شکل بیشتر هم آب بنوشید.

قهوه تلخ اما محدود!
همان‌طور که قبل‌تر هم گفته شد، قهوه ادرارآور است و این موضوع باعث می‌شود شما بیشتر از حد معمول ادرار کنید. نتیجه اینکه، بدن شما نیازمند سختی و تلاش بیشتر برای دفع مایعات اضافه جمع شده درون شکم خواهد بود. این یعنی اضافه وزن دوباره و بی‌مورد! اما مصرف روزانه ۱ فنجان قهوه نه تنها ضرری برای بدن ندارد بلکه می‌تواند مفید هم باشد. مصرف قهوه آن هم صبح‌ها حس خواب‌آلودگی را از بین می‌برد و باعث می‌شود خیلی سریع احساس نشاط و بیداری کنید. علاوه بر این، مصرف قهوه تلخ موجب افزایش سوخت و ساز بدن (متابولیسم) می‌شود. برای خوش‌طعم و خوشمزه کردن آن بدون کالری اضافه می‌توانید مقدار کمی دارچین اضافه کنید و از طعم بی‌نظیرش لذت ببرید. اسموتی اسفناج و آووکادو برای تهیه این نوشیدنی چربی‌سوز کافی است، ۱ آووکادو را پوست بکنید و بعد با ۱ فنجان اسفناج، ۱ موز بزرگ، ۱ قاشق‌غذاخوری کره‌بادام زمینی و ۱ فنجان شیر و چند تکه یخ درون یک مخلوط کن بریزید و حسابی با هم ترکیب کنید. شک نکنید که این یک راه حل خوشمزه برای از بین بردن چربی‌ها خواهد بود.

کدخبر: ۱۸۱۹۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • nikond7000

    هیچ نوشیدنی , دمنوش و ….. در دنیا نیست ک ه باعث لاغری شود به غیر از یک چیز آن هم ورزش با فعالیت زیاد همین.