کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۴۳۳
تاریخ خبر:

بابک زنجانی در نامه به روحانی چه نوشت؟

نامه‌ای که تقریبا ١٠ روز پیش خبرش پیچید و جنجالی شد امروز متن و محتوایش فاش شد و حالا مشخص شده است مهم‌تریم مخاطبش رییس‌جمهور بوده است و در آن بابک زنجانی به این موضوع اشاره کرده است که اگر به زندان نرفته بود می‌توانست به حل مشکل و در استرداد پول‌هایی که از کشور خارج شده است کمک کند.
ده روز پیش خبر نامه‌ای که بابک زنجانی به نمایندگان مجلس نوشته بود منتشر شد؛ خبری که نمایندگان مجلس آن را تکذیب کردند اما محسنی اژه‌ای آن را تایید کرد. حالا اما وکیل بابک زنجانی از محتوای نامه می‌گوید و اینکه مخاطبان اصلی آن نامه چه کسانی بودند.
رسول کوهپایه‌زاده در این مورد گفت: آقای زنجانی نامه‌ای به ریاست محترم جمهور، نمایندگان محترم مجلس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس نوشتند و در آن به طور مشخص خدماتی را که در زمان وجود تحریم‌ها و مشکلات ارایه کرد، اعلام کرده است.
کوهپایه‌زاده گفت که بابک زنجانی در این نامه تاکید کرده که اگر بازداشت صورت نمی‌گرفت یا به نحو مقتضی او می‌توانست بیرون از زندان باشد، شاید در استرداد پول‌ها قدم‌های موثرتری برداشته می‌شد.
وکیل مدافع بابک زنجانی گفت:‌ من تعجب می‌کنم چطور افرادی که حتی یک برگ از این ۲۰۹ جلد پرونده حجیم و پیچیده را مطالعه نکرده اند، به خودشان اجازه می‌دهند در این خصوص اظهارنظر کنند و باعث تشویش و نگرانی های عمومی شوند.
او همچنین از فضای رسانه‌ای که علیه موکلش به وجود آمده انتقاد کرد و گفت: من خاضعانه از همه مسوولان اخلاق‌مدار و خبرنگاران متعهد تقاضا می‌کنم که در این شرایط به قوه قضاییه اعتماد کامل کنند و اجازه دهند دستگاه قضایی با صلابت و اقتدار در یک‌ جو آرام و به دور از حواشی سیاسی و جنجال‌های جناحی به کارش برسد؛ چرا که درگیر شدن با مسائل جناحی و حزبی، آفت پرونده‌های حقوقی است.

کوهپایه‌زاده ادامه داد: یقینا اگر آن جو آرام حاکم شود دستگاه قضایی هم با دقت و صحت رسیدگی خواهد کرد و در این صورت هم حقوق بیت‌المال استیفا و هم حقوق قانونی و شرعی موکل رعایت می‌شود. این قضیه اخیرا موجب تشویش و نگرانی خانواده موکلم شده و پدر و مادر بیمار و رنجور ایشان را نگران و مضطرب کرده است.

همچنین رییس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به سوالی درباره علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه بابک زنجانی گفت: این موضوع به تشخیص رییس دادگاه است. غلامحسین اسماعیلی تصریح کرد: هم اکنون برگزاری زمان دادگاه بابک زنجانی تعیین شده است و هیات قضایی شعبه و وکلا مشغول مطالعه پرونده هستند و پیش از برگزاری دادگاه، قاضی پرونده درباره علنی یا غیرعلنی بودن آن تصمیم می‌گیرند.

کدخبر: ۴۵۴۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • zsm

    بیچاره پدر مادرها تو این شرایط بیشترین آ سیب رو میبینن…

  • narinkord

    خدا این همه پول رو میخوای چکار حق میلیون ها نفر که اگر توهم نمیدزدیدی باز هم به م ردم نمیدادن برای خودشون نگرانن که ابروشو ن نره خدا آگاه و شاهده