کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۰۵۳۷
تاریخ خبر:

این دست ناشناس کدام زن است؟

شخصیت سال مجله تایم امسال زنان و مردانی هستند که سکوت درباره آزار جنسی را شکستند. بسیاری این انتخاب مجله تایم را به جا خواندند و از این مجله برای درک اهمیت چنین جنبشی قدردانی کردند. اما بلافاصله بعد از آنکه عکس جلد این مجله منتشر شد بحث‌ داغی درباره این عکس در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد.

به گزارش فرارو، در این عکس تصویر پنج زن را می‌بینیم؛ اشلی جاد هنرپیشه هالیوود، ایزابل پاسکال، یک کارگر ۴۲ ساله مزرعه در مکزیک، آدام ایوا، زنی ۴۰ ساله از ساکرامانتو و سوزان فولر که شکایتش علیه مدیر شرکت تاکسیرانی اوبر باعث برکناری او شد. اما کمی دقت کنید. در گوشه پایین سمت راست این عکس، شما یک آرنج هم می‌بینید. انگار که عکس را به اشتباه بریده باشند و زنی که در آن گوشه نشسته، فقط دستش در قاب مانده است. این دست ناشناس بود که در شبکه‌های اجتماعی بحث را داغ کرد.

در ابتدا بعضی از کاربران تصور کردند که این اشتباه مجله تایم بوده، اما طولی نکشید که ماجرا روشن شد. مجله تایم می‌گوید آن آرنج یک زنی است که قربانی آزار جنسی بوده، شکایت کرده اما به خاطر آبرو و نگرانی از اینکه خانواده‌اش آسیب ببینند می‌خواسته هویتش پنهان بماند.

مجله تایم در یادداشتی کوتاه توضیح داده که این زن ناشناس به این مجله گفته "پیش خودم فکر کردم، چه شد؟ چرا این اتفاق افتاد؟ چرا من واکنش نشان ندادم؟ من چه کار کردم، چه گفتم و چگونه رفتار کردم که او به خودش چنین اجازه‌ای داد؟"

بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی با خواندن این مطلب، آرنج زن ناشناس را نماینده میلیون‌ها زنی خواندند که هنوز می‌ترسند سکوت خود را بشکنند. این بازوی ناشناس نماد زنانی شد که هنوز در عمق دلشان به دنبال دلیل آن آزار جنسی در درون خود و رفتار خود می‌گردند. همین باعث شد که زنان بسیاری با این زن که هویتش مشخص نیست ارتباط برقرار کنند.

کدخبر: ۱۹۰۵۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • arash11

    بی نهایت هوشمندانه ،البته انتظاری غیر از این هم نمیره …. همون آرنج از کل عکس بهت ره

  • peyman0917

    درسته آزار جنسي كار خوبي نيست ولي بيشتر اين افراد اگه رابطه اي در ميان نبود الان به اين حد شهرت نرسيده بودن،و چرا الان ي ادشون افتاده ؟