کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۸۴۷۳
تاریخ خبر:

ایران ۱-۱ ژاپن؛ زور دو غول به هم نرسید

تیم های ملی فوتبال ایران و ژاپن در یک دیدار دوستانه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

نیمه اول:

به گزارش طرفداری، پانزده دقیقه ابتدایی بازی موقعیت خاصی در پی نداشت و بازی کسل کننده ای را از دو تیم شاهد بودیم اما رفته رفته بازی گرم تر شد و ژاپنی ها روی یک پرتاپ اوت و ضربه سر اشتباهی سید جلال حسینی در دقیقه ۱۵ می توانستند به گل برسند که این ضربه با اختلاف اندک به بیرون رفت. پس از این موقعیت تیم ملی ایران بر بازی مسلط شد و روی چند ارسال خطرناک و نفوذ در محوطه جریمه خطراتی را روی دروازه تیم ژاپن ایجاد کرد که حاصلی در پی نداشت.

در حالی که دو تیم خود را آماده پایان نیمه اول کرده بودند مهدی ترابی در محوطه جریمه تیم ژاپن توسط مدافع این تیم سرنگون شد که داور بازی این صحنه را خطا دانسته و یک ضربه پنالتی برای ایران اعلام کرد. اشکان دژآگه در دقیقه ۴۶ پشت این ضربه پنالتی ایستاد که ضربه وی را دروازه ژاپن مهار کرد اما در ریباند مهدی ترابی موفق شد دروازه ژاپن را باز کند تا نیمه اول با نتیجه یک بر صفر به سود ایران خاتمه یابد.

نیمه دوم:

نیمه دوم را تیم ایران هجومی تر آغاز کرد و روی دو ارسال ترابی به شدت دروازه ژاپن را تهدید کرد که بار اول تعلل حاج صفی و بار دوم بی دقتی آزمون این موقعیت ها از دست رفت تا در دقیقه ۴۸ روی یک ارسال طولی روی دروازه ایران از سوی ژاپنی ها و اشتباه محرض حقیقی در خروج از دروازه یوشینوری موتو گل تساوی را برای تیمش به ثمر برساند.

پس از گل تساوی، ژاپنی ها در دقیقه ۵۸ روی یک ضد حمله خطرناک می توانستند دروازه ایران را باز کنند اما حقیقی به خوبی در موقعیت تک به تک کیوتاکه را متوقف کرد و ادامه این حرکت نیز با تکل صحیح مدافع ایران توپ از زیر پای هوندا خارج شد تا این موقعیت برای ایران به خیر بگذرد.

شوت سنگین اشکان دژاگه در دقیقه ۷۱ می توانست دروازه ژاپن را از پشت محوطه جریمه باز کند اما دروازه بان ژاپن به خوبی این توپ را دفع کرد. تلاش دو تیم در ادامه بازی حاصلی در پی نداشت و بازی با نتیجه ۱-۱ به پایان رسید. البته ژاپنی ها در واپسین دقایق بازی می توانستند در شلوغی محوطه جریمه ایران گل دوم خود را بزنند که پورعلی گنجی با شجاعت جلوی توپ آنها ایستادگی کرد. درگیری مکرر بازیکنان در دقایق پایانی از نکات جالب توجه بازی بود.

کدخبر: ۵۸۴۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • vahidz

    به ایران شدید امیدوار شدم با بازیشون ، ع لیبودین بچه ها