کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۱۴۱۳
تاریخ خبر:

ایران نوزدهمین کشور با بیکاری بالا در جهان

آمارهای صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد جایگاه کشورمان در بیکاری در جهان در سال‌های ۹۲ تا ۹۵ نزول۱۰ پله‌‌ای داشته و رتبه‌ آن از ۲۹ به ۱۹ رسیده است که به معنای بدتر شدن وضعیت بیکاری در ایران است.
فارس: در جدیدترین گزارش از سری گزارش‌های چشم‌انداز اقتصادی جهان که توسط صندوق بین‌المللی پول منتشر می‌شود، میزان بیکاری در ایران در سال ۲۰۱۶ را ۱۲٫۵ (۱۲٫۴۵۰) درصد اعلام شد.

بر اساس این گزارش، نرخ بیکاری در ایران در سال ۲۰۱۵ برابر با ۱۱ درصد بوده است که به این ترتیب با افزایش بیکاری مواجه شده‌ایم. درعین حال، در این گزارش نرخ بیکاری سال ۲۰۱۷ که ۳ ماه تا پایان آن باقی است ۱۲٫۴۱۷ درصد پیش‌بینی شده است که اندکی کاهش را نشان می‌دهد.

بررسی جدیدترین آمار صندوق بین‌المللی پول از میزان بیکاری در کشورهای جهان در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد، ایران جایگاه نوزدهم را در میان کشورهای مورد بررسی در اختیار دارد.

هرچه رتبه کشوری بالاتر باشد یعنی بیکاری کمتری دارد و هرچه رتبه کمتر و به ابتدای فهرست نزدیک شویم کشورها با نرخ بیکاری بیشتری مواجه هستند.

ایران در سال ۲۰۱۵ رتبه ۲۵ را در اختیار داشته که به این ترتیب جایگاه ایران در سال گذشته میلادی ۶ پله نزول کرده است. در عین حال، رتبه ایران به لحاظ بیکاری هنوز نتوانسته به جایگاه پیش از دولت یازدهم بازگردد و طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵) ۱۰ پله بدتر شده است.

رتبه ایران در رده‌بندی کشورهای جهان به لحاظ بیکاری در سال ۲۰۱۳ برابر با ۲۹ و در سال ۲۰۱۴ برابر با ۲۶ بوده است که در سال ۲۰۱۵ به ۲۵ و در سال ۲۰۱۶ به ۱۹ رسیده که به معنای بدتر شدن جایگاه ایران در رده‌بندی جهانی است. هرچه رتبه از این لحاظ بیشتر باشد، آن کشور بیکاری کمتری دارد.

بر اساس برآوردهای این نهاد بین‌المللی، نرخ بیکاری ایران در سال۲۰۱۳ برابر با ۱۰٫۴ درصد، در سال ۲۰۱۴ برابر با ۱۰٫۶ در سال ۲۰۱۵ برابر با ۱۱ درصد و در سال ۲۰۱۶ برابر با ۱۲٫۴۵ درصد برآورد شده است.

بر اساس پیش‌بینی این نهاد بین‌المللی، نرخ بیکاری ایران در سال ۲۰۱۷ با اندکی بهبود به ۱۲٫۴۱۷ درصد خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، آفریقای جنوبی رتبه نخست بیکاری در جهان را با ۲۶٫۷ درصد به خود اختصاص داده و پس از آن بوسنی هرزگوین با ۲۵٫۴ درصد و یونان و مقدونیه با ۲۳٫۵ درصد قرار دارد.

رتبه‌های چهارم تا پانزدهم به این شرح است: ونزوئلا ۲۰٫۶ درصد، سودان ۲۰٫۶، اسپانیا ۱۹٫۶ درصد، ارمنستان ۱۸٫۷ درصد، صربستان ۱۵٫۹۰ درصد ،آلبانی ۱۵٫۲ درصد، اردن ۱۵٫۲ درصد، کرواسی ۱۴٫۹ درصد، تونس ۱۴، نیجریه ۱۳٫۳ درصد، قبرس ۱۳٫۰۲ درصد، جامائیکا ۱۲٫۸ درصد، مصر ۱۲٫۷۰۲ درصد، و جمهوری سائوتومه و پرنسیپ ۱۲٫۵۹ درصد.

کدخبر: ۱۸۱۴۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    بیکاری را از طریق مراسم ها میشه فهمید، ب ا اون خیل جمعیت!

  • ali20h

    زمستان در راه است عزیزان