کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۳۱۰
تاریخ خبر:

ایران خودرویی‌ها خواستگار خارجی پیدا کردند

رییس صندوق توسعه عمان خواستار راه اندازی خط تولید محصولات ایران خودرو در این کشور شد.

به گزارش ایسنا، هاشم یکه زارع - مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو - در دیدار حسان احمد - رییس صندوق توسعه عمان - ضمن استقبال از درخواست عمانی برای راه اندازی سایت ایران خودرو در این کشور گفت: در صورت توجیه اقتصادی و سرمایه گذاری های لازم، ایران خودرو تمایل به ایجاد سایت تولید محصولات خود در عمان و تامین بازارهای صادراتی منطقه ای از آن طریق را دارد.

وی افزود: ایران خودرو تمامی خدمات مهندسی و فن آوری را عرضه می کند و در عوض انتظار دارد سرمایه گذاری مالی از سوی عمان ارایه شود.

یکه زارع با اشاره به حسن روابط میان ایران و عمان، خواستار توسعه این روابط در سطح فعالیتهای مربوط به صنعت خودرو شد و گفت: ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه، مایل است در عمان نیز فعالیت داشته باشد.

وی تمرکز بر خودکفایی و تولید داخل را یک مزیت در اقتصاد عمان دانست و گفت: در صورت توافق، سایت تولیدی با ظرفیت ۲۰ هزار دستگاه به صورت اس. کی. دی. در آن کشور ایجاد می شود که ۵۰۰۰ دستگاه از تولیدات آن در بازار داخل مصرف و ۱۵ هزار دستگاه به کشورهای همسایه شامل یمن،سودان، اتیوپی، اریتره و سایر کشورها صادر خواهد شد.

رییس صندوق توسعه عمان نیز در این دیدار گفت: سطح فناوری و سیستم های تولیدی در این شرکت بسیار بالاست.

وی سهم ایران خودرو از بازار داخل و برنامه توسعه صادرات این گروه صنعتی را قابل توجه توصیف و اظهار امیدواری کرد، تحریم ها هرچه زودتر برداشته شده و بازار صادراتی توسعه یابد.

علی علمی - معاون صادرات ایران خودرو - نیز در دیدار با رییس صندوق توسعه عمان، اشتغال ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر را از نتایج راه اندازی سایت تولیدی ایران خودرو در عمان دانست و افزود: خط تولید ایران خودرو در عراق نیز با ظرفیت تولید هفت دستگاه در ساعت و ۱۵ هزار دستگاه در سال، فعال است و سرمایه گذاری آن توسط طرف عراقی انجام شده است. در این سایت نیز ۴۰ نفر ایرانی و ۲۰۰ نفرعراقی مشغول کارند.

علمی سرمایه گذاری لازم برای ایجاد سایت تولیدی در عمان را در صورتی که ۴۰ هزار دستگاه سی. کی. دی. تولید کند، ۱۰۰میلیون دلار ذکر کرد و خواستار تامین مالی ۹۰ درصد از سوی شریک عمانی و مابقی از سوی صندوق توسعه عمان شد.

وی تولید محصولات پایه گازسوز، بسته به نیاز بازار را از دیگر مزایای همکاری ایران خودرو در عمان دانست.

کدخبر: ۳۲۳۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر