کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۵۷۱۱۵
تاریخ خبر:

ایرانی ترور شده در استانبول که بود؟

شبکه تلویزیونی العالم جزئیاتی از فرد ایرانی که شب گذشته در استانبول ترور شد منتشر کرده است.

طبق اعلام رسانه‌ها این فرد سعید کریمیان مدیر گروه تلویزیونی GEM معرفی شده است.

کریمیان متولد ۱۳۴۸ در شهر مرزی قائن است. او تحصیلاتش را تا دیپلم در همان شهر گذارند تا اینکه جنگ ایران و عراق شروع شد… در سال ۱۳۷۵ با حمایت ها و پشتیبانی عموی درباری خود به سوئیس منتقل شد و در آن جا پناهنده گردید و در رشته معماری دانشگاه بازل این کشور در مقطع کارشناسی به تحصیل خود ادامه داد.

سعید کریمیان حدود دو سال در دانشگاه بازل مشغول به تحصیل بود اما از آن جایی که با ازدواج مجدد مادرش مخالف بود با بی مهری عموی خود مواجه گردید و از طرفی نتوانست هزینه های سنگین زندگی و شهریه دانشگاه را تأمین کند؛ سرانجام مجبور به ترک تحصیل شد و در سال ۱۳۷۷ سراغ برادرش هادی کریمیان که در لس آنجلس زندگی می کرد، رفت.

هادی کریمیان که در رادیو صدای ایران (اولین رادیوی ۲۴ ساعته فارسی زبان که به منظور مبارزه با نظام جمهوری اسلامی در آمریکا تأسیس شد) فعالیت داشت، به برادرش پیشنهاد کار داد. سابقه سیاسی خانواده کریمیان برای مسئولین رادیو صدای ایران ایده آل بود و به همین دلیل مطالب و مقالات سعید کریمیان مورد توجه گردانندگان این رادیو قرار گرفت.

بعد از یکسال و ۹ ماه فعالیت در رادیو صدای ایران و بهبود وضعیت اقتصادی سعید کریمیان، وی با "رویا رضایی" ازدواج نمود. فعالیت در رادیو صدای ایران تا زمانی که تلویزیون های لس آنجلسی گسترش پیدا نکرده بود برای هادی و سعید کریمیان شغلی مناسب بود ولی رفته رفته با تأسیس و گسترش قارچ گونه تلویزیون های لس آنجلسی پارسی زبان بازار رادیوهای پارسی زبان خصوصا رادیو صدای ایران تحت تأثیر قرار گرفت.

در سال ۸۴ سعید کریمیان که دیگر یک بیزینس من به حساب می آمد در یکی از سفرهایش با غلامرضا فراهانی آشنا شد. فراهانی چند ماهی با سعید کریمیان همکاری کرد و در این مدت با وی بیشتر آشنا گردید.

غلامرضا فراهانی که از سابقه سیاسی و رسانه ای سعید کریمیان با خبر شد با بودجه هنگفتی که از طریق اختلاس در ایران به دست آورده و آن را به بانک های دبی انتقال داده بود و البته با سرمایه گذاری های سعید و هادی کریمیان در سال ۱۳۸۵و در لندن شبکه ای را به نام (GEM TV) تأسیس کردند.

این شبکه در ابتدای تاسیس در سال ۱۳۸۵ فقط به موسیقی می پرداخت. اما از سال ۱۳۸۸ شبکه توسعه پیدا کرده و شبکه به دو قسمت جم موزیک و جم کلاسیک تغییر شکل پیدا کرد. شبکه جم موزیک به موزیک ویدئوهای خارجی می پردازد و شبکه جم کلاسیک به سریال ها و فیلم های مختلف که بیشتر آنها از کشور ترکیه است می پردازد.

مدیریت شبکه های جم موزیک و جم کلاسیک را سعید کریمیان به عهده داشت اما با توسعه پیدا کردن این شبکه مدیریت شبکه های تازه تاسیس به افراد دیگری که همگی از خانواده کریمیان بودند داده شد. شبکه های گروه جم با برنامه های سرگرم‌ کننده فارسی از شهر لندن در انگلستان پخش می‌شود. این شبکه یکی از شبکه‌های تلویزیونی «گروه موسیقی و سرگرمی عمومی» General Entertainment and Music Group است.

برنامه‌های تلویزیون جم همراه با دوبله فارسی پخش می‌شوند. جم دفاتری در شهرهای دبی، لندن، استانبول، آنتالیا، کوالالامپور، لس‌آنجلس، اربیل عراق و… دارد. این مجموعه دارای ده ها شبکه تحت عناوین جم کارتون، جم کردی، جم usa، جم اسپورت (۱۰ شبکه) و… برای مخاطبین مختلف می باشد

کدخبر: ۱۵۷۱۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ali.tehran

    نه بابا الکیه،الان مثل کریم توی سریال ها ی مضخرفش از زنده بیرون میاد و با زن براد رش ازدواج میکنه، همه اینا برای رد گم کنی ه?

  • daryosh74

    به درک

  • nirvana

    لعنت به تروریستها

  • arashk.ya

    خدا رو شکر.

  • babak-seraj

    به جهنم که مرد . آشغال ترین کانا های ماه واره مال این بی شرف و دار و دستش بود

  • rex

    جورثومه فساد بود.هرچی ایرانی درمونده بود کشوند انور .مرتیکه هوسران.خدا رو شکر که به درک واصل شد

  • ash.cool

    ترکیه همینه،باج ندی کشته میشی،حتی تو سری ال هاشون هم این داستان مشهوده این سریال ها در ۵۰ الی ۶۰ کشور جهان پخش میشن فقط ا یران نیست ای کاش بینش و سطح باورمون از خ انواده و بنیان خانواده به قدری بود که با دیدن ۴ تا سریال ترکی سست نشه

  • mosi1276

    باید هم ترور یه شخص بیگناه براتون مهم نب اشه و خوشحالم بشید اکثرن.خوب ایرانی هستی م دیگه…

  • zorro

    متاسفم که یک ایرانیم وبابت همین امر ناخو استه از تمام مردم دنیا شرمنده ام.همین

  • mnshd54

    ارزش پست و کامنت گذاشتن را نداره به جهنم که مرد و به درک واصل شد.