کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۴۲۸۳۱
تاریخ خبر:

اولین گزارش‌ها درباره دیپورت مسافران ایرانی در فرودگاه‌های آمریکا

دستور اجرایی جدید دونالد ترامپ ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر به وقت واشنگتن به امضا رسید. طبق این قانون اتباع هفت کشور از جمله ایران امکان دریافت ویزا برای سفر به آمریکا را از دست می دهند و البته دارندگان ویزا هم از ورود به این کشور منع می شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در خبرهای ارسالی عنوان شده بود اجرای این دستور به محض امضای ترامپ آغاز خواهد شد ولی با این وجود مسافران ایرانی پروازهای مختلف به مقصد آمریکا امیدوار بودند تا شاید چند روزی فرصت داشته باشند و بتوانند پس از دردسرهای فراوانی که برای کسب ویزا و دیدار خانواده و یا ادامه تحصیل در آمریکا متحمل شده اند، وارد این کشور شوند.

اما خبرهای ارسالی از آمریکا چنین نیست و به نظر می رسد روند دیپورت مسافران ایرانی ساعاتی پس از امضای ترامپ عملیاتی شده است.

در فرودگاه های لس انجلس، بوستون، نیویورک و آتلانتا چندین مسافر با حضور در پای باجه های چک گذرنامه، با ارائه گذرنامه ایرانی و بدون اینکه ویزای آنها چک شود، به قسمت پروازهای خروجی راهنمایی شده و از همانجا به ایران و یا کشور مبدا بازگردانده شده اند.

در یکی از موارد تمام اعضای خانواده ای که تنها یک ماه قبل ویزای مهاجرتی به آمریکا را گرفته بودند، بدون عبور حتی از باجه کنترل گذرنامه در تگزاس، ناچار به بازگشت به تهران شده‌اند.

البته در ساعات اولیه امضای فرمان عده ای با ویزای غیرمهاجرتی موفق به ورود شده اند اما با گذشت زمان و احتمالا تکمیل تشریفات اداری در فرودگاه ها برای اجرای فرمان جدید، شمار مسافران دیپورت شده رو به افزایش گذاشته است.

در یکی از موارد هم مسافری که قصد پرواز به آمریکا را داشته از فرودگاه ابوظبی بازگردانده شده که در نوع خود جالب است.

گزارش‌های تایید نشده از دیپورت برخی از دارندگان گرین کارت خبر می‌دهد، هرچند که قبلا گفته شده بود دارندگان گرین‌کارت آمریکا از قانون جدید مستثنی هستند. شاید در روزهای آتی خبرهای بیشتری در مورد سرنوشت مسافران آمریکا که حتی دارای گرین کارت هستند بشنویم.

کدخبر: ۱۴۲۸۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • nirvana

    کاش نجف زاده خبرنگار صدا وسیما هم اخراج بشه که با مالیات منو و شما اونجا خوش میگ ذرونه

  • das123das

    خوش به حال ظریف و روحانی و برجام بی خاصی ت

  • ناشناس

    ولی همچنان خبری از منع ورود صعودی ها به آمریکا نیست.

  • 1348.abadan

    دیوانه بازی ترامپ گل کرد خدابه داد دنیاب رسه بااین کله خراب

  • majidhoshangi

    بهتر . دیگه فرار مغزها منتفی میشه. خخخخ

  • abbas88

    آمریکا هم دیگه حوصله ما رو نداره ?

  • mtz

    کاری که سالها ایران با افغانستانیها کرد البته در مقیاس بسیار کوچک

  • daryosh74

    آقا! شما این این آقا عزت یا عزت خانوم رو ندیدیدش؟!! تورو خدا اگر دیدید خبر بدید بعضیها 4 ساله میخواند برگردونندش به پاسپ ورت ایرانی، در دوران مچکریم روحانی.. ? ? ?

  • bakhtiyari.ir

    بابا بزنن زیر این برجام فقط دارن بازیشون میدن 3 سال نفهمیدن

  • mjafari

    اقای روحانی باید بره حقوق شهروندی رو به ترامپ یاد بده شاید مردم امریکا هم مثل ما اوضاع اقتصادیشون درست بشه یا مثل دولت ت دبیر و امید که هر سال 700 هزار شغل ایجاد میکنه و ما کوریم و نمیبینیم کی شاغل شده اونا هم مشکل بیکاریشون برطرف بشه !!!!!

  • 0000

    خدایا شکرت

  • cez8

    همه جتي دنيا خبرنگار ميفرستن کشورهاي ديگ ه.کوتا فکري تا کجا

  • karimian

    جناب آقای شکیب چرا فقط بعضی از مواقع پید اتون میشه و اظهار فضل میکنین؟جهت اطلاعتو ن باید بگم آقای روحانی رئیس جمهور ایرانه و دخالتی توی تصمیمات رئیس جمهور آمریکا نداره…

  • shahram111

    بیچاره شکیب خودشم نمیفهمه چی رو به چی رب ط میده؟مگه روحانی گفت بدون ویزا میفرستمت امریکا؟؟؟؟برو عزت پاسپورت ایرانی رو از کسایی بخواه از درودیوار سفارت کشورهای دی گه بالا میرن.با شلوغ کاری به جایی نمیرسی .

  • mjafari

    اقای شهرام 111 روحانی نگفتند کسی بدون وی زا میتونه بره امریکا اما گفتند که ما توی دولتهای نهم و دهم روابطمون با قدرتهای ب زرگ خراب شد و ما درستش میکنیم . قدرتهای بزرگ پیشکش برن اگه میتونن روابطشون رو با جیبوتی و کویت و قطر و سودان و سومالی در ست کنند شیخ دیپلمات !!!! همچین میگفتند ش یخ دیپلمات که انگار وقتی سال 82 دبیر شور ای امنیت ملی بود چیزی بجز تحریم و پلمب و …. نصیبمون شد

  • daryosh74

    بیچاره شهرام111 که نمیفهمه بخاطر موس موس کردن و کرنش کردن دولتمردان ماست که اینق در پاسپورت ایرانی عزت و اعتبار پیدا کرده که دیگه نه میتونی باهاش بری زیارت خانه خدا، نه میتونی باهاش بری سیاحت کشور شیطا ن بزرگ!!! ? ? ?

  • karimian

    واقعا آقای شکیب خواهش میکنم فکر کنید و ب ه یاد بیارید که دلیل اینکه ایرانیا نمیتو نن برن سفر خانه خدا چی بود دقیقا؟؟؟