کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۰۵۴
تاریخ خبر:

اولین اظهارات فرمانده جدید نیروی انتظامی

فرمانده جدید نیروی انتظامی با بیان اینکه فعالیت‌های دوره تصدی سردار احمدی‌مقدم با شتاب بیشتری دنبال می‌شود، افزود: قول می‌دهم سازمانی متدین با فرهنگ پاک‌دستی، پاک چشمی و پاکدلی را توسعه دهم.

سردار حسین اشتری پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناجا، ضمن تشکر از مقام معظم رهبری، گفت: همه ما می‌دانیم که به فضل الهی، نیروی انتظامی همواره در مسیر تحول و تکامل بوده و به ویژه در سال‌های اخیر گام‌‌های بلندی به سوی رشد و تعالی برداشته است.

وی افزود: این دستاوردها مدیون همت و ایستادگی یکایک کارکنان و فرماندهان پیشین ناجا است.

فرمانده جدید نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به اینکه همه ما شاهد و شاکر مجاهدت‌ها و تلاش‌های بی‌دریغ سردار احمدی‌مقدم و حضور ایشان در دوره ۱۰ ساله فرماندهی بودیم، افزود: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به عنوان حافظ اصلی نظم و تامین‌کننده آرامش جامعه تلاش کرده است تا با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌‌های خود و با نگاهی آینده‌نگر و نظام‌مند با بهره‌گیری از سرمایه‌های اجتماعی و مشارکت‌های مردمی پاسخ مناسب و قابل قبول به نیازها و مطالبات مردم در حوزه نظم و امنیت بدهد.

اشتری در ادامه افزود: ارتقای فضای اسلامی و انقلابی و صیانت از کارمندان این نیرو در سال‌های گذشته باعث شکوفایی استعدادها و افزایش اقتدار و محبوبیت کارمندان ناجا شده است؛ این راهی است که به فرمان مقام معظم رهبری باید ادامه پیدا کند و تقویت شود اما در این راه همچنان برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند همدلی و همکاری تمام نهادها و مقام های کشور هستیم چراکه امنیت عمومی یک تولید جمعی و یک کل تجزیه ناپذیر است.

اشتری در ادامه با اشاره به فرامین و توصیه های مقام معظم رهبری برای همکاری سازمان ها با نیروی انتظامی افزود: ما نیز به سهم خود آماده ایم تا پشتیبانی عمیق و همکاری خستگی ناپذیر برای همه این نهادها داشته باشیم تا جایی که در شرایط حساس کنونی کمر به خدمت مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی بسته ایم.

فرمانده ناجا گفت: باور داریم که مردم شریف ایران بیش از این شایستگی برخورداری از محیط امن و سرشار از آرامش و آسایش را داشته و نیروی انتظامی وظیفه دارد چتر نرم و امنیت را به گونه ای فراگیر بر سر آحاد ملت برافراشته کند.

فرمانده ناجا در ادامه اظهار داشت: تقویت مرزبانی و کاهش تخلفات جاده ای و رعایت دقیق در بهبود خدمات انتظامی با سرعت بیشتر ادامه خواهد یافت. همچنین کشف سریع تر و به موقع جرایم به ویژه جرایمی که موجب تشویش اذهان و نگرانی عمومی می شود افزایش خواهد یافت. قصد داریم از فناوری ها و تجهیزات پیشرفته در کشف علمی جرم در صدر برنامه های ناجا استفاده کنیم.

وی گفت: کمک به سیاست های اقتصاد مقاومتی نظیر ایجاد تحول در امر مبارزه با قاچاق کالا و سوخت، ارتقا امنیت کسب و کار و سرمایه گذاری و مبارزه با مفاسد اقتصادی با هماهنگی و همکاری قوه قضاییه و دولت از دیگر اولویت های ناجا خواهد بود.

فرمانده جدید نیروی انتظامی گفت: برای تحقق این اهداف باید همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فردی بسیج شوند تا با افزایش مهارت‌های ارتباطی آموزش رفتارهای موثر در اجتماع، ارتقای قابلیت‌ها و مهارت‌های تخصصی در کنار شایسته‌گزینی بتوانیم به مردم بیشتر خدمت کنیم.

سردار اشتری در ادامه سخنان خود گفت: نیروی انتظامی مصمم است با توسعه سلامت اداری، ارتقای منزلت اجتماعی و صیانت از کارکنان، ارائه خدمات در بهبود معیشت و همچنین حمایت از کارکنان زحمت‌کش در عرصه اجرای ماموریت‌ها تا جای ممکن قدردان تلاش و مجاهدت‌های آنان باشد.

اشتری ارتباط مستمر با نخبگان، اندیشمندان و صاحب‌نظران همچنین بهره‌گیری از مشورت و همکاری آنها برای توسعه فضای علمی و پژوهش‌محوری در ناجا را مثبت ارزیابی کرد و افزود: ناجا از یک سو نوسازی پلیس و توسعه فناوری‌های نوین در کنار ایجاد مرجعیت علمی و حرفه‌ای را برعهده دارد که باعث می‌شود هوشمندی پلیس افزون شده و پلیس هوشمند، پیگیر و همیشه حاضر در صحنه ایجاد شود.

فرمانده ناجا افزود: در نیروی انتظامی اراده و ظرفیت انجام کارهای بزرگ و اساسی فراوان است از این رو حرکت در مسیر تعالی فردی و سازمانی و پیگیری اقدامات شایسته در دوران تصدی سردار احمدی‌مقدم با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی افزود: افزایش حضور مقتدرانه پلیس در عرصه محیط‌ های عمومی، پاکسازی آن از وجود معتادان، خرده‌فروشان مواد مخدر و دیگر ناامن‌کنندگان محیط همراه با صیانت از ارزش‌ها می‌تواند موجب بالا رفتن هزینه‌های ارتکاب جرم و برخورد قاطع با قانون‌شکنان شود و به تداوم بهبود چهره عمومی شهرها و جلوگیری از ناهنجاری‌های رفتاری و ناامنی منجر شود.

وی در پایان گفت: امیدوارم با حمایت مستمر فرمانده معظم کل قوا همکاری و همراهی تمام فرماندهان و مدیران ناجا این رسالت سنگین را به سرمنزل مقصود برساند و شاهد پلیسی باشیم که وجودش موجب آرامش و آسایش مردم و اقتدار آن لرزاننده پشت مجرمان و ظالمان باشد.

کدخبر: ۲۰۰۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر