کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۷۳۱
تاریخ خبر:

اوباما: با کشورهای خلیج فارس برای مقابله با هرگونه تهاجم می مانیم

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا پیش از صدور بیانیه مشترک کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس و دولت آمریکا تصریح کرد که آمریکا در کنار این کشورها برای مقابله با هر گونه تهدید و حمله احتمالی می ماند.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، رییس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت که به سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اطمینان داده است که ایالات متحده در کنار آنها بری مقابله با حملات خارجی خواهد ماند.

اوباما تاکید کرد که ترس و نگرانیهای شرکای خود (اعضای شورای همکاری خلیج فارس) درمورد تهدیدهای امنیتی را درک می کنیم.

به گفته وی درنشست کمپ دیوید؛ «گفتگوهای صریحی» را درباره ایران، داعش و قضایای دیگر با سران عرب داشته است.

وی که میزبان سران کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس در کمپ دیوید آمریکا است گفت: خیلی صریح گفتم که ایالات متحده در کنار شرکای خود در شورای همکاری خلیج فارس در مقابل تهدیدهای خارجی خواهد ماند.

رییس جمهور آمریکا در پایان نشست با سران و مقامات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در کمپ دیوید گفت: بیانیه از این نشست که یک فرصت خوبی برای افزایش همکاری و مقابله با چالش های منطقه ای بود، صادر خواهد شد.

به گزارش ایرنا از سی.ان.ان اوباما ازافرادی که دراین نشست شرکت کرده بودند قدردانی کرد و برخی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را از نزدیکترین شرکای آمریکا دانست که با چالش هایی مواجهند.

وی درمورد مباحث کمپ دیوید گفت: بحث های امروز ما بی پرده و گسترده بودند و درمورد ایران نیز صحبت شد؛ ما نه فقط درباره موضوع هسته ای ایران با این احتمال که ایران به سلاح هسته ای نرسد و مسابقه تسلیحات هسته ای در منطقه شروع نشود، مذاکره کردیم.

اوباما ادعا کرد که درباره نگرانی های خود درباره فعالیت های بی ثبات کننده ایران در منطقه و نحوه مقابله با این فعالیت ها با اعضای نشست کمپ دیوید مذاکره کرده است.

وی گفت: دراین نشست درخصوص درگیری در سویه، یمن، مقابله با افراط گرایی و اقدام علیه داعش صحبت شد.

رییس جمهوری آمریکا تصریح کرد که در بیانیه مشترکی که منتشر خواهد شد در خصوص چالش هایی که در حال حاضر در منطقه وجود دارد، آمریکا در برابر حملات خارجی در کنار شرکای خود در شورای همکاری خلیج فارس قرار دارد و همکاری های فیمابین دراین زمینه بیشتر خواهد شد.

وی گفت: این نشست نه فقط یک فرصت برای گرفتن عکس است بلکه گام های اجرایی و عملی و جدی برای تامین امنیت بیشتر مردم منطقه است.

کمپ دیوید محل استراحت و خانه ییلاقی رییس جمهور آمریکا می باشد. این منطقه در ۱۰۰ کیلومتری شمال غربی واشینگتن دی. سی و در میان تبه های جنگی قرار دارد و در ابتدا نیز یک پایگاه نظامی بود

کدخبر: ۳۰۷۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر