کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۱۶۶۳۳
تاریخ خبر:

افشای اطلاعات جدید از تخفیف ویژه شهرداری تهران به مدیرانش

وب سایت معماری نیوز که طی چند روز گذشته اطلاعاتی را از تخفیفات بالا در واگذاری املاک به مدیران شهرداری منتشر کرده بود ، امروز فهرست دقیقی را از مدیران شهرداری تهران منتشر کرده که برخی از تخفیف ۵۰ درصدی در خرید ملک از شهرداری بهره مند شده اند. اغلب مدیران شهرداری از جمله حجت الاسلام شهاب مرادی و آجرلو مدیرعامل تراکتور سازی هم جزء این فهرست منتشر شده هستند.
جداول افشا شده را در تصاویر بالا ببینید و گزارش جدید این سایت را بخوانید:
روز سه‌شنبه ۲ شهریور ۹۵ شهروندان تهرانی باخبر شدند شهرداری شهرشان ۱،۱۰۰،۰۰۰ متر مربع زمین، خانه ویلایی و آپارتمان به ارزش چند هزار میلیارد تومان را به افرادی خاص واگذار کرده است.
معماری‌نیوز بدون هیچ گونه قضاوتی در مورد قانونی یا غیرقانونی بودن این واگذاری‌ها و تنها بر مبنای رسالت رسانه‌ای خود برای تنویر افکار عمومی اقدام به انتشار گزارشاتی از جزئیات ماجرا کرده است.
یکی از اسناد و مدارکی که به دست معماری‌نیوز رسیده، نامه‌ای است که سازمان بازرسی کل کشور به مدیر کل دفتر شهرداری تهران ارسال کرده و جزئیات واگذاری‌های مذکور را -اعم از اسامی کسانی که در آن دست داشته یا از آن منتفع شده‌اند، اسامی شرکت‌های تعاونی دخیل در این پرونده، و مشخصات اراضی و واحدهای واگذار شده- به تفکیک و تفصیل ذکر کرده است.
لیست اسامی طرف‌های دریافت‌کننده‌ی این امتیازات بزرگ شهری شامل اسامی بیش از ۱۰۰ شخص حقوقی و حدود ۱۵۰ نفر شخص حقیقی است که در بین آن‌ها نام ۷۲ نفر از مدیران ارشد شهرداری نیز به چشم می‌خورد.

جدول بالا ضمن ذکر سمت این اعضا در بخش‌های رده بالای شهرداری، مشخصات ملک واگذار شده به آن‌ها و میزان تخفیف آن را براساس آنچه در گزارش سازمان بازرسی کشور آمده است نشان می‌دهد.
گرچه در لیست ۳۱ نفره امروز آنچه این مدیران ارشد شهرداری تهران دریافت‌کرده‌اند از نظر متراژ و قیمت زمین و میزان تخفیف تفاوت دارد اما به هر حال همگی این افراد از این امتیاز برخوردار شده و از اراضی و املاک واگذارشده سهم برده‌اند.
این افراد گرچه احتمالاً همگی عضو تعاونی‌های مسکن مدیران شهری هستند و به نوعی حق قانونی آن‌هاست که از طریق این تعاونی‌ها اقدام به خرید و دریافت ملک کنند، اما در هر صورت و پیش از هر واکنشی بهتر است آن‌ها ابتدا به چند مسئله برای افکار عمومی پاسخ دهند:
اگر نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور کل یا بخشی از این واگذاری‌ها را حال از نظر کارشناسیِ غیرواقعی قیمت زمین گرفته تا تخفیف‌های زیاد و خلاف قاعده، غیرقانونی تشخیص دهد، این افراد که همگی از مدیران ارشد شهرداری و قاعدتاً آشنا به مقررات این نهاد و حدود و ثقور اختیارات قانونی آن هستند، با استناد به کدام قانون خود را تبرئه می‌کنند؟
حتی اگر فرض بگیریم که این اقدام به لحاظ قانونی مشکل ندارد، مدیران ارشد این نهاد عمومی که در جریان ریز و درشت مشکلات مدیریت شهری از جمله کمبود بودجه و امکانات در زمینه خدمات عمومی شهر هستند و می‌دانند اکثر شهروندان با مسائل متعددی به‌ویژه در حوزه مسکن درگیر هستند، با چه توجیه اخلاقی و حرفه‌ای می‌توانند از امتیازاتی به این بزرگی برخوردار شوند؟
این افراد که خود به عنوان مدیران ارشد شهرداری از کمبود بودجه گلایه دارند، وقتی از وجود این حجم از دارایی غیرمنقول شهرداری تهران باخبر شدند، چرا به ماده ۱۳ آیین‌نامه اجرایی شهرداری‌ها در زمینه فروش این واحدها از طریق مناقصه عمل نکردند تا این زمین‌ها به قیمتی واقعی و بدون تخفیف‌های بزرگی که گاه ۵۰ درصد است، به فروش برسد و برای انجام خدمات شهری شهرداری به عموم مردم تأمین بودجه شود؟
چطور این افراد حاضر شدند برای خرید ۱،۱۰۰،۰۰۰ متر مربع زمین، خانه ویلایی و آپارتمان از اموال عمومی، خود و عده‌ای خاص از امتیازات ویژه‌ای برخوردار شوند که در مقایسه با فروش به قیمت واقعی، عایدی کمتری به شهرداری می‌رساند؟ به عبارت دیگر آن‌ها چطور می‌توانند از یک طرف مدام از این شکایت کنند که بودجه کافی ندارند تا وظایف خودشان در قبال شهروندان را به خوبی به انجام برسانند، و از طرف دیگر از چنین امتیازی بهره ببرند و به مسئله بودجه ناکافی شهرداری دامن بزنند؟
در هر صورت تمام این مدیران ارشد شهرداری که نام ۳۱ نفر در گزارش امروز آمده در انتفاع از این امتیاز بزرگ -هر چند به اندازه‌های متفاوت- سهیم هستند. در نهایت سازمان بازرسی چه کل یا جزئی از این واگذاری‌ها را قانونی تشخیص دهد، چه غیرقانونی بداند، این افراد باید در برابر افکار عمومی و شهروندان شهرشان پاسخ‌گو باشند!

توضیحات

*

توضیحات

توضیحات

توضیحات

توضیحات

توضیحات

کدخبر: ۱۱۶۶۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • karen

    ممنون هفت صبح.چقد دزدی میشه بعد امثال من تو حسرت ۶۰متر خونه از خودشون حسرت میخور ن

  • zinatpartovi

    چی شده من نفهمیدم!!!!!

  • khordbin

    چه حکمی ببرن برای افشاکنندگان

  • pioneer26

    هر دم از این باغ بری میرسد

  • nirvana

    استعفای شهردار تحمیلی پایتخت..

  • lichsatir

    سوال اصلی اینه این همه پول از کجا اوردن که رفتن خریدن…**********

  • mahdi58

    خانه از پای بست ویران است

  • mehran.faridi

    چه بخور بخوری

  • hamedtrz

    آخی چقدر این اواخر شهردار می بالید به شه رداری …

  • saeedhyas

    خب این ها کی واگذار شده؟؟؟؟؟ در چه سالی بوده؟؟؟؟؟

  • saeedhyas

    حتما احمدی نژاد بهشون داده.!!!!!!!!

  • moualem

    به به !!!! الحق والانصاف اسم و نام وصولگ رایان پولواپسان لایق همین گروه است.کی به کیه هر کی هر کیه

  • robobo

    احتمالا جرم افشا کننده میشه اقدام علیه ا منیت ملی و تشویش اذهان عمومی از طریق افش اگری

  • aminkh

    مبارررررررکه ….چه حالی میکنن تواین دستگا ه ..چه بخور بخوریه …کسی ملکی سراغ داشت ن صف قیمت ما هستیم …بدنمیخوریم….همه را ول کن شهاب مرادی را بچسب….

  • poury300

    عجب گیری کردیم هر کی رو میبینیم به هر نح وی در حال خوردن است

  • mehdidavarpanah59

    وای به روزی که بگندد نمک

  • saman6727

    شهاب مردای اینهمه میاد تو صدا و سیما حرف های باحال میزنه نمیدونم ازدواج اینجوری ا زدواج اونجوری .خخخخ ماشالله وضعش خیلی خو به.حقوق یه اخوند مگه چقدره که همچین زمین ی رو خرید.لعنت بر همه اونای که به دروغ پ ول مردمو تو جیبشون میذارن

  • behzad

    به به باریکلا به اقای قالیباف . چشمت روش ن

  • asgari58

    خدا لعنتشون کنه.کلی طلبکاریم از شهرداری نمیدن بهمون حقوق پرسنلمون ۴ ماهه عقبه .ا ونوقت اینا اینجوری بذل و بخشش میکنن

  • peyman0917

    این همه از مردم بیچاره مالیات و عوارض و تراکم و …. میگیرین بعد بین خودتون پخش می کنید و حاتم بخشی میکنید؟آقای قالیباف بای د نسبت به این اعمال جوابگو باشد و مجازات شود….

  • h4m3d

    حاج اقا شهاب مرادی هم که هست به به

  • ahmad.d

    واعظان که جلوه در محراب و منبر میکنند چو ن به خلوت میرسند ان کار دیگر میکنند

  • mehdi.b

    کاش میشد همه مدیرا رو از دم تبعید کنیم و فقط جوونا رو بذاریم همه اونایی که سواد واقعی دارن

  • hamedalighadr

    خدا نابودشان کند