کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۳۹۷
تاریخ خبر:

افسر سفیدپوست آمریکایی یک سیاه‌پوست دیگر را با بی‌رحمی به قتل رساند

ویدئویی که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد یک افسر سفیدپوست پلیس آمریکا پس از آنکه یک فرد سیاه‌پوست را از پشت هدف قرار داده و به قتل می‌رساند، طوری وانمود می‌‌کند که مقتول شوکر وی را دزدیده بوده است.

به گزارش فارس، روز سه‌شنبه فضای مجازی بار دیگر شاهد انتشار ویدئویی از مورد تازه قتل سیاه‌پوستان به دست افسران پلیس سفیدپوست در آمریکا بود.

این ویدئو نشان می‌دهد که چطور یک افسر پلیس ابتدا یک مرد سیاه‌پوست را که به وضوح روشن است مسلح نیست، از پشت هدف گلوله قرار داده و به قتل می‌رساند.

بررسی این ویدئو همچنین نشان می‌دهد که افسر پلیس پس از نزدیک شدن به جنازه این فرد، شوکر خود را کنار وی می‌اندازد تا وانمود کند او شوکر پلیس را دزدیده و در حال فرار بوده است.
در پی انتشار ویدئو و افزایش نگرانی مقامات محلی از احتمال شکل‌گیری تظاهرات‌های خیابانی، شهردار شهر چارلستون شمالی ایالت کارولینای جنوبی، اعلام کرد که این افسر به قتل عمد متهم شده است.
«مایکل اسلگر» افسر خاطی مدعی شده است که پس از آنکه جوان شوکر او را ربوده، از بیم جان خود به او تیراندازی کرده است.

این در حالی است که ویدئو نشان می‌دهد در حالی که این فرد تلاش کرد از دست پلیس بگریزد، از پشت سر هشت بار به سمت او تیراندازی کرده و سپس شوکر خود را کنار جنازه وی به زمین انداخت.
بنا بر اعلام پلیس، این درگیری پس از آن شکل گرفت که پلیس یک خودروی مرسدس بنز را که چراغ عقب آن شکسته بود، متوقف کرده است.
اسلگر بلافاصله پس از کشتن این فرد، در گفت‌وگو با همکار خود در بی‌سیم مدعی شد که وی شوکر او را ربوده است.

قتل این جوان سیاه‌پوست در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا در ماه‌های اخیر شاهد رسانه‌ای شدن موارد متعدد قتل شهروندان رنگین‌پوست به دست افسران سفیدپوست بوده است.

مناطق مختلف آمریکا از جمله شهر فرگوسن ایالت میسوری، در این مدت شاهد اعتراضات گسترده بوده‌اند، تا جایی که این تظاهرات‌ها هفته‌ها به تیتر اول رسانه‌های جهان بدل شده بود.
شهر چارلستون شمالی حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۷درصد آن‌ها سیاه‌پوست و ۳۷درصد سفید پوست هستند. با این حال آخرین آمارهایی که در مورد این شهر اعلام شده (در سال ۲۰۰۷) نشان می‌دهد که حدود ۸۰درصد از نیروهای پلیس شهر، سفیدپوست هستند.

کدخبر: ۲۴۳۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر