کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۹۵۸۰
تاریخ خبر:

اطلاعات جدید از سرنوشت سرکرده داعش

سخنگوی وزارت دفاع عراق فاش کرد، دستگاه اطلاعات عراق به داده‌هایی دست یافته که حاکی از آن هستند، ابو بکر بغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش هنوز زنده بوده و در نزدیکی مرزهای مشترک عراق و سوریه مخفی شده است.

به گزارش ایسنا، ژنرال یحیی رسول، سخنگوی وزارت دفاع عراق در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اظهار داشت: ما اطلاعات بسیاری داریم که حاکی از آن است ابو بکر بغدادی زنده و در حال حاضر در بیابان‌های بین مرزهای عراق و سوریه در رفت و آمد است و هنوز گروهک‌های داعش در این مناطق بیابانی حضور دارند.

رسول فاش کرد، این اطلاعات به صورت دقیقتر تایید می‌کنند که بغدادی در منطقه‌ای در حد فاصل شهر مرزی القائم در استان الانبار عراق و شهر البوکمال سوریه مخفی شده است.

سخنگوی وزارت دفاع عراق به تعداد دقیق تروریست‌هایی که همچنان در منطقه حضور دارند، اشاره‌ای نکرد و تنها آنها را ده‌ها تن اعلام و تاکید کرد که بغدادی یکی از آنهاست.

وی افزود: این تروریست‌ها مانند موش در مخفیگاه‌هایی در زیر زمین زندگی می‌کنند و برخی نیز در لباس کشاورزان یا زنان فرار می‌کنند.

یکی از رهبران نیروهای حشد شعبی پیشتر گفته بود، بغدادی به همراه نیروهای آمریکایی است و آنها او را نخواهند کشت مگر اینکه برای هدفی مجبور به این کار شوند و یا اینکه دیگر برای آنها فایده‌ای نداشته باشد، به هر حال عملیات قتل بغدادی به شکل نمایش‌های هالیوودی و با کارگردانی عالی انجام خواهد شد تا جهان روایت آمریکایی ماجرا را باور کند.

وی افزوده بود: جهان در این مورد اتفاق نظر دارد که همه گروه‌های افراطی که در دهه‌های گذشته شکل گرفته و داعیه اسلام داشتند، وزارت اطلاعات آمریکا در ایجاد آنها نقش سازنده‌ و مهمی داشته و متاسفانه این گروه‌ها از حمایت‌های مالی برخی کشورهای عربی برخوردار هستند.

این رهبر حشد شعبی در ادامه گفته بود: داعش برای آمریکا بهانه بازگشت به عراق تحت عنوان مبارزه با تروریسم را فراهم کرد، آمریکا امیدوار بود دستاوردهای بیشتری داشته باشد اما فتوای مرجعیت دینی عراق برای تشکیل حشد شعبی معادلات در میادین نبرد را تغییر داده و با خون شهدا نقشه بزرگ آمریکایی‌ها در هم شکست.

کدخبر: ۱۸۹۵۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mamadariay

    کار درست آمریکا انجام میده هرچی باشه