کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۵۰۱۴
تاریخ خبر:

استیون هاوکینگ درگذشت

استیون هاوکینگ که به‌جرأت می‌توان او را مشهورترین ریاضیدان و فیزیک‌دان انگلیسی عصر حاضر توصیف کرد، در سن ۷۶ سالگی و پس از ۵۵ سال مبارزه با بیماری «موتور نورون» درگذشت.

به گزارش خبرآنلاین ، هاوکینگ یکی از معدود دانشمندان بزرگی بود که علاوه بر فعالیت‌های دانشگاهی درخشان، به ترویج علم و عمومی‌سازی آن بسیار توجه می‌کرد. او هرگز اجازه نداد بیماری عصبی «موتور نورون» که فعالیت ماهیچه‌های بدنش را به تکان خوردن فقط ۲ انگشت دست چپ محدود کرده بود، روی پیشرفت‌های علمی‌اش تأثیر بگذارد.

مقالات علمی هاوکینگ، نگاه فیزیک‌دانان را به سیاه‌چاله‌ها و زمان تغییر داد و معروف‌ترین کتاب او، «تاریخچه زمان» یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های پاپ‌ساینس (علم برای عموم» در طول تاریخ محسوب می‌شود.

هاوکینگ در طول عمر خود، جوایز و مدال‌های متعددی دریافت کرد؛ اما از آن‌جاکه هنوز تأییدی تجربی بر نظریات او در مورد سیاه‌چاله‌ها یافته نشده است؛ نتوانست به جایزه نوبل فیزیک دست پیدا کند.

کدخبر: ۲۰۵۰۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • fruzanm48

    آه نه!!! چرا این افراد؟؟!!!

  • reefar99

    در آینده با گسترش علم و آگاهی بشر از حقی قت دنیا ، نامش جاودانه تر هم خواهد شد

  • star30

    خدا رحمتش کنه

  • siamhr

    واقعا اشکم در اومد…???

  • arashparsi

    استیون هاوکینگ زیاد داریم، فقط کافیه معن ی خواستن توانستن و بین آدم همه یکسان هست ند رو درک کنیم.

  • arashparsi

    دنیا پر از سیاهیه. نور، کمه! به بالاترین درجات علم هم که برسی، باید بری زیر سلطه ظالمین خدمت کنی، چون دنیا رو به فساد بو ده و هست! وای به روزی که تبدیل به چیزی ب شیم که نباید بشیم و انسانیت از بین بره

  • ebrahim021

    فوق العاده انسان با دانشی بود، در موردش تو اینترنت سرچ کردم اطلاعات گرفتم، خدمتی زیاد برایرفیزیک و سیاه چاله های فضایی ک ردن ایشون.