کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۷۵۲۲۲
تاریخ خبر:

استقلال و پرسپولیس صاحبخانه شدند؛ مشخصات ورزشگاه‌ها

صبح امروز دوشنبه جلسه ای با حضور هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در مورد انتخاب ورزشگاه های امام رضا(ع) و شهید کاظمی در دفتر معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای تشکیل شد و بر اساس قرعه کشی ورزشگاه امام رضا (ع) در اختیار باشگاه استقلال و ورزشگاه شهید کاظمی در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار گرفت.

استادیوم امام رضا (ع)- استقلال
این مجموعه در زمینی به وسعت ۴۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع در منتهی علیه محدوده جنوبی منطقه ۱۸ در مجاورت بزرگراه آزادگان به بلوار الغدیر احداث شده که به گفته ابراهیم مداحی، شهردار منقطه ۱۸، مجموعه ورزشی امام رضا(ع) می‌تواند نقش بزرگی در برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی داشته باشد. استادیوم ۱۰ هزار نفری امام رضا دارای امکاناتی همچون چمن مصنوعی، پیست دو و میدانی، دوچرخه‌سواری، صخره‌نوردی و فضاهای جانبی مورد نیاز اعم از توقفگاه خودرو، ترمینال مسافربری شرکت واحد اتوبوسرانی و ایستگاه مترو است. این ورزشگاه دارای یک زمین چمن اصلی در ابعاد ۱۱۱متر در ۵/۷۳ متر‌مربع و یک زمین تمرین در ابعاد ۳۸ در ۱۸ ‌متر مربع است. پیست دوومیدانی از جنس تارتان شامل ۸ لاین ۲/۱ متری با طول ۱۱۵ متر و همچنین بخش صخره‌نوردی به ارتفاع ۱۲ متر و پیست دوچرخه‌سواری از دیگر مشخصات استادیوم ۱۰ هزار نفری امام رضا (ع) است.

استادیوم شهید کاظمی- پرسپولیس
گنجایش استادیوم شهید کاظمی ۱۵ هزار نفر است و با توجه به کیفیت مناسب چمن این استادیوم حتی امکان برگزاری بازی‌های لیگ‌برتر در آن وجود دارد.
این ورزشگاه در مساحتی حدود ۹۰۰۰۰ متر مربع و زیر بنایی به مساحت ۱۲۰۰۰ مترمربع و گنجایش ۱۵۰۰۰ نفر تماشاگر احداث شده که شامل زمین چمن طبیعی، پیست تارتان، جایگاه تماشاگران ویژه، سونا جکوزی، پارکینگ و سایر ملزومات رفاهی برای تماشاگران است.
از دیگر ویژگی‌های این ورزشگاه تکنولوژی آبدهی چمن، زه کشی زمین، و برج‌های نور است. سازه این استادیوم دارای مسیرهای ورودی و خروجی برای تماشاگران و VIP، گیتهای ورودی تماشاگران، و سردر ورودی VIP هست. اتاق های بدنسازی ، رختکن مربی ها و داوران، تست دوپینگ،کلاس های آموزشی، نمازخانه، بوفه، اتاق کنفرانس، پذیرایی و اتاق کار و همچنین سرویس های عمومی و اختصاصی بازیکنان، به همراه تاسیسات هواساز و ایرواشر از دیگر بخش های این سازه است.

توضیحات

ورزشگاه امام رضا(ع) استادیوم خانگی استقلال

توضیحات

ورزشگاه شهید کاظمی استادیوم خانگی پرسپولیس

توضیحات

کدخبر: ۷۵۲۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • moslemrahmati

    امیدواریم این باشگاه ها به بخش خصوصی واگ ذار بشه بودجه ملت خرج اینا میشه، والا ما که راضی نیستیم قطعا خداهم راضی نیست.

  • nila.khachikian

    وای خدای من ?? ?? فک نمیکردم بجز استادیو م آزادی ما در ایران استادیوم حرفه ای دیگ ه ای داشته باشیم ???? خیلی عالی بید ?? ? ? ?? ??

  • mehdi.0121

    چه مسخره بازی شده