کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۸۴۵۷
تاریخ خبر:

از ناخن جویدن خجالت زده نباشید؛ نشانه خوبی است

خیلی اوقات برای همه ما پیش آمده که ناخن‌هایمان به لباس یا در گیر کرده و شکسته‌اند، خیلی اوقات بیش از اندازه بلند شدند و جلوه بدی به دستانمان داده‌اند اما بدتر از همه زمانی است که شروع می‌کنیم به جویدن آنها.

عادت جویدن ناخن نه تنها آن‌ها را خراب می‎کند بلکه می‎تواند باعث بروز مشکلاتی برای سلامتی مانند عفونت و همچنین ترک خوردن و ساییدگی دندان‌ها شود. متاسفانه وقتی هم این عادت را پیدا کنید ترک آن بسیار سخت است.

روانشناسان معتقدند جویدن ناخن به خاطر اختلالی است که بدن تمرکزش را از دست می‌دهد و مدام یک کار را تکرار می‎کند. اما جویدن ناخن می‏‌تواند چیزی فراتر از استرس شما را نشان دهد. این کار می‌تواند نشان ‎دهد که شما کمال‌گرا هستید.

محققان آزمایشی روی ۴۸ شرکت کننده انجام دادند که نیمی از آن‌ها اختلال تکرار تمرکز بدن را داشتند. آن‌هایی که کمال‌گرا بودند همیشه مشغول برنامه‌ریزی و اضافه کاری بودند و خیلی هم زود ناامید می‎شدند. بعد از آن شرکت‎کنندگان در ۴ موقعیت قرار داده شدند که احساس استرس، ناامیدی، خستگی و آرامش کنند. در اثر ۳ حالت اول آن‎هایی که کمال‌گرا بودند شروع به انجام عادت‌ها از جمله جویدن ناخن کردند.

محققان معتقدند این عادت به این دلیل نشان دهنده کمال‌گرا بودن فرد است که این افراد به راحتی نمی‎توانند ریلکس باشند و آرامش برقرار کنند. خیلی زود امیدوار و خیلی زود نامید می‏‌شوند. به همین دلیل هم بیشتر از دیگران در معرض جویدن ناخن یا داشتن عادت‎های عصبی هستند.

کدخبر: ۱۶۸۴۵۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • hakimfazeli

    چرته.

  • hakimfazeli

    حرفاش هیچ سند و مدرک نداره از همه مهمتر نامی از روانشناس نبرده و فقط کلی گفته …

  • bmnmji65

    جالب بود تشکر