کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۳۶۴
تاریخ خبر:

از اخراج آنچلوتی تا تعارف با قلعه‌نویی

مقایسه برخورد حرفه‌ای باشگاه رئال مادرید با رفتار مسئولان استقلال و امیر قلعه‌نویی تفاوت چشمگیر فوتبال ایران و اروپا را به خوبی نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، شب دوشنبه همانطور که انتظار می‌رفت، مسئولان رئال مادرید به دلیل ناکامی آنچلوتی در لالیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا حکم به برکناری وی دادند و بلافاصله گزینه‌های سرمربیگری خود را نیز رسانه‌ای کردند.

مطمئنا کسی در دنیای فوتبال وجود ندارد که بگوید آنچلوتی مربی بزرگ و کارنامه‌داری نیست. او توانست فصل گذشته رئال را بعد از بیش از یک دهه به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا برساند و کارنامه پر افتخار او در میلان، حاکی از توانایی‌ها بالای او دارد. با این همه بعد از یک فصل ناکامی مطلق و شکست رفت و برگشت در الکلاسیکو، مسئولان رئال مادرید او را برکنار کردند.

در دنیای حرفه‌ای و زمانی‌ که پول حرفه‌ای رد و بدل می‌شود، تعارف امری غیرمنطقی به شمار می‌رود. رئال مادرید آنچلوتی را برکنار کرد ولی نگفت که او همچنان از گزینه‌ی مربی‌گری تیمش محسوب می‌شود. آنها به خوبی دریافته‌اند که در فوتبال حرفه‌ای نباید با کسی تعارف داشت و حتی کارلتو بزرگ هم اگر نتواند آنها را به اهدافشان برساند، باید کنار برود.

ماجرای برکناری آنچلوتی درحالی رقم خورد که در ایران، بعد از دو سال ناکامی مطلق امیر قلعه‌نویی و دو شکست در داربی سنتی، استقلالی‌ها ظاهرا با این سرمربی تعارف دارند. در کارنامه قلعه‌نویی و کاربلدی‌اش هیچ تردیدی وجود ندارد اما یک وقت‌هایی ادامه همکاری نمی‌تواند به نفع هیچ یک از طرفین باشد و این نکته‌ای است که مسئولان استقلال نمی‌خواهند قبول کنند. آنها به اسم حفظ حرمت قلعه‌نویی همچنان او را از گزینه‌های فصل بعد استقلال می‌نامند و در این میان واقعا چه کسی است که به صدق این گفتار اعتماد داشته باشد؟ تنها در این میان یک نکته واضح است و آن هم اینکه، استقلال در حال از دست دادن زمان است.

کدخبر: ۳۲۳۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر