کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۶۴۶۴
تاریخ خبر:

اختصاصی هفت صبح | موج‌سواری ادامه دارد

علیرغم وعده پیاپی دولتی‌ها در خصوص کاهش سطح قیمت‌ خودروهای وارداتی پس از اعلام رسمی قانون جدید واردات ، بازهم وارداتی‌ها گران شدند

گروه خودرو روزنامه هفت صبح | پمپاژ گرانی به بازار خودرو ادامه دارد و یک لحظه از جوشش بازنمی‌ماند. در حالی که با حذف برندهای لوکس مثل ولوو، بنز، لکسوس، ب.ام.و، پورشه و مازراتی بازار در بالاترین بخش خود حالتی عجیب و غریب به خود گرفته، انتظارات قیمتی روی محصولات داخلی نیز تاثیر گذاشته و پس از رشد قیمت محصولات کرمان موتورف مدیران خودرو و بهمن موتور، حالا ایران خودرو هم قیمتی ۸۹ میلیونی را برای هایما اس۵ و بهایی ۹/۵۲ میلیونی را برای دنا توربو پلاس انتخاب کرده است. در دیگر سو موج‌سواری واردکنندگان خودرو وارد فاز جدیدی شده و پس از رنو، نیسان، کیا، ب.ام.و و پژو حالا میتسوبیشی، تویوتا و دی‌اس هم خودروهای خود را به شکلی عجیب بالا برده‌اند.
میتسوبیشی که به عرضه محصولات اسپورت با قیمت مناسب و کیفیت بالا در ایران مشهور بوده در دور جدیدی از رشد قیمت، برای ۴ محصول میراژ، لنسر، ASX و اوتلندر در سری ۲۰۱۷ به ترتیب قیمت ۹۴، ۱۶۹، ۲۱۴ و ۲۷۹ میلیون تومان را انتخاب کرده در حالی که مدل‌های ۲۰۱۸ این ۴ خودرو از این به بعد به بهای ۹۹، ۱۷۹، ۲۲۴ و ۲۹۹ میلیون تومان به فروش می‌رسند. این رشد قیمت در حالی رقم خورده که این ۴ محصول در کمتر از یک ماه با ۱۲، ۳۰، ۳۲ و ۴۰ میلیون تومان رشد قیمت، به ترتیب ۱۲ تا ۲۰ درصد رشد قیمت را تجربه کرده‌اند.
قیمت جدید تویوتا پریوس در ایران اعلام شد و مشخص شد افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی تاثیر بدی روی بهای تویوتا گذاشته است به طوری که در بخشنامه‌ جدید ایرتویا، تویوتا پریوس ۲۰۱۷ به شدت افزایش قیمت داشته و حدود ۵۰ میلیون تومان گران شده است. از آنجا که پریوس را می‌توان کم‌فروش‌ترین مدل تویوتا در ایران نامید این رشد قیمت احتمالا وضعیت فروش خودروی سبز تویوتا را بدتر خواهد کرد. پریوس که به دلیل شکل ظاهری خاص و عجیبش چندان مورد استقبال مردم ایران قرار نگرفته در سه گونه مختلف بین ۱۹۹ تا ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد . این خودرو در طرح فروش قبلی نماینده رسمی این شرکت در ایران با قیمتی حدود ۱۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسید که این رقم در بخشنامه جدید به یک‌باره به بالای ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.
شرکت آرین موتور تابان نماینده رسمی محصولات دی اس فرانسه در ایران هم قیمت جدید محصولات خود را منتشر کرد تا نشان دهد در افزایش قیمت یک قدم از رقبای خود عقب نمی‌ماند. این شرکت که به واسطه فروش اقساطی و بدون سود محصولات خود در ایران مشهور شده هم‌اینک ۵ مدل مختلف خود را در ایران به فروش می‌رساند که سری ۳، سری۵، سری۵ ال‌اس و سری۶ شامل افزایش قیمت شده‌اند. در دوره جدید، محصولات این خودرو با یک رشد ۳۰ تا ۷۵ میلیونی به ترتیب به ۵/۱۸۸، ۳۱۳، ۲۲۹ و ۳۳۰ میلیون تومان رسیده است.
نگاهی به چینش قیمت‌ها و تغییر کلاس بندی بازار به خریداران این پیام را ارسال می‌کند که باید اجبارا به چند رده پایین‌تر سقوط کنند و با توجه به ترجیحات خاص هر رده قیمتی، مشخص نیست دقیقا چه آینده‌ای در انتظار بازار خودروهای وارداتی است. آیا با توجه به آب رفتن گسترده قدرت خرید علاقمندان به اتومبیل‌های وارداتی، این افراد باز هم به سراغ برندهای خارجی می‌روند یا اینکه عطای اتومبیل وارداتی را به لقایش بخشیده و خودروی چینی یا محصولات مونتاژی سوار می‌شوند؟ برای یک تحلیل دقیق‌تر فعلا باید کمی صبر کرد.

کدخبر: ۱۹۶۴۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر