کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۵۸۶۹
تاریخ خبر:

اختصاصی هفت صبح | معیوب‌های دوست‌داشتنی

نگاهی به برخی مزایا و معایب کراس‌اوورهای ‌کامپکت بازار ایران که خریداران را کلافه و عاصی یا مشتاق و خوشحال کرده است

گروه خودرو روزنامه هفت صبح| کلاس‌ کراس‌اوورهای کامپکت فعلا ۵ هماورد چغر و سختکوش و خوشنام دارد که در بازه قیمتی ۱۲۵ تا ۲۷۵ میلیون تومانی سالانه بیش از ۲۰ هزار دستگاه در ایران فروش داشته و حتما روزهای بهتری را نیز به خود خواهند دید. این بخش که به لحاظ استقبال مشتریان و توسعه بازار یکی از سریع‌ترین رشد‌ها را در بین انبوهی‌ از رده‌های مختلف در جهان به خود می‌‌بیند، قرار است از ابتدای سال آینده پذیرای ۳ محصول دیگر از جمله هیوندای کونا و اوپل موکا باشد. خوشبختانه همه خودروهای این گزارش حداقل ۳ و حداکثر ۵ ستاره کانون امنیت و تصادف اروپا را که معیار خوبی برای بررسی سطحی ایمنی است دارند و در عین حال از موتورهای کم‌مصرف ۴ سیلندر استفاده می کنند. ما اینجا دنبال چیزی ورای ظاهر زیبای خودروها هستیم، اینکه واقعا هر یک از این۵ اتومبیل چقدر پردردسر یا کم‌استهلاک‌اند. خوشبختانه در این بررسی کوتاه که راجع به تجربه خرید خودروهای کامپکت کراس تهیه کرده‌ایم به نکات جالبی برخوردیم، اینکه ممکن است یک اتومبیل ۱۳۰ میلیونی نتواند خیلی سریع باشد چندان عجیب نیست اما اینکه سیستم روشنایی ناقصی داشته باشد واقعا یک فاجعه بزرگ است. اینجا می توانید در یک مقایسه موردی بهترین انتخاب ممکن را انجام دهید و به گزینه‌ای دلخواه برسید، مثلا اینکه خودروی دلخواه‌تان سریع باشد، یا جذاب یا اقتصادی یا همه موارد را در حد معقول با خود داشته باشد و در عین حال باکیفیت باشد.

تویوتا سی‌اچ-آر
قیمت : ۲۷۲ میلیون تومان
موتور : ۱۲۰۰سی‌سی توربو
قدرت : ۱۱۸ اسب بخار
مزایا: زیبایی
نمره از ۱۰ : ۲/۷
معایب : یک خودروی بسیار جذاب و زیبا که ابدا از نگاه کردن به آن خسته نمی‌شوید و در عین حال به طور مداوم رکوردهای قیمت را در این کلاس می‌شکند. مهمترین معضل درباره این خودرو همین قیمت آن است که اصلا با سطح امکانات و میزان قدرت و گنجایش اتاقش یکی نیست و فروشش در بازار را به شدت پایین آورده است. مشکلات سی‌اچ-آر البته فقط همین یکی نیست و خریداران عقیده دارند این ژاپنی پرمدعا: اولا موتور خودرو عملکرد ضعیفی دارد و در عین حال زینه نگهداری سی‌اچ-آر بسیار بالاست. در عین حال کشش خودرو در جاده حتی در مقایسه با یک خودروی داخلی چندان بالا نیست.

رنو کپچر
قیمت : ۱۳۱ میلیون تومان
موتور : ۱۲۰۰سی‌سی توربو
قدرت : ۱۲۰ اسب بخار
مزایا: کم‌مصرف و آپشنال است
نمره از ۱۰ : ۵/۸
معایب : این اتومبیل شهری واقعی که با ابعادی کوچک نقش توامان یک کراس‌اوور و یک هاچ‌بک را بازی می‌کند و همین عامل موجب شده تا در ۳۰ ماه اخیر نزدیک به ۷۵۰۰ دستگاه از این اتومبیل در ایران به فروش رود. مهمترین عیب کپچر به قدرت ضعیف موتور آن برمی‌گردد که موجب شده کشش خودرو در جاده‌ها کمتر از سطح توقع باشد. در عین حال کپچر در شهر عملکردی عالی و اقتصادی دارد. مهمترین ایرادات فنی این خودرو شامل این موارد است: سیستم روشنایی ضعیف جلو، لزوم تعویض مداوم و سریع روغن موتور، مشکل در عملکرد سیستم توربو و نیز نقص مداوم در سامانه مالتی‌مدیا. البته خریداران کپچر از سیستم تعلیق این خودرو راضی نیستند.

پژو ۲۰۰۸
قیمت : ۱۲۶ میلیون تومان
موتور : ۱۶۰۰ توربو
قدرت : ۱۶۵ اسب بخار
مزایا: ایمنی بالا، هندلینگ عالی
نمره از ۱۰ : ۸/۸
معایب : خریداران این اتومبیل سریع فرانسوی به شدت عاشق ۲۰۰۸ شده‌اند دقیقا به این خاطر که یک اتومبیل معقول است که در همه موارد از متوسط گروه بالاتر بوده و ضعف آشکاری ندارد. با اینکه اتاق ۲۰۰۸ چندان پرزرق و برق نیست ولی کیفیت ساخت خوبی دارد گرچه خریداران درباره عیوب این اتومبیل می‌گویند : مصرف سوخت مخصوصا هنگام مانورهای بالا زیاد است در عین حال اتاق برای افراد با قد بالای ۱۸۵ سانت کمی تنگ است. موتور تی‌اچ‌پی ۱۶۵ کمی با بنزین داخلی مشکل دارد.

سانگ‌یانگ تیوولی
قیمت : ۱۳۳ میلیون تومان
موتور : ۱۶۰۰سی‌سی توربو
قدرت : ۱۲۶ اسب بخار
مزایا: قیمت ارزان، آپشن زیاد
نمره از ۱۰ : ۵/۷
معایب : بی‌ادعا، پرفروش و نسبتا ارزان؛ این بهترین تعریف برای خودرویی است که علیرغم پیش‌بینی اولیه فعلا در کمتر از ۳ سال حدود ۱۰ هزار دستگاه در ایران فروش داشته است. مالکان تیوولی به خوبی درباره این کره‌ای سربه زیر می‌توانند نظر بدهند و ذات واقعی‌اش را برملا سازند. اغلب تیوولی سواران هنگام استفاده از خودروی خود بروز این معایب را تایید می‌کنند : نخست اینکه سروصدای اتاق به نسبت دیگر خودروهای این کلاس بیشتر است، مصرف سوخت بالاتر است و خدمات پس از فروش شرکت واردکننده هم نامناسب است.

نیسان جوک اسپورت
قیمت : ۲۳۰ میلیون تومان
موتور : ۱۶۰۰سی‌سی توربو
قدرت : ۱۹۰ اسب بخار
مزایا: اسپورت‌ترین کراس‌اوور بازار است
نمره از ۱۰ : ۳/۸
معایب : با اینکه متفاوت‌ترین، جسورترین و سریع‌ترین خودروی این جمع است که پیوسته.افزایش قیمت دارد اما قطعا بروز برخی عیوب باعث شده تا نیسان جوک هم اندکی با ایده‌آل‌ خریداران ایرانی فاصله داشته باشد. از جمله نقص‌های جوک اسپورت که عمده خریداران درباره آنها گلایه دارند شامل این موارد است : از تونل گیربکس صدای زیادی به کابین راه پیدا می‌کند، استهلاک جعبه‌دنده سی وی‌تی هم زیاد است و گویا سریعا به تعمیر میفتد.

کدخبر: ۱۹۵۸۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • keramat260

    پراید الان چنده الان نه الان