کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۳۸۹۸
تاریخ خبر:

اختصاصی هفت صبح | لیموزین کره‌ای در جلد بنز

گروه خودرو روزنامه هفت صبح | بازار فعلا آرام است، آرامشی از جنس طوفان. با صحبت‌هایی که ابتدا تکذیب شد و سپس مجتبی خسروتاج معاون وزارت صنعت آنها را تایید کرد و از بسته بودن سامانه ثبت سفارش حکایت داشت، بازار احتمالا آماده یک جهش جدید است. خودروهای وارداتی اما فعلا روی دور آرماش کار خود را ادامه می‌دهند و پس از یک خیر ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومانی، فعلا اندکی عقب گرد داشته و حد معقول‌تری از قیمت را انتخاب کرده‌اند. با اینحال شرایط مهیای افزایش قیمت است. در عین حال کیا سورنتو، تویوتا راو۴، هوندا سی‌آر-وی و رنو کولئوس از جمله خودروهای کراس‌اووری هستند که با تقاضای بالایی در بازار مواجه هستند و خرید و فروش‌شان در یک ماهه اخیر با افزایش قیمت همراه بوده است.
گپ و گفتی کوتاه با گالری داران اطراف خیابان عباس آباد نشان می‌دهد حتی پررونق‌ترین گالری‌ها هم میل چندانی به افزایش قیمت ندارند اما سیاست‌های شوک‌ه‌کننده وزارتخانه موجبات بی‌ثباتی را در این ماه از سال فراهم آورده است. گالری نیکران حوالی تقاطع مطهری است و مملو از خودروهای وارداتی. از هیوندای تا بنز، و از پورشه تا ولوو اینجا یافت می‌شود. با اینحال یک خودرو اینجا هست که دیدنش اندکی شبهه‌برانگیز است. اکئوس یا سنتینیال نام این خودروی کره‌ای است که همه آن را به دلیل قیمت‌شکنی در بازار به خوب یبه یاد دارند. لیموزین سوپرلوکس هیوندای که رقیب مستقیم مرسدس اس کلاس، لکسوس ال‌اس و ب.ام.و ۷۳۰ است، ۵ سال پیش با دلی پرآرزو راهی بازارهای جهانی شد و به ایران هم آمد اما ظاهر نه چندان زیبا، طراحی غیراصیل و البته ناشناخته بودن مانع از آن شد تا به فروشی موفق دست یابد. اکئوس حاضر خودروی نسبتا تمیزی بود. البته اندکی خوردگی داشت که این مورد در شهری مثل تهران با این وضعیت رانندگی خیلی عجیب نیست اما فروشنده از تمایل اندکی خریداران لوکس‌سوار به خرید چنین خودرویی خبر داد. اینکه همه کراس‌اوور و اس‌یووی می‌خرند تنها یک ور قضیه بود، اصل قضیه این است که کسی هیوندای را به عنوان خودرویی لوکس نمی‌شناسد و تلاش‌های این شرکت کره‌ای فعلا نتیجه نداده است. قیمتی ۳۰۰ میلیونی در کنار هزینه نگهداری بالا از عمده دلایلی است که باعث شده تا کسی کمتر سراغ هیوندای سنتینیال برود.
این خودرو که از موتوری ۸ سیلندر ۴۶۰۰ سی‌سی حجیم به قدرت ۳۶۶ اسب‌بخار، قادر است تا در زمانی کمتر از ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. این خودروی موتور جلوی ۵متری که به یک جعبه دنده ۸ سرعته تیپ‌ترونیک مجهز است به لطف دیفرانسیل جلو بودن و وزنی متعادل که به حدود دو تن می‌رسد، آرامش و رفاه بالایی را در اتاق به سرنشینان ارائه می‌کند. اکئوس که در فرم دماغه جلو به لکسوس ال‌اس نسل قبل و در بخش عقب به مرسدس اس کلاس نسل قبل شباهت دارد، در دو سال اخیر با برند جنسیس و کد جی۹۰ توانسته تا حدی فروش بد و اندک گذشته‌اش را جبران کند.

کدخبر: ۱۷۳۸۹۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ali.tehran

    تا پراید هست ماشین اجنبی ایمن و با کفیت ساخت کفار چرا پراید بخرید و عازم بهشت شو ید?