کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۲۱۸۷
تاریخ خبر:

اختصاصی هفت صبح | به ظرافت یک عطر پاریسی

محمدحسین شاوردی - گروه خودرو روزنامه هفت صبح | رقابت همیشه یک قاعده درست اما ناجوانمردانه بوده و هست. حریف تازه‌کاری اگر به میدان بیاید، حتی با داشتن ویژگی‌های خوب و توانایی متعدد ممکن است به شرایط بازی آشنا نباشد و شکست بخورد. البته که شکست پلی برای پیروزی است و این قضیه قطعا می‌تواند یک فرصت بزرگ باشد. دی‌اس خودروساز فرانسوی حاضر در بازار ایران اگر امروز فروش بالایی را تجربه نمی‌کند و سال گذشته فروشی کمتر از ۴۰۰ دستگاه را در کل کشور به ثبت رسانده اما با روندی که در حال طی کردن است قطعا می‌تواند به زودی یکی از بخت‌های بزرگ بازار ایران باشد که خدمات و کیفیتی متفاوت از برندهای هم‌رده را ارائه می کند.
سری۶ این شرکت که یک کراس‌اوور کوچک و لوکس است، همواره به عنوان محصولی پرفروش در بین سبد نسبتا گسترده این شرکت شناخته شده و نگاهی به ویژگی‌های فنی و تجهیزاتی ان نشان می‌دهد سری ۶ دی‌اس می‌تواند در نسل‌های آتی حتی بر خودروهای درجه یکی مثل ب.ام.و و لکسوس غلبه کند. واردگننده این شرکت گرچه تلاش بسیاری می‌کند تا این خودرو را محصولی نیمه لوکس قلمداد کند اما دی‌اس۶ ناخواسته با قیمتی که دارد در رنج محصولاتی از قبیل ان‌ایکس لکسوس و ب.ام.و ایکس۱ قرار گرفته و به رغم همه مشکلاتش در این ۱۸ ماه اخیر بالغ بر ۳۵۰ دستگاه در ایران فروش داشته است.
این خودرو در شرایطی این میزان فروش را به دست آورده که مدل ایکس۱ ب.ام.و در همین دوره فروش کمتری را به ثبت رسانده است. شاید یکی از نکاتی که موجب شده تا خریداران به سمت سری ۶ سوق پیدا کنند، فرم زیبای بدنه و طراحی خوب اتاق آن است که هم تفاوت و هم کیفیت را در نخستین نگاه تداعی می‌کند. چراغ‌های کوچک و سی شکل جلو در تلفیق با جلوپنجرهتوری و کرومی جلو در اولین برخورد حس خوبی به شما القا می‌کند. نوار لوکس کرومی مشهور دی‌اس در این سری هم وجود دارد از روی ریل سقفی پایین خزیده و با گذر از ستون انتهایی، روی چراغ‌های عقبی کشیده شده است. رنگ‌های خاص و کمیاب هم دیگر دلیل انتخاب این خودرو از سوی مشکل‌پسندان است.
کابین دی‌اس به نظر نقطه ضعف اصلی این خودرو است. با اینکه کیفیت ساخت خوب است و متریال داشبورد و روی‌دری‌ها بسیار خوب کار شده ولی فرم قدیمی کنسول مرکزی کار دست این خودروی پاریسی داده است. در عین حال سانروف بزرگ و دو تکه سقف در کنار موتور توربوی ۱۶۵ اسبی این خودرو حس خوبی هنگام رانندگی با دی‌اس ۶ می‌دهد.
سفر با این خودرو نیز تجربه جالبی است. چرم به کار رفته در اتاق در عین راحتی بالا، کیفیت بسیار خوبی داشته و از نوع نیمه مصنوعی سمی-آنیلین است که بوی بسیار مطبوعی دارد. فرم طراحی روکش‌های چرمی هم جالب است و همانند بند ساعت‌های دسته چرمی، فرمی کلاسیک داشته و از دوخت بسیار خوب و جذابی برخوردار است.

کدخبر: ۱۸۲۱۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر