کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۷۱۱۱
تاریخ خبر:

اختصاصی هفت صبح | بهترین انتخاب‌های ممکن در بازار شاسی‌بلندهای چینی

گروه خودرو روزنامه هفت صبح| چه حضورشان را تاب بیاوریم و چه به آنها بی محلی کنیم، این خودروها حاکمان بی‌چون و چرا بازار خودروی ایران در اینروزها هستند. شاسی بلندها را نمی‌گویم، منظورم خودروهای چینی است، بله. همین جعبه‌های کم‌کیفیت اما پرآپشن و بامزه که انواع سدان، هاچ‌بک و شاسی بلندشان بازار ایران را پر کرده است. این بین اخیرا تب خرید شاسی‌بلندهای چینی به واسطه قیمت ارزان، کیفیت ساخت مناسب و نیز آپشن‌های متعدد افزایش یافته و به نظر نمی‌رسد حالاحالاها روندش نزولی شود. شاسی بلندهای چینی چند ویژگی عمده دارند که باعث می‌شود تا خریداران ایرانی‌ را به سمت خود جذب کنند. نخست اینکه به دلیل دامنه بالای تنوعی که ناخواسته در این حوزه در بازار ایران شکل گرفته، اقسامی از خودروهای چینی را که در رنج ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شوند، می‌توان خرید. دوم اینکه فروش بالای چینی‌های شاسی بلند جز عامل تنوع ظاهری، به قیمت این خودروها و دامپینگ آنها نیز بستگی دارد. در واقع چینی‌ها محصولات کره‌ای و ژاپنی را با کیفیت یک سوم و قیمت نصف تولید می کنند و مشتری ایران را که تا تنها تجربه سواری با خودروهای سی سال پیش داشته، به راحتی اغوا می‌کنند. در عین حال

ام‌جی جی‌اس
مطمئنا برای خریداران برند ام‌جی خوشایند نیست که آنها را با دیگر برندهای چینی یک‌کاسه کنیم اما این یک حقیقت تلخ است و باید آن را پذیرفت. ام‌جی برخلاف ولوو که پس از واگذاری به چینی‌ها اروپایی ماند، کاملا چینی شد و گرچه توانست تا حدی به روزهای خوش گذشته برگردد اما موفق نشد اصالت و اعتبار خود را چندان حفظ کند. این شاسی‌بلند ۱۷۲ میلیون تومانی البته جدای از کیفیت ساخت متوسطی که دارد، از نقاط قوت متعددی سود برده و برای نمونه از موتور ۲۱۷ اسب بخاری و سیستم۴ چرخ محرک استفاده می‌کند که هندلینگ کم‌نظیری برای جی‌اس به ارمغان می‌آورد. این خودرو که یک سر و گردن از دیگر محصولات چینی این رده از بازار بالاتر است، بهلطف رگ و ریشه اروپایی خود توانسته دل خریداران تنوع‌طلب را بدست آورده و جایگزین خوبی برای خودروهای کره‌ای باشد. با توجه به قیمت ۱۷۲ میلیون تومانی این شاسی‌بلند، ام‌ی سعی کرده از قوی‌ترین موتور خود که یک گونه ۲۰۰۰سی‌سی توربو است استفاده کند که نتیجه آن شتاب بالا و سرعتی تا مرز ۲۳۰ کیلومتر در ساعت است. در عین حال تنها مدلی که می تواند به جانشین غیر چینی ام‌جی جی‌اس در این رنج مطرح باشد، میتسوبیشی ای‌اس‌ایکس ۲۰۱۷ است که حدود ۱۷۸ میلیون تومان قیمت دارد.

فوتون ساوانا
قیمت : ۱۶۰ میلیون تومان
موتور : ۲۰۰۰سی‌سی توربو
قدرت : ۱۹۴ اسب بخار
سرعت : ۲۰۰ کیلومتر در ساعت
مدل جانشین غیر چینی : سانگ‌یانگ کوراندو ۲۰۱۷
عرضه‌کننده : عظیم خودرو
این جدیدترین پیشنهاد چینی‌ها برای خریداران ایرانی است که قیمتی ۱۵۰ میلیونی داشته و ظاهر زمختی دارد. ساوانا به گفته واردکننده یک اس‌یووی است و نه کراس‌اوور ازینرو توانایی آفرود داشته و در عین حال مصرف سوخت بیشتری دارد. هفت سرنشین را می‌تواند با خود به همه جا برده و در عین حال امکانات مناسبی نیز دارد.

چری تیگو۷ فول
قیمت : ۱۲۷ میلیون
موتور : ۱۵۰۰ توربو
قدرت : ۱۴۷ اسب بخار
سرعت : ۲۰۰ کیلومتر در ساعت
مدل جانشین غیر چینی : هیوندای توسان
عرضه‌کننده : مدیران خودرو
به جرات می‌توان گفت مدرن‌ترین خودروی ساخت چین از آغاز تا کنون است که به مدد سرمایه‌گذاری سنگین چری در بخش طراحی، تولید و بازاریابی، سعی دارد خود را به عنوان جدیدترین جانشین باکیفیت خودروهای کره‌ای جا بزند. این چینی جسور از حیث آپشن هیچ چیز کم ندارد و علاوه بر موارد عادی، به گیربکس دوکلاچه ۷دنده، چرم فراوان در کابین، سقف پانورامیک و ۶ کیسه هوا مجهز است.

بی‌وای‌دی اس۶
مهمترین ویژگی خود را پیوند فنی با لکسوس می‌داند و در عین حال در تبلیغات بازاریابی سازنده می‌توان نشانه‌های بسیاری برای لوکس‌ جلوه دادن اس۶ دید. این خودرو به لطف طول بلند بدنه، واقعا جادار و مستحکم است و فنربندی مناسبی دارد.
قیمت : ۹۹ میلیون تومان
موتور : ۲۴۰۰سی‌سی
قدرت : ۱۶۰ اسب بخار
سرعت : ۲۰۵ کیلومتر در ساعت
مدل جانشین غیر چینی : سانگ‌یانگ تیوولی
عرضه‌کننده : کارمانیا

جک اس۵ توربو
پرفروش‌ترین شاسی‌بلند بازار ایران در سه سال اخیر عملکرد بسیار خوبی از خود به نماش گذاشته و تشابه ظاهری با محصولات هیوندای و آئودی به اس۵ کمک کرده تا به انتخاب اول بسیاری از خریداران تبدیل شود. کیفیت ساخت این خودرو خوب است و به نسبت باقی چینی‌ها چندان افت قیمت وحشتناکی ندارد.
قیمت : ۹۶ میلیون تومان
موتور : ۱۸۰۰ توربو
قدرت : ۱۷۸ اسب بخار
سرعت : ۲۱۵ کیلومتر
مدل جانشین غیر چینی : سانتافه کارکرده ۲۰۱۲
عرضه‌کننده : کرمان موتور

هاوال اچ ۶
موتور این خودرو ساخت میتسوبیشی بوده و با گونه اوت‌لندر یکی است گرچه بازدهی کمتری دارد. امکانات اچ۶ مثل سانروف دو تکه، صندلی‌های چرمی و صندلی‌های گرمکن‌دار در کنار اتاق بزرگ خودرو باعث شده تا برای خانواده‌های بزرگ انتخابی مناسب و تجملی باشد.
قیمت : ۹۰ میلیون
موتور : ۲۴۰۰سی‌سی
قدرت : ۱۶۲ اسب بخار
سرعت : ۱۹۰ کیلومتر
مدل جانشین غیر چینی : ب.ام.و ایکس۳ مدل ۲۰۰۵
عرضه‌کننده : عظیم خودرو

هایما اس۷
خودروی خوبی است و به نسبت برخی دیگر از چینی‌های بازار کیفیت ساخت بهتری دارد. در دو سال اخیر توانسته چهار تا ۵ هزار دستگاه فروش داشته و بازار خوبی برای خود خلق کند. چهار کیسه هوای ایمن، یسان روف، صفحه نمایش ۷اینچی لمسی در کنار صندلی ۸ جهته برقی از هایما محصولی پرآپشن و راحت ساخته که به نسبت رقبا قیمت مناسبی دارد.
قیمت : ۸۴ میلیون
موتور : ۲۰۰۰ سی‌سی
قدرت : ۱۴۸ اسب بخار
سرعت : ۲۰۵ کیلومتر
مدل جانشین غیر چینی : هیوندای توسان ۲۰۱۳ کارکرده
عرضه‌کننده : ایران خودرو

کدخبر: ۱۷۷۱۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • morovaty

    اگه خودروهای چینی رو جعبه های بی کیفیت ت وصیف کنیم اونوقت ارابه مرگ هم برازنده مح صولات ایرانی هست.

  • saied

    صد سال سیاه ماشینهای چینی جایگزین کره ای بشه هیچکدام م با توسان متوسط کره ای نمی تونه رقابت بکنه