کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۱۳۰۱
تاریخ خبر:

اختصاصی هفت صبح | از این به بعد دنا شارژ می‌شود!

به بهانه رونمایی از نمونه پلاگین هیبرید و شارژی دنا پلاس که گویا قرار است با قیمتی در محدوده ۷۰ میلیون تومان راهی بازار شود

در حالی که عصر روز گذشته در مراسمی در تهران از اس‌یووی متوسط و سبز میتسوبیشی با نام اوتلندر پلاگین هیبرید رونمایی شد، ایران خودرو نیز طی یک مراسم از خودروی سبز خود رونمایی کرد تا نشان دهد از توان کافی برای پاسخگویی به نیاز خریداران هماهنگ با شرایط روز برخوردار است. در واقع پنجمین همایش صنعت خودرو کشور که روز گذشته رسما افتتاح شد بهانه‌ای بود تا پروژه مخفی ایران خودرو که تا پیش از این خبر چندانی راجع به آن به بیرون درز نکرده بود، ابعادی عمومی به خود گیرد. ایران خودرو این خودروی سبز را که اصطلاحا به آن لقب اکو بلو (Eco Blue) داده در قالب سدان پرچم‌دار خود طراحی کرده، در سالن همایش های برج میلاد تهران به خبرنگاران و حاضران در همایش معرفی کرد تا به این طریق، دنا پلاس پلاگین هیبرید را به یک سورپرایز جالب و دیدنی تبدیل کند. جالب است که این خودرو بنا به اطلاعات اعلامی از سوی شرکت، مشخصات خوبی داشته و به لحاظ اماری همپای مدل‌های موفق بین‌المللی حرکت می کند.
طبق آنچه خبرنگار هفت صبح از محل برگزاری کنفرانس گزارش کرده‌، محصول جدید ایران خودرو دقیقا ظاهری مشابه نمونه پلاس داشته اما به طرح‌ها و لوگوهای گرافیکی روی بدنه به رنگ آبی مزین شده‌ است ضمن اینکه دنا پلاس پلاگین هیبرید به جعبه دنده اتوماتیک هم مجهز شده است. گیربکس این خودرو یک نمونه کاملا جدید و باکیفیت بوده و از تکنولوژی اروپایی برخوردار است. خوشبختانه دنا پلاس پلاگین هیبرید در کنار قابلیت هیبرید، به فناوری شارژ مستقیم با برق شهری هم مجهز است تا به محصولی سبز با برد کوتاه تبدیل گردد.
با اینکه هنوز مشخصات تکمیلی و ترکیبی این خودرو مخصوصا در بخش توان موتور بنزینی و برقی اعلام نشده اما گفته می‌شود این خودرو می‌تواند بدون روشن شدن پیشرانه بنزینی، با داشتن شارژ کامل باتری‌ها، تا ۹۰ کیلومتر را با برق طی نماید و آلایندگی آن صفر باشد. همچنین گشتاور موتور برقی این خوودرو ۲۲۰ نیوتون متر و قدرت موتور نیز حدود ۱۴۰ اسب بخار می‌باشد.
در واقع طبق بررسی‌های هفت صبح، دنا پلاس پلاگین هیبرید در مجموع توانی حدود ۲۰۰ اسب بخار و گشتاوری بیش از ۳۰۰ نیوتون متر دارد که این موضوع به معنی قدرت بالای مانور این سدان ایرانی در نمونه هیبریدی است.
درباره قیمت خودرو هنو هیچ اطلاعاتی منتشر نشده اما در کل آنچه مشخص است ارزش خرید این سدان هیبریدی است که با توجه به قیمت نسخه بنزینی، احتمالا بیش از ۷۰ میلیون تومان باشد. هنوز گروه صنعتی ایران خودرو اعلام نکرده که دنا پلاس اتوماتیک پلاگین هیبرید در چه زمانی به بازار کشور عرضه می شود.طبق شنیده‌ها، پروژه بعدی ایران خودرو برای خانواده خودروهای ملی، عرضه دنا پلاس توربو اتوماتیک در سال ۹۷ است که گیربکس آن با همکاری کمپانی پانچ بلژیک طراحی و آزمایش شده است.

کدخبر: ۲۰۱۳۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • eskandar

    برای جلوگیری از آلودگی هوای تهران خودروی برقی بهترین راهه به امید روزیکه خودروها همگی برقی بشن

  • yaghobym

    با همین قیمت 70 میلیون چندتا از این ماشی ن ها رو میتونید به خارج از کشور صادر کنی د