کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۲۷۶۱
تاریخ خبر:

چرا تکنولوژی فست شارژ کاربران موبایل را فریب می‌دهد؟

صدرا بکتاش- هفته پیش تصمیم گرفتم آیفون ۷ پلاس جدیدم را از پنجره اتاق به بیرون پرت کنم. دقیقا بعد از اینکه علی هادی‌زاده تماس گرفت و گفت پرشدن باتری آن از حالت خالی مطلق تا ۱۰۰ درصد چیزی حدود سه ساعت و ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. علی هادی‌زاده پسر خوبی است اما ظاهرا خیال می‌کند سوراخ شدن لایه اوزون و گم شدن قاره آتلانتیس کار اپل ست. فرقی نمی‌کند در حال انجام چه کاری باشید، چون علی هادی‌زاده در غیرمنتظره‌ترین حالت ممکن و در حالی که نفس‌ نفس می‌زند خودش را به شما می‌رساند تا اولین نفری باشد که یک خبر منفی جدید را درباره اپل و محصولاتش به شما بدهد.
این هفته هم تا فهمید من بالاخره پول‌هایم را جمع کرده‌ام تا آیفونم را عوض کنم، شروع کرد به بدگویی درباره آیفون ۷ پلاس. مثلا گفت اندازه‌اش زیادی بزرگ است، توی دست جا نمی‌شود، سیاه است و زنگ می‌خورد. انتظار داشتید چکار کنم؟ من حدود هفت سال است از آیفون‌های اپل استفاده می‌کنم و چون تقریبا در تمام این هفت سال بدون اشکال کار کرده‌اند، هر دو سال یک بار آنها را با سری بعدی عوض می‌کنم.
امسال ارتقا به آیفون ۷ پلاس کمی دیرتر از همیشه انجام شد و البته برخلاف نظر دشمن شماره یک اپل! دقیقا از وقتی علی هادی‌زاده گوشی موبایل جدیدم را دید، بدگویی‌هایش درباره اپل شدت پیدا کرد اما وقتی متوجه شد گوشم به این حرف‌ها بدهکار نیست بازی جدیدی به راه انداخت. ارسال نمودارهایی که نشان می‌دهند اپل در حال بدبخت شدن است، عکس مدیرعامل مرحوم اپل در حال خوردن گوشت ته خیار و چیزهایی مثل این از جمله اقداماتش به حساب می‌آید اما ضربه کاری را وقتی زد که فهمید کاربران اپل در سایت این شرکت نوشته‌اند فول شارژ شدن باتری آیفون ۷ پلاس سه ساعت و ۲۰ دقیقه تمام زمان می‌برد.
توقع داشتید چکار کنم؟ احساس کردم این بار شکست سختی خورده‌ام اما تا به خانه رسیدم، سعی کردم خودم مسئله را امتحان کنم. نتیجه واقعا ناامیدکننده بود. سه ساعت و ۲۱ دقیقه! هر لحظه احتمال داشت که علی هادی‌زاده یک بلیبورد بزرگ تبلیغاتی سفارش دهد و روی آن بزرگ بنویسد: آیا می‌دانید شارژ شدن کامل باتری گوشی صدرا بکتاش سه ساعت و ۲۰ دقیقه زمان می‌برد؟
قبل از اینکه فرصت عملی کردن این نقشه را داشته باشد، گوشی G6 خودش را کش رفتم. باتری این گوشی دقیقا به اندازه باتری آیفون ۷ پلاس ظرفیت دارد اما به تکنولوژی Fast Charge مجهز است. سازندگانش ادعا می‌کنند با توسل به این تکنولوژی می‌توانند در وقت کاربران صرفه‌جویی کنند و بیشترین میزان شارژ را در اختیارشان بگذارند. اعتراف می‌کنم تمام کردن باتری G6 کار مشکلی بود اما در نهایت به خواسته‌ام رسیدم. نوبت اتصال گوشی خاموش به برق رسید و فکر می‌کنید چه نتیجه‌ای حاصل شد؟
باتری G6 در مدت دو ساعت و شش دقیقه به شکل کامل شارژ شد. هر چند خود علی هادی‌زاده هنوز به نمودارهایی اشاره می‌کند که در اینترنت پیدا کرده و می‌گوید آزمایش من غلط بوده است. در این نمودارها که از صفحه سرچ گوگل پیدا شده‌اند ادعا شده تکنولوژی فست شارژ باتری گوشی را ظرف یک ساعت و ۳۷ دقیقه پر کرده است. تنها دو نتیجه از این اختلاف آمار می‌توان گرفت؛ یکی اینکه به احتمال زیاد یا برق خانه‌ ما «دیر شارژ» است یا برای آنها که فست شارژ دارند، زمان زود می‌گذرد.

کدخبر: ۱۷۲۷۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • sam6913

    نه واقعا برای گوشی های ال جی درسته من وی ده دارم تا حالا دقیقا زمانشو چک نکردم و لی هیچ وقت به دوساعت نمیرسه من معمولا تا ده درصد و 5 درصد میرسونم و شارژش میکنم همیشه یک ساعت و نهایتن یک ساعت و نیم بعد ش 100 درصد شارژ شده بی اغراق عاشق این قا بلیتشم و البته طی یک سال و نیمی که استفا ده میکنم ازش این باطری اخ نگفته عالیه

  • nirvana

    دقیقا به برق خانه ها ربط داره امتحان کنی د

  • Asadollah.khan

    نمی‌شه یه عکس از علی هادی زاده بگذارید؟

  • erfani

    خب دوساعت و شش دقیقه کجا و سه ساعت و بیس ت دقیقه کجا.درست گفته خب

  • pouyan_320

    گوشی asus zenfone2 تقریبا ۳۰۰۰ میلی آمپر ظرفیت باطریشه. فست شارژ داره ، ۷۰ درصد نیم ساعت باقیش هم نیم ساعت ، سر جمع یکسا عت شارژ میشه