کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۲۳۸۱
تاریخ خبر:

اختصاصی هفت‌صبح؛ چرا نباید از گوشی ۲۳میلیونی لامبورگینی بترسید؟

علی هادی‌زاده- چرا نباید از گوشی جدید لامبورگینی بترسید؟
به تازگی با ظهور یک گوشی جدید به اسم تونینو لامبورگینی معادلات بازار موبایل بهم ریخته و شاهد یک محصول لاکچری دیگر هستیم. ولی آیا این محصول هم مانند ورتو فقط ظاهر را حفظ کرده یا در باطن هم حرفی برای زدن دارد؟

گوشی موبایل تونینو لامبورگینی مدل ۸۸ Tauri که اخیرا وارد بازار ایران شده است قیمتی حدود ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد. بدنه این گوشی برخلاف ورتو از فلز خاصی ساخته نشده و با کمی تفاوت نسبت به مدل‌های امروزی از ترکیب چرم و فلز ساخته شده است. مشخصات داخلی آن هم واقعا چنگی به دل نمی‌زند. در ساخت این محصول از صفحه‌نمایشی پنج اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ بهره گرفته شده است که با توجه به ابعادش تراکم پیکسلی ۴۴۳ پیکسل بر هر اینچ را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر از نوع LCD بوده و در ساخت آن از فناوری IPS استفاده شده است.

لامبورگینی برای این محصول، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی در نظر گرفته است. با وجود این، می‌توانید با استفاده از یک کارت حافظه‌ی microSD این ظرفیت را تا ۱۲۸ گیگابایت افزایش دهید. مدل ۸۸ Tauri در کنار ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و سه گیگابایت رم، تراشه‌ای از نوع کوالکام اسنپدراگون ۸۰۱ دارد. پردازنده‌ای تقریبا قدیمی در بین پرچم‌دارها که در مرکز آن، پردازنده‌ای ۴ هسته‌ای با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز، وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد. در زیر قاب این گوشی، یک باتری با ظرفیت ۳۴۰۰ میلی‌آمپر قرار گرفته است که وظیفه‌ تأمین انرژی این محصول را به عهده دارد؛ همچنین دو دوربین با سنسور‌های ۲۰ و هشت مگاپیکسل به‌عنوان دوربین اصلی و سلفی این گوشی در نظر گرفته شده‌اند.

دوربین‌ها برخلاف بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی ویژگی خاصی نداشته و فقط برای خالی نبودن عریضه به کار گرفته شده‌اند. از همه بدتر سیستم‌عامل این گوشی است. سیستم‌عامل بسیار قدیمی معروف به KitKat یا همان اندروید ۴٫۴ که تقریبا در حال خارج شدن از لیست پشتیبانی گوگل بوده و در یکی دو سال آینده نرم‌افزاری وجود ندارد که روی آن اجرا شود. این گوشی از یک پردازنده گرافیکی نسبتا ضعیف به اسم Adreno 330 هم بهره می‌برد که می‌تواند قدرت مورد نیاز برای اجرای بازی‌های روز را تامین کند. البته اگر آن بازی روی اندروید ۴٫۴ اجرا شود. در مجموع به نظر می‌رسد کاربرانی که قرار است حدود ۲۳ میلیون تومان پول پای این دستگاه بدهند از طرف شرکت لامبورگینی احمق فرض شده و در حد یک گوشی ۶۰۰ هزار تومانی هم امکانات نخواهند داشت.

کدخبر: ۱۷۲۳۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    اگه مغز خر خورده باشی این گوشی برات مناس به!

  • ali.tehran

    از بیست و سه ملیون نباید ترسید؟ اونم بال ای دویست گرم پلاستیک؟؟!

  • safari70

    کدوم ادم عاقلی این گوشی رو وارد بازار ای ران کرده?

  • ناشناس

    پس دلیل اینکه اینقدر این گوشی گران هست چ یه مگه میشه الکی گوشی گرون بشه اونم فقط بخاطر اسمش

  • hakemhokm

    ادم عاقل هیچ وقت همچین پولی رو بابت گوشی با سیستم کاملا قدیمی نمیده

  • rohullahfayzi

    هرکی میخواد پولشو تو سطل آشغال بریزه بفر ما….

  • mamadariay

    اون کسی که وارد کرده روی خرهایی هم حساب کرده نترسید هستن کسانی که بخرن

  • alireza730

    اره چرا نمیشه ؟ وقتی پای اسم برند معروفی میاد وسط همه از هول حلیم می افتن توو دی گ ؟?

  • hhhhhhhh

    ههههه چه جالب