کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۸۴۸۵
تاریخ خبر:

احلام با جناب‌خان می‌آید؟

رامبد جوان مجری و کارگردان برنامه «خندوانه» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فصل‌های مشترک این برنامه و جزئیات سری جدید آن گفت: با توجه به تجربه‌ای که در فصل اول «خندوانه» به دست آوردیم، پیدا کردن موفقیت و رسیدن به نتیجه مثبت در برنامه «خندوانه» مولفه‌ای اتفاقی نبود، دانش و اطلاعاتمان برای دستیابی به موفقیت و ساخت سری دوم کافی و جامع بود.

وی ادامه داد: بازخوردها و جهت‌گیری‌ها، ابعاد و ظرف «خندوانه» را مشخص کرد. ما قدم به قدم با تماشاچیان مسیر خندیدن و «خندوانه» را طی کردیم و تمام تلاشمان را بر این داشتیم که در انتخاب تماشاچیان خود برشی از تمام قشرهای مختلف کشور را نشان دهیم و میزبان آن باشیم.

جوان مجری برنامه تلویزیونی «خندوانه»، در خصوص اتاق فکر این برنامه بیان کرد: تیم اتاق فکر برنامه «خندوانه» گاهی ثابت و در جایی متغیر است و همیشه بعد از ۳۰ یا ۴۰ قسمت مخاطب با تغییرات ملموسی روبرو می‌شود و تمام ذهنیتمان بود که در اوج برنامه را به پایان برسانیم که متاسفانه فاجعه تلخ منا نظم و ترتیب برنامه را به هم ریخت و ما مجبور بودیم بعد از ۵ شبی که برنامه نداشتیم، با فضایی متفاوت‌تر اما با حفظ همان شکل و شمایل «خندوانه» را اجرا کنیم.

بازیگر مجموعه «اسپاگتی در ۸ دقیقه» به قسمت‌هایی که ضبط شد، اما به روی آنتن نرفت اشاره کرد و گفت: همانند فصل اول که یک یا دو قسمت به پخش نرسید، در سری دوم هم دو یا سه برنامه به روی آنتن نرفت و متاسفانه باید بگویم که با توجه به تغییر در طراحی برنامه و دکور فصل جدید، این گفتگوها در آرشیو «خندوانه» جای می‌گیرد و یا شاید در فصل جدید برای مصاحبه و دورهمی «خندوانه» از آن‌ها دعوت کنیم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «خانه سبز» در پاسخ به این سوال که بهترین گفتگو در «خندوانه» از نظر شما کدام بود، اظهار داشت: همه گفتگوها و قسمت‌ها جزو بهترین‌ها بودند، اما گفتگو با خداداد عزیزی بسیار صادقانه، جذاب و مهربان بود و همچنین محمدرضا فروتن، عادل فردوسی پور و دیگر مهمانانی که بر صحنه سرخ «خندوانه» قدم گذاشتند، بهترین را ثبت کردند.

«بخوان و ببر» با طراحی نو در فصل جدید ادامه دارد

جوان در خصوص هدف و قسمت‌های مختلف «خندوانه» اظهار داشت: واقعیت بر این است که در «خندوانه» از حال خوب و خوشحال بودن مردم حرف می‌زنیم و با تصور اینکه یکسری از کارها جزو رفتارهای روزمره ما هستند و حال آدم را خوب می‌کنند، تصمیم بر شاد بودن، شاد زیستن و محبت کردن به طبیعت، حیوانات، تمام دنیا و قشرهای مختلف جهان گرفتیم.

وی در خصوص مسابقه «بخوان و ببر» و جریان فرهنگسازی کتابخوانی در «خندوانه» بیان کرد: تمام مولفه‌هایی که بیان کردم در کنار مطالعه و کسب سواد و اطلاعات در جهان معنا پیدا می‌کند که متاسفانه این فرهنگ در جامعه ما دارد رنگ می‌بازد و این میزان پایین مطالعه مایه نگرانی است.

جوان افزود: همیشه و همه‌جا بازی و یا مسابقه‌هایی که مخاطب را درگیر کند، جزو جذاب‌ترین قسمت‌هاست و ما سعی کردیم در «خندوانه» برای جا انداختن فرهنگ‌سازی صحیح مطالعه با طراحی مسابقه «بخوان و ببر» به این جریان‌سازی سرعت ببخشیم و امیدواریم بتوانیم ادامه آن را پرقدرت‌تر در فصل بعدی به اجرا دربیاوریم.

بازیگر و کارگردان مجموعه تلویزیونی «مسافران» عنوان کرد: طبق آمار باورنکردنی بعد از فراخوان مسابقه «بخوان و ببر» در طی ۳ شب برنامه ۴۶ هزار جلد فروختیم و ۵۰۰ هزار نفر در مسابقه ثبت‌نام کردند که از میان این آمار، ۱۲۰ هزار نفر به سوالات پاسخ دادند و ۱۲ هزار نفر بالاترین رِنج امتیازات را گرفتند و این اعداد و ارقام تجربه جذاب و بی‌سابقه‌ای به ما داد تا در فصل بعدی هم بتوانیم کاملتر از آن استفاده کنیم.

در «خندوانه» کار نشد ندارد

وی از مولفه جذابیت «خندوانه» و نقاط مثبت این برنامه گفت: جذابیت «خندوانه» بر این است که هر ایده عجیب و جذابی در این برنامه گسترش پیدا می‌کند، حذف نمی‌شود. تمام گروه و عوامل حوصله و صبر فراوانی را در کار و برقراری ارتباط درست با مردم خرج کرده‌اند، ما با تماشاچی‌های «خندوانه» رشد کردیم، تا به اینجا رسیده‌ایم و این مولفه‌ها یاری و هم‌قدم بودن با مخاطبان را می‌رساند.

جوان در ادامه بیان کرد: در این بین یکی دیگر از جذابیت‌های «خندوانه» که بسیار بر اعتماد و ارتباط برقرار کردن مخاطب به ما کمک کرد، به تصویر کشیدن تمام حرف‌ها و قول و قرارهایی است که در این برنامه گفته می‌شود. گاهی خودم در برنامه حرف‌هایی را می‌زنم که هیجان‌زده می‌شوم و بعد از ضبط همه می‌دانیم که چگونه به اجرا دربیاوریم، اما این موضوع در عین دشواری، بسیار لذت‌بخش است و توانسته یکی از نقطه‌های مثبت «خندوانه» شود.

«جناب خان» بهترین انتخابمان شد

جوان درباره حضور «جناب خان» توضیح داد: در اواسط فصل اول تصمیم بر این داشتیم که یک عروسک در چینش برنامه قرار دهیم، اما هنوز تصمیمی بر انتخاب و شکل عروسک صورت نگرفته بود. با شروع سری دوم، با تجربه‌ای که در «کوچه مروارید» به دست آورده بودم، انتخاب محمد بحرانی از نظر هوشمندی و بداهه‌گویی بهترین گزینه و درجه یک بود.

وی ادامه داد: باید بگویم ۹۹ درصد تمام اتفاقاتی که «جناب خان» نشان می‌دهد و می‌بینیم بداهه است، بجز گفته‌هایی که با مهمان‌های برنامه داریم و تنظیم شده است.

بازیگر مجموعه «کت جادویی» درباره انتخاب عروسک «جناب خان» بیان کرد: «جناب خان» در میان تمام عروسک‌های «کوچه مروارید» تنها شخصیتی بود که در رنج بزرگسال قرار داشت و می‌توانست حد و مرزها را بشکند، با مهمان‌ها شوخی کند و اینکه اکثر عروسک‌های مجموعه «کوچه مروارید» فانتزی و کارتونی بودند و «جناب خان» عروسکی بود که از نظر کاراکتر به دنیای واقعی آدم‌ها نزدیک است و کم‌کم توانستیم جزو پرسوناژهای اصلی برنامه «خندوانه» قرار بدهیم.

جوان در خصوص حضور نداشتن هرشب «جناب خان» در برنامه «خندوانه» اظهار داشت: اگر هرکسی به غیر از من رامبد جوان میزبان برنامه «خندوانه» بود، با حضور هرشب «جناب خان» موافقت نمی‌کرد، این شخصیت یک کاراکتر جنجالی است، قصد در ساختن فضایی طنز و خنداندن مخاطبان دارد، عروسک‌ها می‌توانند حد و مرزها را گسترش بدهند و گاهی مرزها را رد کنند و حضور هرشب آن باعث افت و یا بهتر بگویم عادی شدن این شخصیت می‌شود.

وی از حضور «احلام» در برنامه «خندوانه» گفت: شاید یک روزی به زودی این اتفاق بیفتد، اما تمام این گفته‌ها بر اساس شایدهاست و پایه محکمی ندارد.

شبی عروسکی را در فصل جدید شاهد هستیم

کارگردان مجموعه تلویزیونی «گمگشته» نوید اتفاقی نو را در فصل سوم خندوانه داد و بیان کرد: برای فصل بعدی «خندوانه» این نوید را می‌دهم که قرار است در طراحی یک شب از برنامه، شب عروسکی باشد. من با تعداد قابل توجهی از عروسک‌های شاد و هیجان‌انگیز که بخشی از آنان گروه کر هستند و موزیک‌های محلی را اجرا می‌کنند، یک شب فوق‌العاده لذت‌بخش و جذابی را برای مخاطبان می‌سازم.

جوان با اشاره به اینکه سری سوم از اسفندماه ارائه می‌شود، اظهار داشت: با تصور و برنامه‌ریزی‌های حال حاضر، فکر می‌کنم از اسفند بتوانیم آماده باشیم و کار را با دکوری جدید و ایده بسیار خوب و هوشمندانه که تصور می‌کنم اولین بار در دنیا رخ می‌دهد، ارائه دهیم.

وی از همکاری و حضور گروه حرفه‌ای عوامل «خندوانه» توضیح داد: اتفاق خوبی که در برنامه «خندوانه» رخ داده، گروه حرفه‌ای و آشنا با اصول برنامه‌سازی است که تصویر را خوب می‌شناسد و برای کشف، بحث و تحقیق هر موضوع دقت می‌گذارند و حوصله می‌کنند، من عاشق این هستم که برای اولین بار هرکاری انجام دهم و تیم کاری «خندوانه» هم محبت کردند، دعوت من را برای همکاری پذیرفتند.

مجری و کارگردان «خندوانه» از همکاری خود با محمدرضا شهیدی‌فرد، تهیه‌کننده این برنامه عنوان کرد: رضا به خوبی جنس و دغدغه مردم را می‌شناسد، بر جامعه تسلط دارد و از همه مهمتر همفکر و هم‌سنگ با من است و توانسته به خوبی «خندوانه» را در دست بگیرد و کمکم کند.

جوان در پایان خیلی صادقانه به مخاطبان برنامه «خندوانه» گفت: مردم را خیلی دوست دارم، شاید تعداد قابل توجهی بگویند شعار است، باید بگویم که برای من خیلی ساده‌تر است بروم فیلم بسازم و یا به ساخت برنامه‌های دیگری مشغول شوم، برایم هم راحت‌تر است هم دیرتر موهایم سفید می‌شود (باخنده). این برنامه خیلی سخت است و من تنها به خاطر تعهد فردی و اجتماعی پای «خندوانه» ایستاده‌ام. شک نکنید همه و همه به خاطر عشق و یادآوری زندگی کردن در دنیای پر از آرامش و عشق و لبخند است.

ما باید از خودمان، دنیای زندگی، گیاهان، هوا، جهان و همدیگر حفاظت کنیم و «خندوانه» ای‌ها برای ترویج حال خوب ایستاده‌اند.

کدخبر: ۵۸۴۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ebrahimi.ali68

    طولانی بود,نخوندم

  • mehdi.ebrahiimii

    خسته نباشی آقای جوان

  • fateme

    ایول آقای جوان و گروه خندوانه واقعا دمتو ن گرررررررم

  • ghasem76

    در این دوران که افسردگی به دلایل مختلف د ر جامعه موج می زند وجود برنامه خندوانه ن عمت بزرگی است.رامبد جوان عزیز و سایر خند وانه ایها ممنون خسته نباشید و به امید دی داری دوباره.