کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۳۳۲۹
تاریخ خبر:

اجتماع سنگین ستاره‌ها در سالن‌های تئاتر

۸۰ نمایش و به تعبیری ۱۰۰ نمایش هرشب در تهران به روی صحنه می‌روند

روزنامه هفت صبح

۱- فقط یک نگاه به سایت تیوال نشان می‌دهد که در تالارهای متعدد تهران بیش از ۸۰نمایش در حال اجرا هستند. تازه این‌ها به جز کمدی‌های گرانقیمت برخی تالارهای خاص تهران هستند. در میان ۸۰ نمایش ثبت شده در تیوال شما به نام مجموعه‌ای از ستاره‌های سینمای ایران بر می‌خورید که در فاصله دو پیشنهاد سینمایی ،‌کار در یک نمایش را نیز تجربه می‌کنند. به عنوان مثال در نمایش جنایت و مکافات که این روزها در تالار وحدت در حال اجراست و شایعاتی در مورد خسارت دکور سنگین این نمایش بر سن تالار وحدت هم شنیده می‌شود، این بازیگران بازی می‌کنند:‌ بابک حمیدیان، آتیلا پسیانی، طناز طباطبایی، مهدی سلطانی، مینا ساداتی، پیام دهکردی، پانته‌آ بهرام، اصغر پیران و بهناز جعفری. مجموعه این بازیگران اگر قرار بود در یک فیلم سینمایی بازی کنند مجموع دستمزدشان روی دو میلیارد تومان قرار می‌گرفت. باز هم می‌شود مثال آورد. مثلا بهاره رهنما و علی اوجی در نمایش وانیک بازی می‌کنند،‌سه بازیگر استخوان خرد کرده مثل الهام پاوه‌نژاد، ژاله صامتی و سیما تیرانداز به همراه رضا یزدانی در کار عاشقانه‌های خیابان ظاهر شده‌اند.
در نمایش هوس و هفت دقیقه شما می‌توانید بازی لیلا بلوکات و فرزاد حسنی را ببینید،‌ جالب این‌که مشاور کارگردان این کار هادی حجازی فر است. در نمایش مختلف الاضلاع نام کمال تبریزی به عنوان تهیه‌کننده ذکر شده و میترا حجار از بازیگران این نمایش است. در نمایش تنها‌ راه ممکن نام شبنم قلی خانی به عنوان کارگردان آمده است. در قهوه برزیلی شراره رخام به عنوان بازیگر به ملاقات طرفدارانش می‌آید. نفرین قحطی زدگان را اشکان خطیبی کارگردانی می‌کند و همسرش آناهیتا درگاهی بازیگر نقش اصلی است. در نمایش پدر مسعود کرامتی و مهدی پاکدل حضور دارند و در نمایش مادر هم پژمان جمشیدی و بالاخره در مرغ دریایی من هم شبنم مقدمی.
همانطور که سینمای ما به هر شکلی که بود به یک صنعت سرگرمی بدل شده است به نظر می‌رسد در حوزه تئاتر هم این اتفاق در حال رخ دادن است و استفاده از ستاره‌های مشهور راهی است برای کشاندن تماشاگران به سالن‌های متعدد تهران که درگیر رقابتی سنگین با یکدیگر شده‌اند. احتمالا و در گذر زمان بحث تبلیغات نیز به عنصری مهم و کلیدی در این صنعت نوپا بدل خواهد شد.

۲-این پست از کانال مکتوبات را برایتان نقل می‌کنیم البته با کمی‌ سانسور !: شاید جالب باشد بدانید روح‌الله زم (موسس ‎آمدنیوز)، محمد مهاجرانی فرزند عطاء‌الله مهاجرانی، یاسین رامین شوهر مهناز افشار و حسن میرمحمدعلی داماد شمخانی همگی با هم در مدرسه مشهور ‎ف همکلاسی بوده‌اند. جالب‌تراینکه هادی رضوی داماد شریعتمداری (متهم ‎بانک سرمایه) هم اتفاقا خروجی ‎مدارس خاص است. در مدرسه ‎موتلفه با فرزند آقای قالیباف همکلاسی بوده‌اند. الیاس قالیباف و هادی رضوی، خودشان هم موسسه نوآوران آموزشی شمس الشموس را تاسیس کردند که چندین مدرسه لاکچری مثل ‎مهرهشتم دارند.

کدخبر: ۲۶۳۳۲۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر