کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۸۴۰۸۰
تاریخ خبر:

اتفاقی عجیب برای پسر ۱۵ ساله در کما

پسری پس از ۹ روز از کما خارج شد، اما او به حالتی عجیب به پنیر و البته دشنام دادن اعتیاد پیدا کرده است.

به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت، پسری ۱۵ ساله اهل چسترفیلد پس از ۹ روز از کما خارج شد. او اما مرتب ناسزا می‌گوید و اشتیاق بالایی به خوردن پنیر دارد. این پسر چند روز پس از احیای مجدد در کما فریاد می‌زد: «اه لعنتی حرومزاده…»

کای توماس ۱۵ ساله، سال گذشته میلادی خونریزی مغزی کرده بود و پس از آن بهبود یافته بود. پزشک معالج او بر اساس وضعیت سلامت کای تصمیم گرفتند تا او را دوباره به کما ببرند. کای البته مجددا توانست توانایی حرکتی و گفتاری‌اش را به دست آورد، اما دو اثر جانبی عجیب و نادر برایش به جای ماند!

تریسی، مادر کای، در گفتگو با دیلی میل گفت: «او معتاد پنیر شده و نمی‌تواند جلوی فحش دادنش را بگیرد.» تریسی نیز مانند پزشک‌ها پس از احیای فرزندش از وضعیت کما متوجه اشتیاق وافر کای به پنیر و ناسزا گفتن شد.

او می‌گوید: «یک روز در آشپزخانه بودم که صدای فریادهای کای را در اتاقش شنیدم. او فریاد می‌زد اه لعنتی حرومزاده… من از تعجب شاخ درآورده بودم! ناسزاگویی‌های کای مدام بدتر و شدیدتر می‌شد.»

تریسی سپس به اتاق کای رفت و متوجه شد که او مشغول خوردن پنیر است. او متوجه کم شدن عجیب پنیر از یخچال شده بود. او می‌گوید: «او قبلا پنیر را دوست داشت، اما حالا به آن اعتیاد پیدا کرده است. من این موضوع را با پزشک او در میان گذاشتم. او گفت رفتار ناپسند برای کسانی که از کما خارج می‌شوند، عادی است. این اتفاق می‌تواند ناسزاگویی او را توجیه کند، اما اعتیاد بی وصف کای به پنیر چه؟»

کای در حال حاضر تحت درمان بوده و وضعیت کلی او رو به بهبودی است. تریسی می‌گوید که فرزندش قبلا پسر آرامی بوده است.

سخنگوی هدوی، موسسه خیریه جراحی مغز و اعصاب می‌گوید: «جراحی در ناحیه سر می‌تواند علائم فیزیکی، ادراکی، احساسی و رفتاری داشته باشد. هیچ دو موردی نمی‌توانند کاملا شبیه هم باشند.»

کدخبر: ۸۴۰۸۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر