کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۵۲۵۲۶
تاریخ خبر:

آیت الله مکارم خواستار کاهش تعطیلات شد

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و ایجاد تولید و اشتغال در کشور باید از تعداد روزهای تعطیل در سال کاسته و فرهنگ کار و تلاش در میان مردم ترویج شود.
به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه درجلسه درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، بیان کرد: یک نگاه کوتاه به تعداد روزهای تعطیل درحوزه های علمیه و دستگاه های اجرایی کشور نشان می دهد که در برخی نهادها با احتساب پنجشنبه و جمعه ها، ایام تابستان، ماه رمضان، دهه محرم و مناسب های ملی و مذهبی تعداد روزهای تعطیل در طول سال به هشت ماه می رسد.
وی با اشاره به این که با این حجم از تعطیلات رسیدن به اقتصاد مقاومتی کاری دشوار است، گفت: آیا با چهار ماه کار کردن تولید و اشتغال درست می شود؛ کشورهای پیشرفته چنین تعطیلاتی ندارد؛ تعداد روزهای تعطیل در ایران یکی از مهمترین مشکل های اجتماعی است که باید کارشناسان برای آن راهکاری پیدا کنند.
وی ادامه داد: اگر تنها روزهای پنجشنبه به تعداد روزهای کاری اضافه شود، نزدیک ۲ ماه از تعطیلات کاسته می شود و این اقدام موثری برای کاهش روزهای تعطیل در ایران است.
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با انتقاد از بالا بودن تعداد روزهای تعطیل در حوزه های علمیه نیز گفت: باید برای این مساله درحوزه ها فکری شود، نباید استادان و طلبه ها دست به دست هم دهند و کلاس های درس را به تعطیلی بکشانند؛ من در زمان تحصیل خود در حوزه علمیه شیراز به دلیل نبود این حجم از روزهای تعطیل توانستم درسی را که امروز در مدت ۱۰ سال تدریس می شود را در طول چهار سال فرا گیرم.
وی افزود: در برخی از مدارس علمیه هم رسم شده است که در وسط سال تحصیلی با تعطیل کردن درس و بحث برای طلبه ها اردوی زیارتی می گذارند و از ما نیز تقاضای حمایت مالی می کنند؛ با این شرایط چگونه می توان از حوزه انتظار داشت شیخ طوسی ها و علامه انصاری ها را تحویل جامعه داد.
وی ادامه داد: بخش های اداری کشور نیز وضع بهتری از این شرایط ندارند و همین در ایام نوروز به بهانه شب عید بسیاری از کارمندان روزها قبل از تحویل سال، محل کار خود را رها می کنند و بعد از روز سیزدهم به سر کار خود می آیند، بسیاری از اداره ها هم که در ظاهر مشغول فعالیت هستند در عمل کاری انجام نمی دهند.
این مرجع تقلید با اشاره به این که امید است روزگاری به این نکات توجه شود، گفت: با این حساب اگر انسان عمری هفتاد ساله داشته باشد تنها ۲۰ سال آن مفید بوده است و این به صلاح کشور و نظام اسلامی نیست، باید شرایطی فراهم شود که افراد از لحظه های عمر خود برای خدمت و انجام کارهای نیک همچون کمک به دیگران استفاده کنند.

کدخبر: ۱۵۲۵۲۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • musioali

    روزهای تعطیل هر چقدم کم شه هیچ تاثیری ند اره. کاهش تورم رو ول کردن چسبیدن ب کاهش تعطیلات

  • davoodshamloo

    هر موقع راجع به ربا تو بانکا اقدام شد بع دا این مطلب هم اجرایی میشه

  • shahram111

    این حرفها خوب بود البته زمان محمود پاکدس ت صدایی بلند نمیشد.محض اطلاع آقایون،بانک ها و ربا و وام های بی در و پیکر زمان محم ود مد شد.تعطیلات و ساعت رو عوض نکردن از دستورات من در اوردی محمود بود،من موندم ا ین آقایون میمردن زبون دو مثقالی رو اون م وقع بجنبونن؟؟؟؟

  • chista

    مثل تمام دنیا، پنجشنبه و جمعه رو تعطیل کنید. در عوض کل تعطیلات دیگه رو خذف کنید

  • eminmoradi

    تعطیلی حلام اس

  • ali20h2

    تعطیلات کم بشه خیلی بهتره

  • civil

    ببخشید این کاری که کارمندا میکنن مثلا شد کار تا 9 که صبحونه میل میکنن 9 تا 10 ات اق رییسن 11/30 به اونور که نمازو و… الب ته انصافا 2/30 میان برا کارت زدن

  • pari3

    آقای کامرانی ، مگر علت تورم چیزی غیر از کمبود کالاست ؟

  • mr.ghodby

    تعطیلی هم حرام شد …

  • amin.s420

    خودش جواب خودشو داده میگه تعداد روزای تع طیل در کشورهای پیشرفته کمتره از ایرانه ی کی نیست بپرسه کجای ما پیشرفتس ما از این بیشتر پس نریم باید کلامونو بنوازید هوا

  • paeez

    فقط تعطیلات داریم اونم ازمون بگیرید که ک لا افسرده ترین مردم دنیارو داشته باشیم

  • prance

    کلا ۱۵ یا۱۶ روز تعطیل رسمی داریم، تازه ب ا عید که همش هم بارون بوده

  • hassibaba

    تو تابستونا تعطیلی کارگرها و قشر زحمتکش در حال کارن بابا

  • mohammadshams

    تعطیات ایران ¼تعطیلات آمریکا و چین و مال زی و……نیست فقط میخوان مردم خوش نباشن و ا ستراحت نکنن

  • 4469479

    ????