کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۰۳۹۱
تاریخ خبر:

آنچه باید درباره وجود گوشت گیاهی هفت هزار تومانی در کباب‌ها بدانید

در حالی که مسئولان بخش خصوصی از وجود گوشت گیاهی کیلویی ۷۰۰۰ تومانی و چلوکباب ۱۰۰۰ تومانی در بازار خبر داده بودند، وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید انواع گوشت و محصولات پروتئینی، خبری از این مساله ندارد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش رییس اتحادیه کبابی، حلیم و آشپزندگان مشابه ضمن هشدار نسبت به مصرف اسانس‌ها و طعم‌دهنده‌های سرطان‌زا در واحدهای غیرمجاز، گفت: حتی دنبه و چربی کیلویی ۱۳ هزار تومان است حال چگونه می‌شود گوشتی به نام گیاهی و به اسم استاندارد و به قیمت ۷۰۰۰ تومان وارد بازار شود که با هر کیلوی آن می‌توان ۱۰ سیخ کباب تهیه کرد که با احتساب برنج هندی و ظرف یک‌بار مصرف غیراستاندارد در نهایت هزینه یک پرس چلوکباب حدود ۱۰۰۰ تومان می‌شود.

به گفته محمدی، عده‌ای این چلوکباب را به قیمت ۳۰۰۰ تومان می‌فروشند اما باید توجه داشت این نوع غذاها مشکلات و بیماری‌های متعددی می‌تواند برای مردم به همراه داشته باشد. بنابراین مصرف‌کنندگان غذای بی‌کیفیت و ارزان خریداری نکنند و سراغ واحدهای بدون مجوز نروند، چرا که این نوع محیط‌ها به واسطه نبود نظارت روی کارشان، می‌توانند به هر شکلی کار کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که برخی مسئولان وزارت جهاد کشاورزی علی‌رغم پیگیری‌های متعدد خبرنگار ایسنا، حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشدند. اما محمدرضا ملاصالحی - رییس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی - در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت که احتمالا منظور از گوشت‌های گیاهی، کنجاله سویا باشد که سال‌هاست به عنوان جایگزین گوشت توسط برخی افراد که دچار بیماری‌های خاص هستند یا نمی‌خواهند به هر دلیلی گوشت قرمز مصرف کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که تولید گوشت گیاهی در کشور نداریم و هیچ اطلاعی در این زمینه در دسترس نیست، افزود: سوال اینجاست که چنین واحدهایی مجوز خود را از چه سازمان، نهاد و ارگانی می‌گیرند و چگونه می‌شود کنجاله سویا را در دمای بالا کباب کرد، چرا که این محصول اگر به عنوان گوشت گیاهی مدنظر باشد در حرارت تهیه کباب کوبیده نمی‌تواند دوام بیاورد و می‌سوزد.

کدخبر: ۱۹۰۳۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • karimian

    گوشت گیاهی چی بود دیگهههه؟؟ آخه اگه گوشت ه گیاهیش دیگه کجا بود.کیا این حرفا رو با ور میکنن و این غذاها رو میخرن

  • arsha_1360

    بدون مجوز چیه توی خیابون قزوین با اعتماد به نفس بزرگ نوشته کباب پرسی ۳۰۰۰ تومان اگه پول نداری سفارش بده کمتر بزنم. یعنی مسئولین از اونجا ها رد نمیشن؟ بعدش هم چ ه با افتخار از قیمت گوشت میگه. برادر من برای کسی که پول نداره کباب پرسی سه هزار تومن طلاست. با کدوم پول بره جاهای با است اندارد کباب بخوره. یا دلت خجسته ست یا پو ل نمیدونی چیه