کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۴۰۸۳۲
تاریخ خبر:

آمانو: ایران سانتریفیوژها و زیرساخت‌های اضافی در سایت فردو را جمع آوری کرد

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تائید کرد:‌ ایران سانتریفیوژها و زیرساخت‌های اضافی خود را در سایت فردو جمع اوری کرده است.

به گزارش ایسنا یوکیو آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه ( امروز) بیانیه‌ای درباره ایران منتشر و اعلام کرد ایران طبق برنامه جامع اقدام مشترک سانتریفیوژها و زیرساخت های اضافی خود در تاسیسات غنی سازی فردو را جمع‌آوری کرده است.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمانو در ادامه بیانیه خود آورده است : برجام از ایران خواسته است تا در طول یک سال پس از روز اجرا روند جمع‌آوری سانتریفیوژها و زیرساخت های اضافی خود از تاسیسات غنی سازی فردو را کامل و آن‌ها را در تاسیسات غنی سازی نطنز تحت نظارت مداوم آژانس ذخیره کند.

یوکیو آمانو مدیر کل آژانس همچنین تائید می‌کند که آژانس در ۱۵ ژانویه ۲۰۱۷ راستی آزمایی کرده است که ایران این اقدامات مرتبط با فردو را انجام داده و ایران این گام ها را در چارچوب زمانی تعیین شده در برجام تکمیل کرده است.

کدخبر: ۱۴۰۸۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mhran98

    چه کلمات تحقیر آمیز قشنگی!! ????? روند ج مع آوری زیر ساختهای اضافی !! از فردو تک میل وآنها را در نطنر تحت نظارت دائمی آژ انس ذخیره کردیم، روحانی مچکریم نه ببین م نو مچکریم!!! ???????

  • shahram111

    بهتر که جمعش کردن….

  • moualem

    حاصل دسترنج و دست گل های دولت پاک دست و هاله نور