کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۵۱۷۶۱
تاریخ خبر:

آغاز ناامید کننده اکران نوروز ۹۶: دو فیلم ۵۰ میلیونی در هفته اول

در حالی که از زمان برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه ۹۵ هشدارهایی درباره افت فروش سینمای ایران در سال ۹۶ داده می‌شد، اولین نشانه کم‌رونق بودن گیشه در نخستین روزهای اکران نوروزی دیده می‌شود: دو فیلم در هفته اول اکران به زحمت به مرز ۵۰ میلیون تومان می‌رسند و چهار فیلم دیگر هم بعید است موفقیت آثار به نمایش درآمده در نوروز سال گذشته را تکرار کنند.

بر اساس آماری که در سایت سینماتیکت منتشر شده است، فیلم «یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان ۴۱ میلیون تومان و فروش «آباجان» ساخته هاتف علیمردانی ۳۸ میلیون تومان اعلام شده است. حتی اگر این آمار ناقص باشد، فاصله فروش این دو فیلم با چهار فیلم دیگر اکران نوروزی نشان می‌دهد نباید انتظار گیشه پررونقی برای اکران نوروز ۹۶ داشت.

حتی اگر فروش این دو فیلم در روزهای آینده افزایش یابد، ‌بعید است که توفیق چندانی درگیشه کسب کنند. البته انتظار می‌رود که رقم فروش همه فیلم‌های به نمایش درآمده در نوروز در هفته دوم رشد کند. نکته جالب آن است که پخش کننده دو فیلم ضعیف اکران نوروزی امسال موسسه فیلمیران است که در سال‌های اخیر موفق‌ترین و بزرگ‌ترین موسسه پخش فیلم کشور بوده است.

از همان روزهایی که ترکیب اکران عید مشخص شد، پیش‌بینی می‌شد که دو فیلم «یک روزبخصوص» و «آباجان» شانس چندانی برای موفقیت در گیشه ندارند. اما به دلیل اکران همزمان سه فیلم کمدی، شورای صنفی نمایش تصمیم گرفت سه فیلم جدی روی پرده بفرستد که «ماجرای نیمروز» در کنار این دو فیلم در ترکیب اکران نوروز ۹۶ قرار گرفتند.

البته فیلم تحسین شده محمدحسین مهدویان هم بعد ازحدود یک هفته رقیب فیلم‌های کمدی روی پرده نشده و حدود ۲۵۰ میلیون تومان فروخته است. این در حالی‌ست که حتی «سه بیگانه» که تولید سال ۹۵ نیست، به عنوان کمدی نزدیک به ۳۵۰ میلیون تومان درآمد داشته است.

موفق‌ترین فیلم اکران عید طبق پیش‌بینی «گشت ۲» است که بر اساس آمار منتشر شده در سینماتیکت در کمتر از یک هفته بیش از ۸۴۰ میلیون تومان فروش داشته است. «خوب، بد، جلف» هم در رده دوم است و توانسته مجموع فروش خود را به بیش از ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برساند. البته این فیلم از اواخر بهمن روی پرده رفت.

به نظر می‌رسد این آغاز برای گیشه سینمای ایران در سال ۹۶ چندان خوش‌یمن نیست و با توجه به ترکیب فیلم‌های تولید شده و البته با آغاز رقابت برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و تاثیر این رقابت سیاسی بر جامعه، اکران بهار ۹۶ نسبت به سال قبل با افت قابل ملاحظه روبه‌رو خواهد شد.

منبع: آی‌سینما

کدخبر: ۱۵۱۷۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    اینا همش اثرات نبودتبلیغات در جم است

  • jalalee

    سينما و هنر محترم و مورد علاقه مردم اما روز اول عيد مه سينما ننيشه ديگه! اونم في لم هاى درام و تلخ