کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۳۵۵
تاریخ خبر:

آغاز سربازگیری داعش در افغانستان

یک عضو گروه تکفیری داعش اعلام کرده که در جنوب کابل در حال سربازگیری است و با فرماندهان داعش در عراق و سوریه در تماس است.
به گزارش ابنا ، شبکه سی‌ان‌ان تازه‌ترین ویدیوی حضور و فعالیت گروه تروریستی داعش را با پرچم برافراشته آنان در افغانستان منتشر کرد.

در گزارشی که این شبکه تلویزیونی منتشر شده دیده می‌شود که گروهی نقاب‌پوش با برافراشتن پرچم داعش و لباس‌های شبیه آنان در بخش‌هایی که گفته شده از جنوب کابل بسیار دور نیست، فعالیت دارند.
افراد مسلح نقاب‌دار که خود را شبیه افراد گروه داعش در عراق و سوریه ساخته‌اند، می‌گویند که در حال سربازگیری هستند و با فرماندهان گروه داعش در عراق و سوریه در تماس هستند.
یکی از مردان در این ویدئو می‌گوید که به آنان گفته شده داعش در افغانستان تشکیل شده، به داعش بپیوندید و به حکومت این گروه بیعت کنید.
این در حالی‌ است که از چندین‌ماه به این‌طرف از حضور داعش در افغانستان سخن گفته می‌شد اما حکومت افغانستان همواره آن را رد می‌کرد، تا آن‌که مقام‌ها به نزدیکی نقطه تایید بر آن گذاشتند.
سی‌ان‌ان هم‌چنان نقشه‌‌ای از اهداف داعش در افغانستان را منتشر کرده که در آن ولایت‌های زابل، ننگرهار، فراه، میدان وردک و غزنی در اولویت‌های اساسی این گروه می‌باشد.

کدخبر: ۲۴۳۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • amir-rajabi

    آخه من موندم دولت اسلامی عراق وشام به اف غانستان چه ربطی داره که اینا رفتن اونجا